Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  420 79669
Forventer folk virkelig at siden skal være oppe nøyaktig 19.00?
Snakk om og være pirkete
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
...........
Vis hele sitatet...
Er ikke interessert i å bla mellom 10 sider for å finne en mail om noen allerede har den.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Skulle det ikke legges inn tilbakemeldinger?
Så ... guys..
bør jeg kjøpe iPhone fra dem? Om iPhonen min blir ødelagt ellerno, er det da mulig å sende den til Apple service? Altså det med forsikring og sånt..?
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Så ... guys..
bør jeg kjøpe iPhone fra dem? Om iPhonen min blir ødelagt ellerno, er det da mulig å sende den til Apple service? Altså det med forsikring og sånt..?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke mulig da det er parallellimport.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Nei, ikke mulig da det er parallellimport.
Vis hele sitatet...
Hva gjør jeg da? Om den er ødelagt?
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Hva gjør jeg da? Om den er ødelagt?
Vis hele sitatet...
Stole på at selger gir deg de garantiene og reklamasjonene du ellers har i vanlig nettbutikk han sier jo selv det er 2 år
Går også under gråimport. er det samme
Les her: http://www.amobil.no/artikler/garant...landet/12562/4
Sist endret av Poppee; 9. september 2012 kl. 22:26.
Men, om jeg blir lurt og ikke får garanti og slikt da?..

Leste det på amobil om at hvis E-store legges ned så mister jeg garantien og reklamasjonen.. er dette sant?

Hva mener du? Bør jeg kjøpe eller ikke? :P
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Hva gjør jeg da? Om den er ødelagt?
Vis hele sitatet...
Om den går i stykker blir den sendt til reperasjon i usa i følge estore.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Men, om jeg blir lurt og ikke får garanti og slikt da?..

Leste det på amobil om at hvis E-store legges ned så mister jeg garantien og reklamasjonen.. er dette sant?

Hva mener du? Bør jeg kjøpe eller ikke? :P
Vis hele sitatet...
Ja det er sant, bestilte Playstation 3 fra Elprice en god stund tilbake, de er nå konkurs. Jeg hadde problem med leseren av disk i den, sendte den til samme verksted som de ellers brukte, fikk beskjed at det var gråimport vare og at garanti ikke gjaldt. Søkte reklamasjon til Nordisk Film som har med PlayStation 3 i norden, de sa den kom fra et balkan land og at jeg måtte ta kontakt med leverandøren der.

For å si det slik, det ble aldri noe å jeg endte med å kjøpe meg en ny en
Så om du vil bruke 4000,- på en vare via estore mot 5000,- i en norsk butikk hvor du er garantert garantier og reklamasjoner, så får du nesten velge selv
Altså, jeg hadde tenkt til å kjøpe en iPhone 4S 16 gb for 3700 fra E-store, mens iPhone 4 8gb koster 4000 på norske butikker...

er ikke helt sikker.. men om mobilen blir ødelagt, er det ikke da mulig å betale FOR reperasjon? som f.eks folk som fikser iPhones?
Sitat av kaan921 Vis innlegg
Altså, jeg hadde tenkt til å kjøpe en iPhone 4S 16 gb for 3700 fra E-store, mens iPhone 4 8gb koster 4000 på norske butikker...

