Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 8028
Som tittelen sier så lurer jeg på hvor ofte det er safe å bruke benzoer i russammenheng. Tok 30mg sobril for 8 dager siden og tenkte egentlig at det skulle bli med det for en stund men etter et heftig angstanfall på fredag fikk jeg 5x5mg valium på legevakta som ble spist etter anvisning fra legen.

Nå har jeg kommet over noen sobril og flunipam som frister veldig men når jeg prøver å finne noe info på nettet så blir jeg bare forvirret (halveringstider og denslags er ikke noe jeg klarer å forstå meg på). Noen kloke hoder som har noen tips? Er klar over at slikt varierer fra person til person men hadde vært greit med noen veibeskrivelser.
Mindre enn 2-4 uker, i alle fall. Hvis du kun bruker det av og til. Går det lenger tid enn dette risikerer du å pådra deg avhengighet. La oss si, hver dag i seks uker. Da kan jeg nesten garantere at problemer vil oppstå. Ettersom du virker meget bevisst på dette tror jeg du skal klare deg fint!

PS: Kilder er google og egen erfaring (rundt ti år på medikamenter).
F.eks: http://patient.info/doctor/benzodiazepine-dependence
Utviklet mild avhengighet etter halvannen måneds bruk (nesten daglig). Jeg måtte ri av en abstinens på ca tre dager, mest nervøsitet / ubehag dagtid og mye nattesvette, men det gikk egentlig ganske greit. Mener ikke å anbefale det, men jeg tror det er veldig individuelt hvor hardt man får det. Bruk huet og ha hvite dager, så tror jeg du unngår store problemer.
Du er godt klar over farene, det er et godt utgangspunkt før man prøver sånne legemidler. Jeg selv har misbrukt enorme mengder benzo og opiater over lang tid, og lært hvordan man trapper ned, hvilke medikamenter man bruker, hvordan man bruker de og hvordan man ikke kræsjer. Det er helt jævlig, så det styrer man helst unna.

Kan man trikset med å legge en bra plan + det å kjenne sin egen kropp og sinn, vite hva man trenger og når. Så klarer man fint å kicke alt, uten så alt for mye stress. Jeg lover! Jeg er ikke lenger en rusmisbruker! Mer en "Rus-Connoisseur" hehehe..

Men det skal være sagt at noen fikser abstinenser bedre enn andre.
Sist endret av monoxide; 15. oktober 2015 kl. 00:29.
Har brukt det en gang i helgen(oftere før) uten videre problemer med avhengighet/tilvenning, hvilke effekter det har hatt på kroppen/hjernen min er jo en annen ting som ikke er lett å avgjøre, men det bekymrer meg mer en faren for litt abstinenser. Håper og tror at det ikke har gjort noe med meg, men er det noen som kjenner til farene(utenom avhengighet)?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dags bruk over lengre tider vill skape avhengihet. Som regel viil legen skrive ut for kun (under anfall) i ditt tilfelle.
Går på både Sobril og Valium selv av legen. å må se valium er mye mer dempende så det er merr for deg vis du har mye anfall. Sobril viker mer mot angsten, det jør jo veliumen også men den har en mye sterkere demping av alt så skjer i koppen og hode.

håper dette var til noe hjelp
Avhengiheten kommer så kripende med disse greiene. Ikke i form av avhengighet, men gjerne vanskeligheter med søvn først, og så gradvis økt brukt. Jeg ville sagt en gang i måneden.
Spørs helt ann på mengden piller du spiser det, så alt fra 1 uke til en måned alt utifra dosene du tar.

Ingen her som har svart på spørsmålet hans ang halveringstid:

Ett eksempel, i dette tilfelle xanax/xanor som har en halveringstid på 12 timer.

får du i deg 2mg vil det si at du har 1 mg igjen etter 12 timer, når det har gått enda 12 timer er det 0.5mg igjen, 12 timer til er det 0.25mg.

Håper det hjalp deg litt
Har tatt benzoer i et par år, hver dag, fra lege. det er noe av det værste du kan komme over.

Glem pillene dine hjemme, og dra på tur? Skal love deg det blir den værste hytteturen du noen gang har hatt, selv om du drikker og alt mulig for å kompensere for ingen benzoer.

