Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1310
Har kjøpt et brukt gtx1060 asus kort der det ikke følgte med strømkabel (om det er normalt vet jeg ikke). Dette kortet har 1x6-pin strømkontakt. Psu er en Corsair CX 500M. Her er det både 6 og 8 pin ut.

Trenger jeg da en 6-pin pcie kabel som er lik i begge ender

Spørsmålet blir som følger. Hvilken kabel trenger jeg? Hvor får jeg kjøpt denne?

Vil helst ungå og ødelegge psu eller gpu
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ledninger følger som regel med strømforsyningen. Har du ikke noen ekstra liggende?
Limited edition
Moff's Avatar
De fleste 8-pin-ledninger som passer til skjermkort har en avtagbar del slik at du kan "fjerne" 2 pins og ende opp med 6-pin. Se nøye på den ledningen du har om det er en liten klips eller et spor på enden som gjør at du kan ta av og bøye unna 2 av dem, slik at det passer. Du skal da ende opp med 8 i PSU-en og 6 i skjermkortet.
Trådstarter
11 0
Problemet er at jeg ikke har noen ledige kabler ut fra psu. Psu har 2 ledige kontakter, en som har 6 pinner og en med 8 pinner.

Somsagt så lurer jeg på hvilken kabel jeg må kjøpe og eventuelt hvor? Der kan ikke være slik at jeg må kjøpe ny psu?
Sist endret av Ullaen; 14. desember 2017 kl. 07:39.
Trådstarter
11 0
Stemmer, ser ut som det er rette sorten ja....var innom belltech idag og fikk tak i samme type kabel, bare det ikke var corsair sin. Det har vel ingen betydning, d mente ihvertfall han bak disken..
Bare den passer så går vel det greit
Den var sikkert billigre også da hehe
Trådstarter
11 0
var ikke så gale, 140 spenn for en 6 pin og en 8 pin...dette er jo kabler som slenger på verkstedet deres