Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1517
Plutselig har min aktivitet på dette forumet økt de siste måneder.

Det er med den tilbakevendende interessen for alternativ tenkning som får meg periodevis aktiv.

Det er som om jeg er bipolar, men min pluss og minus er snarere perioder med systemer og perioder med et ønske om absolutt uorden.

Kanskje jeg for øyeblikket er på midten, med innsyn til begge perioder uten å etterleve de som vanlig.

Det er i slike perioder jeg leser nye bøker, ikke bare bøker jeg har lest før.
Det var i en av disse bøkene jeg kom over mikrodosering av sopp eller lsd.
Har søkt en del rundt og det er mange, virkelig mange med gode opplevelser av dette.

Er det noen som har erfaring med dette, gjør det selv eller kjenner andre som gjør dette?
Lest at mange tar det typ to ganger i uken. 1/15 eller så av en vanlig «rus-dose»


På forhånd takk.
Skal begynne å mikrodosere selv kommende mandag Er spent.

Har du lyst til å begynne med det selv kan du jo ta en titt på subredditen dedikert til det. Mye god info der;

https://www.reddit.com/r/microdosing/

Burde starte med å sette deg inn i innholdet i den første posten, hvordan man måler opp dosene mest nøyaktig.
Det var en fin tråd, takk for tips.

Hadde vært spennende om noen her hadde prøvd dette over en lengre periode, høre positive og negative effekter.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar det ofte som mikrodosering selv, ulempen er at hvis jeg plutselig skal ha meg en tripp så må jeg ha kuttet det ut minst en uke i forveien. Men ang mikrodosering så synes jeg det virker utrolig bra. Det er rett og slett en lykkepille altså. Har gjort dette av og på i flere år nå og effekten er helt utrolig. Fra å få angst og svette bare man er i nærheten av kjøpesenter kan jeg nå trippe lystig inne på Nordby senteret og rett og slett ha det trivelig. Fra å ønske alle foran meg i køen på veien dit peppern gror kan jeg nå rolig ligge i køen og tilogmen ligge i fartsgrensen og selv omjeg blir forbikjørt så klarer jeg nå å la være å gasse på for å kjøre forbi. Det har rett og slett gjort meg mye mer harmonisk. Gidder nesten ikke en gang å kommentere innleg om elbiler en gang, og det sier litt. tar ca 1/10 del av det jeg trenger for en rolig tripp.
Der skrev du om flere ting jeg lurte på; for da er det slik jeg hadde tenkt. For å trippe må det være en periode uten. Det var egentlig hva jeg forventet.

Til det du skriver angående «av og på i flere år» er der noe systematikk? Kjenner du når du trenger det etter en del prøving? Eller er det slik som jeg skrev over, typisk 2 ganger i uken i en måneds tid?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar det når jeg kjenner jeg begynner å irritere meg over filleting. I begynnelsen flere ganger i uka, kanskje 4-5, men nå liker jeg heller å ta en rolig tripp i helgene og det sitter igjen hele påfølgende uke, men ellers så er det litt 2-3 ganger i uka nå hvis jeg ikke skal gjøre det i helgene. Men ja, jeg kjenner det virkelig når jeg trenger det. I begynnelsen så kjente jeg ikke noe særlig resultat annet enn når dagen var over så kunne man tenke som så at det var jo en helt ok dag liksom. Virker som det tar en ganske lang stund før virkningen virkelig føles, 5-6 mnd kanskje. Men det varierer sikkert veldig fra person til person. Hvis jeg ikke stopper å ta det minst en uke før jeg skal trippe så kan jeg ta så mye at det er latterlig uten å nesten kjenne noen ting, men det rare er at hvis jeg ikke tar på en stund så trenger jeg mye mindre nå enn når jeg startet for å få en bra tripp.
Har du prøvd med lsd eller sopp? Eller kanskje begge?
Sånn i forhold til om du skulle gått på restaurant. Spise mat og drikke vin - hvordan ville det vært mtp. en dosering samme dag?

Har du prøvd med lsd eller sopp? Eller kanskje begge?
Sånn i forhold til om du skulle gått på restaurant. Spise mat og drikke vin - hvordan ville det vært mtp. en dosering samme dag?

Skjedde en Error der med samme post to ganger.
Sist endret av Jegermannen; 17. oktober 2018 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pcilosybin. Ikke noe problem å drikke samme dag. Dosen er for liten til noen effekt på det. Men har merket at med litt større dose, men langt under trippe nivå så virker det som om alkohol gjør noe rart. Kan bli vinglete som om jeg er full, men ikke føle meg full. Det er da gjerne etter en øl en time eller to etter en liten dose.
Anonym bruker
"Syk Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring med mikrodosering av sopp var relativt laber, merket ingen god effekt. Ble avslappet, det var omtrent det.
Tenkte å forsøke LSD neste omgang.