Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5583
hei!

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette men, er vel fordi det er godt å få noen smarte tilbakemeldinger. Iallefall så har jeg røyket 5-6 måneder i strekk nå, hver dag, (5gram dagen) jeg vet ikke hvordan det er å være "stein" eller "normal" lenger, venner og bekjente har merket att jeg har blitt kjempe treig osv, jeg er egentlig hyperaktiv person som snakker veldig mye, nå er jeg bare innestengt og stille.

Har vel prøvd det meste for å kutte ut, å jeg klarer det bare ikke. Har levd på kun godteri i 1 måned nå, bruker alle pengene mine på hasj og godteri, å det er ikke noe sunt, så jeg har gått ned ett par kilo. Klarte å holde meg unna i 5 dager, men da ble jeg så depprimert att det bare ble ett mareritt ut av det, grein hver dag og hadde skikkelig søvnproblemer, sov ikke mer en 3 timer hver dag.
Prøvde å presse meg gjennom det hver dag, men hver dag som gikk ble det bare mer og mer helvette. Da ble det på samme kjøret igjen,eneste utveien jeg klarte finne ut.Jeg har fast jobb,dame og leilighet, alt er helt topp utenom det. Dette har ødelagt mye av skolegangen min og mye mye mer.

sitter å venter på en kompiss nå som kommer med godsaker, thats life

noen som har det sånn? I såffal, gi meg noen rå tips sånn att jeg kan kutte ut dritten.
Sist endret av FranzLiszt; 21. juli 2007 kl. 14:16.
Trapp ned, nytter ikke kutte helt ut noe du har brukt fast så lenge og vente null abstinenser.. Les de mange innleggene på forumet om folk som har hatt rusproblemer, kanskje du finner det du ser etter.
En femmer om dagen...
Er du stinn av gryn?
prøvde å finne noen nyttige innleg her, har funnet mye jeg lurer på.


femmer om dagen ja, kanskje mer og noen ganger, brukte alle stippend pengene mine og pengene jeg fikk hjemmenfra til å kjøpe meg hasj med.
Prøv deg med en sixpack med pils i et par uker i overgangen, alkohol (kan) ta de værste toppene på deppefølelsene..
Å gå over fra cannabis til alkohol vil jeg ikke akkurat påstå er en smart overgang..!
Ta heller å trapp ned du. Hold deg til *kun* nattings en liten periode, med for eksempel 1 gram mekk oppi, så trapper du gradvis ned med mindre mekk og etter hvert dropper du nattingsen. En tung/intens treningsøkt på ettermiddagen kan hjelpe til med å falle i søvn senere på kvelden. Blir du depressiv kan du forsøke å få opp serotonin nivået med 5-HTP (lovlig å bestille fra f.eks. deva).
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg personlig blir lei rusen om jeg skal røyke hele dagen, noe jeg gjør i få situasjoner (f.eks på ferietur til amsterdam), alt blir en sammengengende rus, man kjenner ikke noe forskjell når man tar seg et trekk.
Dette er målet mitt med pauser, å være helt nykter en periode, etpar uker, en måned etc. Å få ned toleransen, å vandre rundt i en konstant cannabis rus går ikke an i jobbsituasjonen min heller, så det hjelper jo på for meg.

Blir du ikke irritert over at du må røyke så mye for å bli 'tilfreds'?
Trapp ned, beste løsningen på ditt problem!
Det er minst like viktig å finne andre aktiviteter. Jeg røyka hver dag i flere år og man forbinder jo det meste med røyking da. Høres kanskje teit ut, men få deg en hobby, gjør noe nytt, fysisk aktivitet hjelper, ikke minst slik at du blir sliten og får lettere sove.
Sitat av peta
Å gå over fra cannabis til alkohol vil jeg ikke akkurat påstå er en smart overgang..!
Ta heller å trapp ned du. Hold deg til *kun* nattings en liten periode, med for eksempel 1 gram mekk oppi, så trapper du gradvis ned med mindre mekk og etter hvert dropper du nattingsen. En tung/intens treningsøkt på ettermiddagen kan hjelpe til med å falle i søvn senere på kvelden. Blir du depressiv kan du forsøke å få opp serotonin nivået med 5-HTP (lovlig å bestille fra f.eks. deva).
Vis hele sitatet...
Hvis han ikke klarer deppinga ved hasjnedtrapping så er det faktisk ikke en dårlig ide. Jeg snakker ikke om alkoholikerforbruk, men et par pils i timen e.l.

