Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6090
Hva er den beste filmen du har sett i 2013?
Skriv gjerne sjanger.

-Wanlox
Hmm, må vel kanskje bli Prisoners. Thriller.
The Hunger Games: Catching Fire
Sist endret av nikita; 11. desember 2013 kl. 10:11.
We got machetes!
Har sitt en del men kommer ikke på så mangen, men en jeg husker spesielt godt er Pain and Gain.
Komedie, ganske morro http://www.imdb.com/title/tt1980209/
Sist endret av Junglemafia; 11. desember 2013 kl. 10:59.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Det blir vel Hobbiten: Smaugs Ødemark. Er ganske sikker på at det ikke blir en skuffelse.
Hobbiten: Smaugs Ødemark er klart den beste jeg har sett i år. Veldig bra animasjon, gode skuespillere (som vanlig), og alt er generelt bra. Til tider var filmen hysterisk morsom, og andre ganger var den sinnsykt spennende. Man holdt seg virkelig fast i setet så spennende var den.

Spoiler inneholder litt om innhold, men ikke noe spesifikt.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
De med Anarkophobia, noia for edderkopper, vil merke at den "kicker" inn i løpet av filmen
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Av filmer som faktisk kom ut i år, Cloud Atlas, uten en skygge av tvil.

Av eldre filmer jeg først så i år, så må det ha vært Mulholland Drive.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Det blir vel Hobbiten: Smaugs Ødemark. Er ganske sikker på at det ikke blir en skuffelse.
Vis hele sitatet...
Leste du egentlig hva han spørte om?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Leste du egentlig hva han spørte om?
Vis hele sitatet...
Oisann. Jaja, sånn går det
The Great Gatsby 9.5/10
Gravity 8/10
Gangster Squad 7.5/10

Har ikke fått sett årets hobbiten eller hunger games, som utenom Gatsby er de jeg har ventet mest på.
Django Unchained. Den kom vel i januar? Helt klart årets film for min del. Har enda ikke sett Hobbiten eller Hunger Games. Hobbiten kommer nok til å ta førsteplassen når jeg ser den.
Sist endret av Xernox; 11. desember 2013 kl. 11:53.
Django kom 25. Desember i USA hvert fall. Hvis vi kan ta med norske premierer tar jeg med Les Miserables 8.75/10
Sitat av ThePackMan Vis innlegg
Django kom 25. Desember i USA hvert fall. Hvis vi kan ta med norske premierer tar jeg med Les Miserables 8.75/10
Vis hele sitatet...
Den norske var i 2013. Er jo det som telles?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Django Unchained. Den kom vel i januar? Helt klart årets film for min del. Har enda ikke sett Hobbiten eller Hunger Games. Hobbiten kommer nok til å ta førsteplassen når jeg ser den.
Vis hele sitatet...
Japp! Djang unchained var (er) konge
The is the end.
Elsker komedie og denne er definitivt den jeg lo mest av i 2013.
Er skuffet over filmåret 2013. Bruker som regel å være par filmer jeg blir imponert over hvert år, men kan ikke komme på noen i 2013 som har falt ordentlig i smak. Gravity var porr visuelt sett, men handlingen var altfor usaklig til at jeg klarte å ta filmen seriøst. Håper 2014 blir det nye 1999!
Sitat av Darko Vis innlegg
Er skuffet over filmåret 2013. Bruker som regel å være par filmer jeg blir imponert over hvert år, men kan ikke komme på noen i 2013 som har falt ordentlig i smak. Gravity var porr visuelt sett, men handlingen var altfor usaklig til at jeg klarte å ta filmen seriøst. Håper 2014 blir det nye 1999!
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Prisoners om du ikke har sett den.
Fantastisk spennende film!

Beste filmen gitt ut i 2013 imo, selv om jeg ikke har sett hunger games 2 eller hobbiten.
Hobbiten var magisk!
The Matrix.

Ser den hvert år.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Seven Psychopaths, ikke en film for alle, litt sær, men en av mine favorittfilmer. Filmen er fra 2012 men så den tidligere i år. http://www.imdb.com/title/tt1931533/
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Sjekk ut Prisoners om du ikke har sett den.
Fantastisk spennende film!

