Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1589
jeg holder på med å lage en softgunkuleskytesak og lurer derfor på hvor høyt lufttrykk jeg trenger for å kunne skyte ut kula rimelig fort. Gjerne oppgitt i PSI.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Tja. Det har vel noe og si hvor tung kule du skal skyte, hvor stor den er, hvor langt løpet er og hvor fort den skal gå...? Du kan jo teste deg fram selv, starte på 30 psi ellernoe og jobbe deg opp til hvor mye du finner ut at du trenger for at kula skal gå så fort du vil...
tror minst 80 psi
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mange faktorer speler inn. Kva fart skal kula ha? Kor lang tid har krafta på å virke? Kor stor motstand yter løpet? Vekta på kula?
Trådstarter
takk for svar

Kommer til å bruke standard softgunkuler på 0,20 g. Diameteren på dem er 6mm og lengden på løpet vil være ca 20 - 25cm langt. Regner med at jeg kommer til å ha et løp som passer kulene perfekt (~6mm). Ang. farta så er jeg mer usikker, noen som vet hva som er standard på en softgun? 80m/s? Hadde vært fint om den kunne skutt minst 20-30m. Er nok også mulig å skaffe noe tyngre kuler.
Sist endret av campod; 10. juni 2007 kl. 22:07.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
300 m\s er iallefall standard på paintball
Standard på gode softguns er rundt 95-100 m/s. Hvor langt den skyter kommer an på vekt og lengde på løpet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av AtXbYeA
300 m\s er iallefall standard på paintball
Vis hele sitatet...
300 fps er standard på paintball. Det burde bli rundt 100m/s
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Åja, jeg som kanskje var litt for full når jeg leste av fartsmåleren, men det gjorde iallefall vondt når jeg fikk kula midt mellom skulderbladene fra ca 60cm avstand
300M/S paintball gjør nok nazi vont :O type tatovering kanche

Edit: vet ikke hva slags trykk du trenger, men vanlige softguns med fjær skyter vel 60-70M/S, gassdrevne har jeg sett med opptil 150M/S
Sist endret av holabola; 12. juni 2007 kl. 15:22.