Det gjør iallefall bedre ting for deg enn konstant hasjrøyking!
Har vært i samme tilfelle... Har du mulighet er det beste å faktisk komme seg bort fra "miljøet" en uke... Kan være jævlig, og det vil lande masse tanker i skallen din som du sikkert har oversett helt den siste tiden, og i og med at det er ett halvt år, så kommer det mye...

Hvis det er lettere for deg, så opplevde jeg hvertfall det i forksjellige faser:

1., de første dagene er tunge, føles rare og kunstige, som om noe er fjernet fra livet. Mye kryss tanker som gjør at du mest sannsynlig vil falle tilbake når du får sjangsen, anbefaler derfor at du er så isolert som mulig fra "miljøet" denne perioden, uke to blir bedre..

2., som sagt bedre. Men litt småfønky.. Lettere å ikke tenke no på det i det hele tatt.. En grei periode egentlig å bare fortelle alle folk at du har slutta, intill videre liksom.

3,. Nå er alt som før, noen små glimt kan komme innimellom, men uansett, avhengig av hvor fort kroppen din kvitter seg med avfallstoffer osv, så vil du vel være helt rein nå. Var hvertfall jeg, tok pissings og greier, helt rein. Dette kan du gjøre på en helsestasjon o.l for ungdom, null stress... Så har du kommt deg over det værste. Vil seff komme borti en del utfordringer på veien om du har misbruket cannabis lenge... Men stå på. Vær bestemmt. Og husk hele tiden at du i utgansgpunktet ville ut av å være "hekta"

Å være hekta ekke kult, om du så er hekta på spenn, kief, sigg eller hva faen.. Syns det er drøyt at jeg skal kontrolleres av substanser når jeg faen meg er kontrollert nok allerede.. Menmen..

Peace
Prøv og bare røyke på kveldstid så du får "noe ut av dagen". Største problemet med å røyke er at verden virker kjedelig og at det er "lite å gjøre". Har ivertfall det problemet. Sitter ikke like dypt i det som deg og mener jeg har et noenlundes sunt forhold til det med røyking. Det er bare å ta seg sammen litt, sier ikke at du trenger å slutte men du trenger ikke puste røyk 24/7. Det er lite produktivt å du får ikke gjort mye ant.
Når man røyker bare for å opprettholde en tilstand som er blitt en daglig standard, bruker man ikke cannabis riktig. Ikke bare blir rusen mer kjedelig fordi du er så vandt til den, men som du skriver, blir edrueligheten et rent helvete. Men dette er kun de første dagene som flere her skriver. Trappe ned kan være en god løsning, men noen ukers pauser er absolutt å anbefale.

Bli kompis med din edruelighet igjen, den er faktisk ikke så ille som du tror. Og du vil sette mer pris på røykekveldene igjen.

Pluss at du blir enda mer skev
begynn å løft vekter!
Det som fungerer best for meg er å bryte helt og ta noen ukers pause. Etter noen dager med snåle drømmer og intens svetting går det over etter hvert. Alternativt kan det som tidligere nevnt være lurt å trappe ned, eksempelvis ved å holde deg til en liten på kvelden. Du får mer ut av dagen og har noe å se frem til på kvelden. Prøv å sosialiser deg, kom deg ut og ikke sitt for deg selv. Under selve røykingen kan det være lurt å kjøpe inn no deilig frukt og skippe snopet, frukt er herlig, skev som nykter. I tillegg til den ene nattingsen, og etter hvert uten, kan du prøve med en god kopp kamille-te. Eventuellt kan du stikke innom en helsekostsjappe og få noen råd der.

Ellers kan det være ålreit å gå turer med dama om hun er game. Du kommer deg ut, dere får romantisk tid sammen og du får mer overskudd til å takle abstinensfasen. Uten å ha noen kilder her og nå, så mener jeg og huske at mosjon øker produksjonen av noe herlige greier i hodet ditt (serotonin?) som kanskje vil gjøre deg lettere til sinns.

Uansett hvordan du velger å angripe situasjonen, ønsker jeg deg alt det beste og ikke gi opp. Du ha allerede tatt første steg: Å ville gjøre noe med din situasjon. Råder deg i alle fall til å styre unna pils tipset til Eplepepsi og Peta. Har selv kjennskap til daglig bruk av begge substanser over lengre tid og å bli hekta på en substans i tillegg, eller en annen substans er erfaringsmessig ikke å anbefale.

edit:
Mange av tipsene vil sikkert virke lettvinte og det er mulig at de ikke passer deg som person. Hvis dette er tilfelle er det opp til deg å dele med oss hva som gjør at tiltakene ikke fungerer eller passer, slik at du kan få mer skreddersydde tips
Sist endret av jahglory; 22. juli 2007 kl. 23:15.
Jeg har bekjente som har gått igjennom det samme, og du må nok bare ta tiden til hjelp. Å begynne å trene er ikke et dumt tips, men for øvrig er det ikke så mye du kan gjøre. Hold ut!
Ja, jeg har et råd: "Harden the fuck up!"