Beste filmen gitt ut i 2013 imo, selv om jeg ikke har sett hunger games 2 eller hobbiten.
Vis hele sitatet...
Jeg ser den blir satt opp på kino neste uke, så jeg får ta turen da. Kanskje den trekker filmåret her litt opp Takk for tips da.
Gravity, den var veldig bra, ikke beste filmen jeg noen sinne har sett men av de som har kommet i 2013 er det nok den. Den var vell sience fiction/thriller og action.
Sist endret av grims; 11. desember 2013 kl. 13:31.
Elysium
Sci-fi film med innhold og handling som kunne vært tatt fra en 90talls sci-fi film. Mye stilige konsepter og eyecandy for sci-fi fans, men den er ikke veldig dyp og man må bare ta det som en eventyrfilm. Ikke en knall-film, men jeg syndes ikke det har kommet så mye gode filmer i 2013.
The Wolverine var ganske kul. Samme med Man Of Steel.
The Iceman var ganske kul, men den var kanskje i 2012
Sist endret av Bothrops; 11. desember 2013 kl. 13:32.
Hobbiten var faktisk fantastisk
burde vært möderatör
Klarer ikke velge mellom Man of Steel, Pacific Rim og Evil Dead. Kjente det kribla i skrittet av dem alle. Hobbiten kan bare gå og legge seg!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Slenger meg på andre her og går for The Hunger Games: Catching Fire. 1ern var ikke så ekstremt bra men den her var et totalt mesterverk.
Definitivt Spring breakers, etterfulgt av Django.
Ser frem til Gravity.
Blir ikke helt kvitt 'only god forgives' i minnet.. Jeg vet ikke om det gjør den til en god film, men synes den gjorde en bedre jobb med å dra med seeren på regisørens følelsesrunk enn Drive.
Gravity, definitivt!
Jeg forventer at Hobbiten kommer til å bli årets film-høydepunkt, men jeg skal ikke se den før i morgen.

Warm Bodies, Pacific Rim og Elysium var kule filmer som kom ut i år. Ingen av de var super bra, men det var kule filmer med en del originale trekk som ihvertfall jeg ikke har sett før. Anbefaler å se disse tre filmene hvis du liker action, men ikke forvent at de er så kule som traileren tilsier. Warm Bodies var den eneste som levde opp til traileren.
Gangster Squad slår alle de tre ned i støvlene. Jeg digga den, men jeg har hørt at ikke alle synes den var like kul.
Beste fra 2013, rangert:
Spring Breakers[COLOR="DimGray"] - Fantastisk smågal film som tar amerikansk kultur til ytterpunktet[/COLOR]
Django Unchained[COLOR="DimGray"] - Tarantino leverer som alltid[/COLOR]
The Place Beyond The Pines[COLOR="DimGray"] - Går fra crimethriller til drama, Ryan Gosling har begynt å røyke[/COLOR]
Warm Bodies[COLOR="DimGray"] - Årets positive overraskelse, snedig selvironisk popcornkomedie[/COLOR]

Dishonorable mentions:
Man of Steel[COLOR="DimGray"] - Veldig bra effekter, gøy å se supermann bli slengt gjennom flere bygninger av ett slag, veldig kjedelig story[/COLOR]
Pacific Rim[COLOR="DimGray"] - Årets store skuffelse. Papp-historie om patriotisme, rotete univers, usammenhengende visuelt, enorme logiske brister[/COLOR]
Sist endret av fustercluck; 11. desember 2013 kl. 16:08.
The Great Gatsby var knall, som alt annet Leonardo er med i. Selvsagt bare min personlige mening.
Ellers ser jeg fram til Wolf of Wall Street, som kommer i januar. Hunger Games var underholdene nok, men langt ifra den beste jeg har sett i år. Relativt skuffende filmår, spør du meg. Krysser fingrene for neste år.
Jeg har sett Taken 2. Den er vel fra 2012, (om jeg ikke tar helt feil? ) men jeg fikk ikke sett den før litt uti 2013..
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Slenger meg på andre her og går for The Hunger Games: Catching Fire. 1ern var ikke så ekstremt bra men den her var et totalt mesterverk.
Vis hele sitatet...
Søriøst? Jeg hadde ikke lyst til å se 2ern fordi 1ern var så dårlig det var til å grine av, og at begge som var forelska fikk lov til å overleve fikk meg til å se rødt. Typisk hollywood, tenkte jeg da og var dritsur og skulle boikotte alt. Men siden alle sier 2ern er så bra vurderer jeg det.