er ikke helt sikker.. men om mobilen blir ødelagt, er det ikke da mulig å betale FOR reperasjon? som f.eks folk som fikser iPhones?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig.
Hvis du har mobil, pc og nettbrettforsikring vil det faktum at mobilen er fra USA ha noe å si?
En del bør ta lærdom av dette: de fleste der ute er hyggelige mennesker som ikke er ute etter å svindle deg. Ganske skandaløs forhåndsdømming og kjappe konklusjoner her.
Sitat av nikita Vis innlegg
En del bør ta lærdom av dette: de fleste der ute er hyggelige mennesker som ikke er ute etter å svindle deg. Ganske skandaløs forhåndsdømming og kjappe konklusjoner her.
Vis hele sitatet...
Nei, men det skjønner vi jo.. Men, folk reagerer litt på det pga. prisen
Hallo, hvor lang tid er det siden dere bestilte? Gi nå fyren en sjanse, max 1 mnd. Hvis ikke så blir det veldig dårlig PR pluss dere får penga tilbake. Ro ned.
1 måned? Jøss, det var vennlig. At han ikke har kontaktinformasjon på netshoppen sin er BAD. Uhyre uprofesjonelt.
Ja (han hadde det riktignok tidligere), og det værste er syns jeg at han ikke oppgir at det er gråimport og at det da kan bli problemer med garanti. Hvis det stemmer da...
Hva med og gi personen en sjanse?
Vist siden ikke er akkuratt oppe 19.00 så er det uprofesjonelt.
Han har ikke kontakt side på siden. uprofesjonelt.
Han skal jobbe litt på siden så han tar den ned. uprofesjonelt.
Hva med og vente og se om det kommer isteden for og finne det minste problemet og klage om det.
Sist endret av Antidote; 9. september 2012 kl. 23:08.
Åeeh, merket det på mandagen etter tilbudet var over >,> Jeg klør etter en Galaxy S3!
Som fattig student hadde jeg slått til på det tilbudet asap
Sist endret av Pagle; 9. september 2012 kl. 23:09.
Såååå hvor mange av dere var det som ble scammet av han luringen her?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Såååå hvor mange av dere var det som ble scammet av han luringen her?
Vis hele sitatet...
Siden er oppe og alt virker som det skal, han svarer på mail og på Facebook og virker som en seriøs person. Det er enda noen dager til han har sagt at varene skal komme og bli levert, å komme med tomme og ubegrunnede uttalelser før den tid blir bare feil.
Sist endret av Entourage; 9. september 2012 kl. 23:30.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Såååå hvor mange av dere var det som ble scammet av han luringen her?
Vis hele sitatet...
Til nå? Ganske nøyaktig ingen.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hva med og gi personen en sjanse?
Vist siden ikke er akkuratt oppe 19.00 så er det uprofesjonelt.
Han har ikke kontakt side på siden. uprofesjonelt.
Han skal jobbe litt på siden så han tar den ned. uprofesjonelt.
Hva med og vente og se om det kommer isteden for og finne det minste problemet og klage om det.
Vis hele sitatet...
Nei, å forvente at siden skal være oppe nøyaktig 19.00 er ikke uprofesjonellt, men å utsette relansering av butikken 2 ganger virker uprofesjonellt.
Å ikke ha kontaktinformasjon, postadresse, e-post eller telefonummer på siden er uprofesjonellt.
Å ikke opplyse at varene er gråimport er uprofesjonellt, da dette KAN ha en innvirkning på reklamasjon/garanti.
Å tilsynelatende med viten og vilje unngå å svare på spørsmål om varen kan plukkes opp i Trondheim (hvor butikken angivelig hører til), underbygger skepsisen til noen her inne.

Det at han har en facebook-profil, privat med bilder betyr ikke at den er ekte, det skal ikke mange timene til for å sette opp dette.

Personlig henger jeg meg på med de som venter på å se om dere som har bestilt får varene sine.

Ifølge en artikkel på amobil om gråimport kommer det frem at for å tjene noe på gråimport av mobiltelefoner o.l. bør man importere i større kvanta ettersom prisforskjellen faktisk ikke er så stor. Det kombinert med at mannen bak siden ikke "trodde det skulle bli så stor pågang", når han priser seg så langt under markedspris, sammen med punktene over gjør at jeg stiller meg foreløpig skeptisk til dette opplegget.
Enig i alt du sa OnklD

Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Da har jeg nettop fått mail om at min bestilling er på vei! Satser på det beste.
Vis hele sitatet...
Troll?
Du packman, du sa jo at du har bestilt 2 stk, har du fått sporingsnr og alt ?
ja stemmer, nei jeg har ikke fått noen ting..
Derfor jeg lurte påom posten til "Skatteetaten" var troll...
Ja..dette blir spennende.
Jeg tror nok folk får varene sine. Ingen som tør å legge seg ut med navn og nummer, samt bosted etc hvis det er bare scam. Samt hvis man tenker seg hvor mange fordyrende ledd det er i vareflyten overalt så er vel ikke prisene så usannsynlige heller hvis man samtidig smeller til med en kampanje..men men, tiden vil vise
Sitat av Pagle Vis innlegg
Åeeh, merket det på mandagen etter tilbudet var over >,> Jeg klør etter en Galaxy S3!
Som fattig student hadde jeg slått til på det tilbudet asap
Vis hele sitatet...
Som fattig student, har du heller ikke råd til å bli scammet!
Noen oppdateringer her?
Flere som har fått mail?
Noen som har fått sporingsnummer?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Eneste anledningen han har for å få sendt dem er etter klokken 16:00 (om han er på jobb). Hører dere ikke noe fra han i dag, da ville jeg kontaktet politiet.
Evt. vente til de skulle ha fått pakken?
Syns dette virker legit jeg. Makan til paranoia. Jeg har mått vente opptil en måned på varer pga surr hos store, anerkjente norske leverandører, så dere kan vel cutte fyren litt slack etter noen dager.
Sist endret av downing; 10. september 2012 kl. 14:05.
Sitat av downing Vis innlegg
Jeg har mått vente opptil en måned på varer pga surr hos store, anerkjente norske leverandører, så dere kan vel cutte fyren litt slack etter noen dager.
Vis hele sitatet...
Yupp.. Ventet selv nylig 45 dager på en pakke fra komplett. Nå har det gått 8 dager siden tilbudet ble kjent. Varene kjøpes sannsynligvis fra utlandet. At folk begynner å rope svindel og politi allerede nå er unødvendig.
Jeg er fortsatt skeptisk når ingen har fått varene sine enda, ikke det vi har hørt om hvertfall.
Folk ser for mye gjennom fingrene her, hvor lenge skal dere la fyren dulle med pengene deres? Fyren utsetter og utsetter, klarer ikke å komme med en presis dato på når han skal sende varene, ikke bare én gang, men flere ganger. Nettsiden blir tatt ned for vedlikehold og utsatt oppetid også der flere ganger. Han forteller også at han skal legge inn anonyme erfaringer på nettsiden, har vi sett noe til dem? Kan det være fordi ingen har mottatt varene sine enda?
Burde det ikke ringe en bjelle snart for useriøsitet eller scam?

Hvis dere faktisk er så heldig med å få varene, hvordan tenker dere på reklamasjon i ettertid når varene er grå-import? Skal han utsette å videresende varene til verkstedet i USA gang på gang slik som han sender ut varer?
Sist endret av Skyfx; 10. september 2012 kl. 15:33.
Det med reparasjon skal ikke være et problem. Jeg leverte inn en Acer laptop kostnadsfritt til reparasjon etter Elprice hadde gått konkurs. Flere produsenter har internasjonal garanti (for eksempel Samsung og Asus). Tror ikke Apple har det.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er nok en "smarting" som bestiller varene deres på ebay.
Kan derfor ikke garantere når ting kommer fordi han kjenner ikke supplyerene sine.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det med reparasjon skal ikke være et problem. Jeg leverte inn en Acer laptop kostnadsfritt til reparasjon etter Elprice hadde gått konkurs. Flere produsenter har internasjonal garanti (for eksempel Samsung og Asus). Tror ikke Apple har det.
Vis hele sitatet...
Jo, Apple har det, fikk ny iPad i norge da den jeg kjøpte i statene døde
Bare jeg som er skeptisk til at du ikke kan lage en bruker til nettsiden ?
Eller har jeg bare ikke sett "Registrer knappen".
Du kan tydeligvis bare betale med PayPal, noe som er en god ting hvis du blir svindlet
Sist endret av Mkvarner; 10. september 2012 kl. 16:11. Grunn: Forumet er veldig kresent på små og store bokstaver i smileyer!
Sitat av Rediver Vis innlegg
Bare jeg som er skeptisk til at du ikke kan lage en bruker til nettsiden ?
Eller har jeg bare ikke sett "Registrer knappen".
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut til at kontoen jeg laga før han/de gjorde vedlikeholdet fungerer heller lenger.
"vedlikeholdet" :P
Kan det være han ikke viste om payback funksjonen på paypal?
Ta det nå med ro og vent lenger før dere anklager noen. Det har bare gått en ussel uke og dere har fått forklaring på at det skal ta litt tid.
ja jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg bør få et sporingsnummer i løpet av kvelden...
Er det noen som kan svare med sikkerhet om mobilene fra estore vil kunne reklameres selvom han skulle gå konk?
Skrev han ikke på mail at de skulle bli shippet fra USA på MANDAG? Altså i DAG? Og du forventer ett sporingsnummer i KVELD? Lykke til.

Hver tålmodige og vent nå.
Sitat av takZa Vis innlegg
Skrev han ikke på mail at de skulle bli shippet fra USA på MANDAG? Altså i DAG? Og du forventer ett sporingsnummer i KVELD? Lykke til.

Hver tålmodige og vent nå.
Vis hele sitatet...
Nei, de ble sendt for noen dager siden, og han forventet å få varene tidlig på mandag.
ja riktig som Thuggie sier..
Beklager. Blandet dagene.

Skal gjøre mer research neste gang