Har vært der hvor jeg ikke vet hva som er "normal" lenger etter 3 mnd i strekk .. Men fikk mye fravær og siden jeg hadde den beste lærern i skolesystemet! Han sa til meg at hvis jeg kom på skolen hver dag så skulle han snakke godt på mine vegne ovenfor de andre lærerne. Han holdt sin del av avtaln og jeg skulka ikke en eneste dag.

Plutselig var det bare en dag jeg tenkte.. shit nå har jeg ikke røyka på to mnd.. D skjedde liksom helt av selv.. slet ikke med noen abstinenser så d å dra på skolen gjorde at jeg fokuserte mer på det og da slutta jeg bare plutselig
Tusen takk for alle svar jeg har fått, det er jeg virkelig taknemlig for!!

Nå starter alt å samle seg til meg, har vært med kompisser fra oppvekstplassen jeg kommer fra, mer ut på landet langt i fra by miljøet. Vi har drukket,filmkvelder etc hele tiden og hadd det kjempe sosialt sammen, samt att jeg har truffet gamle kjente å bodd hjemme til mamma. Men for to dager siden tørna det helt for meg, jeg var så sugen att jeg skulle til å sykle 3mil for å kjøpe meg varer, da svettet jeg og gråt og viste ikke hvor i verden jeg skulle gjøre av meg, istedet drakk jeg meg helt drita og blekket.
Nå sitter jeg hjemme på hybelen, jobb i morgen. Er enda veldig deppa og har lyst på litt shit igjen, men jeg kjenner att det har blitt mye bedre nå, å jeg klarer å presse meg gjennom det. Dama ligger over til meg hver natt å det hjelper også en del.

Jeg har fått kjenskap til min psykiske helse ganske bra nå, å skjønner hvordan jeg skal takle den. Tipsene dere kom med hjalp meg også mye, tusen takk. Skal prøve å holde meg unna miljøet nå, men er vanskelig siden de fleste jeg kjenner røyker, å de respekterer meg att jeger nykter.

jahglory:

Det som fungerer best for meg er å bryte helt og ta noen ukers pause. Etter noen dager med snåle drømmer og intens svetting går det over etter hvert. Alternativt kan det som tidligere nevnt være lurt å trappe ned, eksempelvis ved å holde deg til en liten på kvelden. Du får mer ut av dagen og har noe å se frem til på kvelden. Prøv å sosialiser deg, kom deg ut og ikke sitt for deg selv. Under selve røykingen kan det være lurt å kjøpe inn no deilig frukt og skippe snopet, frukt er herlig, skev som nykter. I tillegg til den ene nattingsen, og etter hvert uten, kan du prøve med en god kopp kamille-te. Eventuellt kan du stikke innom en helsekostsjappe og få noen råd der.

Ellers kan det være ålreit å gå turer med dama om hun er game. Du kommer deg ut, dere får romantisk tid sammen og du får mer overskudd til å takle abstinensfasen. Uten å ha noen kilder her og nå, så mener jeg og huske at mosjon øker produksjonen av noe herlige greier i hodet ditt (serotonin?) som kanskje vil gjøre deg lettere til sinns.

Uansett hvordan du velger å angripe situasjonen, ønsker jeg deg alt det beste og ikke gi opp. Du ha allerede tatt første steg: Å ville gjøre noe med din situasjon. Råder deg i alle fall til å styre unna pils tipset til Eplepepsi og Peta. Har selv kjennskap til daglig bruk av begge substanser over lengre tid og å bli hekta på en substans i tillegg, eller en annen substans er erfaringsmessig ikke å anbefale.

