Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 8736
Gjerne noen mørke.
Digger e.g. american beauty, american history x, donnie darko, butterfly effect, inception.
Mange filmer jeg liker som du nevner. Her er noen forslag fra meg:

Shutter Island, Black Swan, Requiem for a Dream, Hard Candy, Zodiac, We Need to Talk about Kevin, Seven, American Psycho, Taxi Driver.

Andre mørke og psykologiske, men kanskje ikke like thrilling filmer: Candy, Melancholia, Thirteen og Girl, Interrupted.
Kommer ikke på noen filmer annet enn det som er nevnt. En serie jeg derimot syntes passer kriteriene dine veldig bra er Black Mirror. En mix av tankevekkere og veldig mørke toner, hver episode er sin lille egen historie. Så du "detter ikke av" om du ikke gidder å se en episode eller ikke følger så mye med. Syntes derimot at det var vanskelig å ikke følge med
Sist endret av Marriese; 5. januar 2019 kl. 04:56.
Ja, hvis du skulle sjekke ut og like Black Mirror så er Mr. Robot, Utopia og Dark også tv-serier som muligens kan passe inn i det du liker. The Leftovers er også ganske stimulerende, men kanskje ikke alle sin smak.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Mange filmer jeg liker som du nevner. Her er noen forslag fra meg:

Shutter Island, Black Swan, Requiem for a Dream, Hard Candy, Zodiac, We Need to Talk about Kevin, Seven, American Psycho, Taxi Driver.

Andre mørke og psykologiske, men kanskje ikke like thrilling filmer: Candy, Melancholia, Thirteen og Girl, Interrupted.
Vis hele sitatet...
Sett noen av dem. Takk for lista! Thirteen er faktisk overraksende bra. Husker jeg så både den og the butterfly effect for første gang på samma natt.

Memento, Forrest Gump og The Hurt Locker er også superb.
Sist endret av Daaaaaaaa; 5. januar 2019 kl. 05:34.
Se Annihilation på Netflix! Den er helt rå. Jævlig spesiell, littegran skummel men veldig spennende med en innviklet psykologisk vri.

Den har veldig bra tilbakemeldinger og. Kos deg!
Pi, Eraserhead, Jacob's Ladder, The Machinist. Filmer der nan ikke vet hva som virkelig skjer, fordi hovedkarakteren ikke vet det selv.
A Beautiful Mind er ikke så mørk, men interessant.
Hei, liker samtlige av filmene du ramser opp.

Kanskje noen av følgende vil falle i smak?
Trainspotting (kanskje ikke helt innafor det du tenker på, men fortsatt svært psykologisk), A Clockwork Orange, Eternal sunshine of the spotless Mind, Nightcrawler

Også MÅ du se Gone Girl. Sjuk film.
Masse bra anbefalinger over her som jeg støtter meg på.

Noen andre filmer
Saw, Oldboy, Fight Club, Moon,Mullholand Drive, The Prestige
Blir kanskje ikke helt innafor, men Bad Boy Bubby som jeg så for 20+ år siden sitter fortsatt i hjernebarken.
Psykologisk stimulerende? Vel, den får deg i hvert fall til å tenke.
The Nines fra 07 mener jeg

Lucy, touch (dettte er en Serie da)
A cure for wellness.

Lobster.

killing of a sacred deer.

Unsane.

The Invisible Guest.
Mr. Nobody (en av mine favoritter)

Enemy (hatet den når jeg så den, satt og funderte i 20 min på hva faen jeg hadde Sett, så digga jeg den)

Enter the void (kan ikke forklares hvor bra den er)

Clockwork Orange (vil egentlig si det meste av Kubrick er innafor)


Som nevnt over, Black Mirror. En serie som får deg til å ville dusje etter enkelte episoder
Faller denne serien i smak, så kan jeg anbefale dimension 404 også. Langt ifra like mørk og bra, men litt morsom den også

Hvis det er av interesse, så kan jeg se om jeg finner igjen en del franske og italienske filmer som også kan passe inn her
Sist endret av ronniba; 5. januar 2019 kl. 23:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jacob's Ladder 1990
Pi , 1998
Falling Down
Good Will Hunting
Memento , 2000
Celebration, Festen
Detachment
Mommy ,2014
Naboer med Kristoffer Joner er ganske decent. Også Eraserhead ofc
Titta kjapt over DVD-samlinga mi, så ingen nye filmer, men:
Mysterious Skin
Inland Empire
Maniac
Bubba Ho Tep
Barton Fink
The Machinist
The Proposition
Brick
Sist endret av Splooge999; 6. januar 2019 kl. 00:49.
Noen av Black Mirror episodene er virkelig å anbefale. Episodene er uavhengige av hverandre. Start gjerne med «White Christmas».
Sitat av reklame Vis innlegg
Noen av Black Mirror episodene er virkelig å anbefale. Episodene er uavhengige av hverandre. Start gjerne med «White Christmas».
Vis hele sitatet...
Ooooh, den er heavy shit assa en av de absolutt beste og verste i samme sleng
Lucky Number Slevin.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er ikke akkurat filmer, men jeg anbefaler sterkt seriene Black mirror og w
Westworld
Lost highway er ikke nevnt, tror jeg?
Magnolia
21 grams
Kan anbefle den nyeste filmen fra Gaspar Noe; Climax. Mørk og trippy film.
Like me 2017 artsy shit da
Eyes Wide Shut
the vanishing fra 1988 - veldig bra film.
The Holy Mountain.
eXistenZ også.
Ex machina
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
The Holy Mountain.
Vis hele sitatet...
Haha denne filmen! Det må være den mest loka jeg noen sinne har sett, hvordan mener du denne er psykologisk stimulerende?

Alejandro Jodorowsky har laget noen andre filmer som også er mildt sagt spesielle