Beste filmen jeg har sett i år er The Conjuring. Jeg synes Man of Steel, Pacific Rim og The Great Gatsby skuffa til de grader.

Har enda til gode å laste ned Prisoners, så gleder meg til den.
Prisoners /Thriller Fantastisk bra skuespill! Utrolig bra historie, men er skuespillet som du legger mest merke til.

Gravity /Thriller Utrolig bra 3D effekter, som igjen gjør sånn at du må helst se den på kino for å få den beste opplevelsen.

Hobbiten /Fantasy Peter Jackson. Alt jeg har å si.
For min del må det bli Now You See Me tror jeg. Ellers var Hobbiten, Django og Warm Bodies gode filmer.
Sitat av Darko Vis innlegg
Jeg ser den blir satt opp på kino neste uke, så jeg får ta turen da. Kanskje den trekker filmåret her litt opp Takk for tips da.
Vis hele sitatet...
Dude, django unchained er episk. Tarantino har gjort det ekstremt bra, som så mange andre ganger, spesielt lydsporet er episk.
Gravity. Vakker pop-corn film som ikke varte alt for lenge, noe de fleste filmer gjør i dag imo.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Søriøst? Jeg hadde ikke lyst til å se 2ern fordi 1ern var så dårlig det var til å grine av, og at begge som var forelska fikk lov til å overleve fikk meg til å se rødt. Typisk hollywood, tenkte jeg da og var dritsur og skulle boikotte alt. Men siden alle sier 2ern er så bra vurderer jeg det.

Beste filmen jeg har sett i år er The Conjuring. Jeg synes Man of Steel, Pacific Rim og The Great Gatsby skuffa til de grader.

Har enda til gode å laste ned Prisoners, så gleder meg til den.
Vis hele sitatet...
Spoilers fra Hunger Games 1:
De var jo ikke forelska i det heletatt, Katniss hatet jo han gutten som bare det men man får jo vite i slutten at hun må late som at de er forelsket osv de neste årene for at de ikke skal bli drept. Man får vite mer om det i 2eren.

Men ja, kjærlighetsgreia på 1ern var noe jeg virkelig mislikte. Det eneste jeg så i den filmen var en digg Jennifer Lawrence og litt action, ellers mislikte jeg egentlig filmen.
2ern klarte dog å få hele mitt emosjonelle spekter i sving gjennom filmen, og jeg var svært positivt overrasket når jeg gikk ut av kinosalen. Det er jo enda Hollywood, men bedre Hollywood enn nummer en ihvertfall.
Sist endret av Dongerino; 12. desember 2013 kl. 00:49.
The Hobbit: The Desolation of Smaug (3D) vil jeg påstå å si.
Visuelt var denne filmen så next level at jeg nesten trodde jeg var med i filmen selv.
Smaug så flere ganger mer ekte ut enn hva sjiraffene i Animal Planet gjør.
Den kommentaren må taes med en klype salt, men er ikke langt unna fotorealismen på animasjonene i den filmen etter min mening (Så godt som det lar seg gjøre å lage en drage fotorealistisk).
*SPOILER*
Ble litt skuffet over den plutselige slutten, men det er vell å forvente med tanke på at det er en trilogi.

Årets "what the fuck moment" film må være Gravity (3D).
Hadde aldri i verden trodd at en film kunne handle om så lite å være så innholdsrik og gjennomført.

Dem to beste filmene i år og det er ingen som kan måle seg etter min mening.
Beste jeg har sett, dog ikke en film, er sesong fem av Sons of Anarchy. Etter det er vell Pacific Rim, Vehicle 19 og Fast and the Furious høyt på min liste.



Det at Paul Walker døde hurt my feels.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Captain Phillips er en film som faktisk klarte å holde spenningsnivået høyt ut igjennom hele filmen, en overraskende, kanskje litt glemt perle. Anbefales på det sterkeste.

Har enda ikke fått sett Hobbiten, men regner med, som den Tolkien-fanboyen jeg er, at den lander rimelig høyt på lista mi.
Beste filmen jeg har sett i år må nok bli Gravity, ellers vil jeg nevne Captain Phillips som kommer på en nær andreplass.