Helt riktig, har kjøpt meg frukt og sunn mat nå, starter på med serriøs styrketrening når jeg flytter inn på leilighet med kompissen min, trening var alt for meg før og jeg var en ivrig pumper. tusen takk for innleget der

Jeg kommer uansett til å ta meg en chill kveld med kompisene mine kanskje 1 gang i måneden om en stund, da får jeg mye ut av rusen og jeg kommer ikke til å misbruke den.

god natt folkens, ta vare på dere selv!
Sist endret av FranzLiszt; 25. juli 2007 kl. 01:10.
5 gram pr. dag i 5-6måneder?
Søvnproblemer er et vellkjennt fenomen hos hasjrøykere, det går over av seg selv, men du sier du blir så deprimert at du tuter som en trompet uten hasj? da anbefaller jeg deg å bruke denne
under neste vask, så vurdere å kanskje slutte for om du blir så deppa etter 5-6 mnd på kjøret, da tåler man ikke hasj da. Er det mange stonere der ute som griner når dere ikke får reven? Mange der ute som sikkert røyker daglig å har gjort det i år...

mitt råd, bruk pengene dine på dama, å bra mat, hasj kan gjøre store skrammer i et forhold, få tak i søvntabletter å gjekk ned med dem når mangel på søvn kommer inn, det er ikke så vanskelig å slutte, det krever bare tid og vilje.

no offense.
asdfbooi: Gledelig å høre, lykke til videre, det blir bare lettere
Jeg har selv røyket daglig og kjent at depresjonen kommer. Alt blir satt i bakevja og det værste er at økonomien går til helvete, noe som jeg vet er en av hovedårsakene til at jeg blir deprimert og også selvdestruktiv psykisk. Mister også totalt matlysten. Gikk ned 10 kilo. Ser at du er på rett vei. Det er jeg glad for :-) Ha en lapp i hodet eller på soveromsdøra som sier "I morgen skal jeg røyke" hehe ;-)
Nå må jeg gjøre meg fortjent til å røyke. Jeg må ha ren samvittighet for alt jeg skal ha gjort fra regninger til helgebesøk av nieser før jeg får lov.
Gikk til lege (IKKE SI AT DU RØYKER HASJ) og fikk innsovningstabletter i begynnelsen, sa jeg jobbet skift og trengte noenganger å sove kjappere enn jeg kunne for å kunne stille på jobb dagen etterpå. Brukte disse for å få sove den første tiden. Når jeg fikk sånt sug at jeg kunne hive meg på sykkelen og sykle til Nordpolen for å kjøpe en toer så tok jeg meg heller en lur med en tablett. Når jeg våknet var det for sent å sykle fra Oslo til Nordpolen.
Sliter fremdeles med å se film uten å røyke, men sparer da filmer til jeg har fortjent å røyke. Ta kontrollen over hasjen, ikke la den kontrollere deg. Dette klarer du fint. Bare bestem deg. I livet må vi som oftest gjøre ubehagelige ting for å få det behagelig.

Det er så kos de gangene jeg, som tidligere og i flere år har vært daglig røyker (aldri før etter 17:00) nå med god samvittighet kan kjøpe meg en klump som jeg har fortjent!

Fortsett i sporet du er på. Det er kos i livet også uten å røyke selv om dette kan være umulig å se når man sitter der i tåka ;-)

Stoor klem!
vet ikke eksakt hvordan du har det...
men 5gram vær dag i nesten et halvt år
jeg har suttet her i 4dager nå og bare vært inne heile tiden pga mangel på penger så jeg ikke får tak i noe gr.
jeg har ikke vært ute av døra engang
Men trening vil være en god løsning.
har en far som gikk på amfetamin i et par år
han prøvde seg på avrusning osv
han begynte faktisk og trene og greide og slutte heilt med amfetamin så jeg tipper du vil greie det fint hvis du begynner og trene...
Sitat av RampLest
Etter mitt syn synes jeg 5 gram høres lite ut:P Men etter det jeg har lest nå så ser det jo ut som det er veldig mye? Hvor my koster et gram da? (gjennomsnittelig i Norge)
Vis hele sitatet...
100kr
Det vil si at du har brukt rundt 70 000,- på hasj? Det høres ulevelig mye ut.

Oppfatter det som om at du er på "riktig vei" nå, og det synes jeg er både vel og bra. Tenk på hvor sinnsykt mye penger du sparer.

Lykke til videre
Sist endret av Bagster; 30. juli 2007 kl. 03:42.
kjøper du mye om gangen får du rabbat. selger du i tilleg får du fort råd til mye røyk for lite spenn
Sitat av asdfbooi
femmer om dagen ja, kanskje mer og noen ganger, brukte alle stippend pengene mine og pengene jeg fikk hjemmenfra til å kjøpe meg hasj med.
Vis hele sitatet...

Hvor mye får du i stipend a? Jeg har ikke råd til en 1er hver dag en gang
Bare lurte på en ting. Du skriver at du røyka 5-6 mnd i strekk, og at du hadde fast jobb. Hvordan ødelegger dette skolegangen din da? Gjekk du på skolen + fast jobb? Kun av ren nyskjerrighet jeg spør Og hvorfor bruker du stipendpenger+penger hjemmenfra når du har fast jobb?

Lykke til videre.
Sist endret av Svends; 31. juli 2007 kl. 19:09.
trapp ned, og bytt fra hasj til marihuana, hasjen sløver deg mere ned...
Litt OT, er "nybegynner" på dette feltet (har aldri prøvd), men hva er forskjellen på marihuana, hasj og pot?
asdfbooi: ta og les "endelig ikkerøyker", vet at den er beregnet på tobakk. Men prinsippene er geniale. Bare tenk hasj hver gang du leser røyk. Og dersom du er littegrann åpenhjertig vil du slutte i samme sekund du lukker boken...

Kimla: Svaret på dette er nevnt i tusenvis av andre poster her inne, på wikipedia, shdir, norcan, normal osv. Tipset er "Google.com"
Forøvrig er marihuana, tørket toppskudd fra cannabisplanten. Mens hasj er ekstrahert "harpiks" fra toppskuddene. Hasj er derfor mer kompakt, har lengre holbarhet, lettere og frakt og derfor: Billigere og lettere tilgjengelig. Pot er det samme som marihuana
Sist endret av eXpergefacio; 1. august 2007 kl. 02:43.
Hva med å ta en tur innom en psykolog? De har taushetsplikt, så det er ikke noe å være redd for..
Sitat av Kimla
Litt OT, er "nybegynner" på dette feltet (har aldri prøvd), men hva er forskjellen på marihuana, hasj og pot?
Vis hele sitatet...
Fuckinggoogleit.com!

Man lager hash av marijuana http://youtube.com/watch?v=k6Euyf9TnqY
pot er tørkede buds av marijuana planten.
få en hobby warhammer eller programering, begynn å hacke finn på no
Svake menneske.

Finn deg en hobby, prøv meditering. Finn deg selv og din mening i livet.
Hasj røykere burde vite at fantasien har ingen grenser, prøv å skrive film manus eller tegne en tegning, skriv poesi eller noe

lykke til
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kimla
Litt OT, er "nybegynner" på dette feltet (har aldri prøvd), men hva er forskjellen på marihuana, hasj og pot?
Vis hele sitatet...
Om det er utsagnet over deg du undrer over har Curned misforstått litt,
sativa og indica er de to typene cannabis planter man hovedsakelig har:
Indica blir man tung og stein av, mens Sativa gir en 'høyere' rus, og man blir ikke like giddelaus. Ponget er at det finnes typer pot eller marihuana om du vil, som gjør deg like
stein og parkert som hasj.
Men med dagens krysspollinering etc er det ingen 'rene' sativa eller indica planter igjen, klart det er typer som kommer nært.

Hasj er jo harpikset fra cannabisplanten presset til plater, baller og pølse, mens marihuana er bare et av navnene på pot (tørket cannabis).
Sist endret av Dodecha; 5. august 2007 kl. 23:48. Grunn: Jeg tulla om sativa/indica..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Svends
Bare lurte på en ting. Du skriver at du røyka 5-6 mnd i strekk, og at du hadde fast jobb. Hvordan ødelegger dette skolegangen din da? Gjekk du på skolen + fast jobb? Kun av ren nyskjerrighet jeg spør Og hvorfor bruker du stipendpenger+penger hjemmenfra når du har fast jobb?

Lykke til videre.
Vis hele sitatet...

Det gikk utover skolegangen min ja i de 2 siste månedene ja, helt til jeg ble lerling og fikk meg jobb.(fortsatte røykingen da) Rett på sak, brukte alle stippend penger og intekt til mat,snop og hasj, gikk ute for å lete etter tomflasker så jeg kunne skrape sammen en slant med penger, fikk rabat på hasjen fordi jeg var en fast kunde veldig ofte. så det ordnet seg hele tiden, helt til det kom ut ett rykte om meg, att jeg var den største "hasjisn". Mamma og pappa fik vite det gjennom venner og bekjente, pappa brydde seg ikke en dritt, siden det ikke er så lenge siden de ble skilt. mye fucked up, gidder ikke å legge ut om alt negative i livet mitt så jeg høres ut som en jevla cry baby. alt tuter og går supert nå, det er det jeg er mest opptatt av,

peace
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hasj er ikke avhengihets skapende andre steder enn i hue ditt... Kroppen din trenger ikke hasj for å fungere. Så hvis du bestemmer deg for å slutte, så er det bare å slutte.
vet ikke om det er nevnt her før, men styr unna situasjoner der du vet det blir mekkings/røykings.
Styr unna situasjoner der fristelsene oppstår, funker jævli bra for meg