(det finnes grønne ting som hjelper bedre, men det er ulovelig)
Sist endret av SkittenKanyle; 5. november 2015 kl. 03:26.
Det er aldri safe å ta benzo, spesielt om du ikke har litt erfaring. Etter egne opplevelser og samtaler med andre og observasjon, går det til helvete med de fleste som får hendene på respektabel mengde piller. Du kan gjerne ha en plan om å spise maks 7-10 piller i uka, men uten at du har rukket og tenkt har du spist hele driten og er på tur med bil i 150kmt for å skaffe mer. Og kanskje noe annet også. Hey, kanskje vi kjører til Sverige i stedet. Nei fuck it AYA NAPA!

Derfor kan du aldri være trygg. Du må være veldig bevisst på hvordan benzoer påvirker deg og stoppe de ville ideene som kommer. Og dropp andre rusmidler, spesielt alkohol men også amfetamin er, om ikke den farligste komboen fysisk, så er det likevel ingen grenser for hva som kan skje.

Dette er jo mest i litt høyere rusdoser.. Jeg planla ikke å ruse meg førte gangen på benzo. Tok en halv. Baller bare på seg og plutselig er du i en situasjon du ikke har helt kontroll over.

Ja litt skremselspropaganda(ikke moralpreken, nei), men det bør være noen skrekkhistorier i enhver benzotråd.

Når det er sagt, er det jo ingen fasit på dette da. Safe ift. avhengighet? Så vidt jeg vet opererer legene med 3 uker til 3 måneder, de vegrer seg kraftig mot å skrive ut for lengre perioder med mindre det er en veldig god grunn til det. Min mening og erfaring er at ved vanlige, små doser(ala, tja la oss si feks 10mg stesolid eller 25-30mg sobril om dagen), så kan du godt strekke det opp i 3 mnd i strekk med mindre du er følsom på benzoabstinensene. Du kommer til å kjenne noe ja, en svakt/moderat forsterket utgave av plagene du hadde før du fikk benzo. Angstnivået kan skyte i taket, og det som er jævlig er at når du er midt oppi angsten eller panikken, så skjønner du ikke at du reagerer slik fordi du er litt abstinent... Jeg gjør ikke det hvertfall.

Rusdoser vil jeg fraråde å gå på i mer enn maks 2-3 uker... Jeg er enig med han som tidligere i tråden poengterte at antall piller av hvilken styrke, er veldig avgjørende. Jeg har spist 100-200 rivo og ikke hatt det så fryktelig ille etterpå, men jeg har også tatt 10 xanor på kanskje en uke og blitt tilnærmet suicidal etterpå. Xanor er IMO en versting i særklasse, spesielt når det gjelder psykiske plager mens abstinensene står på.

Lykke til, benzo er digg men jeg kan ikke få understreket nok hvor fort det kan ta total kontroll over livet ditt. Hvilken selvkontroll du føler du har spiller liten rolle når du har glemt at du har tatt 5 piller i dag og går rundt og tror du ikke har tatt noe mer siden i går. Så går du halve dagen å leter etter dem, glemmer hva du leter etter, sjekker alle lommene hvert 5. minutt, leter etter mobilen, leter etter ditt, leter etter datt.. Da er det ikke noe gøy lengre. Ha alt stæsjet ditt på ETT sted og ikke gjem ting. Når ting er ute av syne på rusdoser benzo, er de i praksis gjemt. Så bare ta det ROLIG på dosene. Dess mindre du tar dess mer kjenner du, fordi når du tar mye så blir du så påvirket at du på en måte ikke legger merke til det. Veldig pussig. Føler deg ganske edru helt til du begynner å prate og ingen kjenner deg igjen fordi du aldri har prata slik før... Det er skummelt på så mange måter at jeg kunne ha skrevet en bok om det. Men jeg tar benzoer selv illegalt så jeg skjønner fristelsen ja.

BTW om du er nysgjerrig på ulike benzoer er denne wikipediaartikkelen et greit sted å begynne. Før var det også regnet ut feks hvor mange mg sobril som tilsvarer 10mg valium, men det er fjernet. Tror ikke det ville vært relevant i russammenheng likevel. Men det er en flott liste likevel.
Sist endret av TrippyKing; 5. november 2015 kl. 06:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er sant, når man er på benzoer, så tror man at man er edru, og det å råkjøre med bil (for eksempel) virker helt logisk for deg i øyeblikket. For ikke å¨snakke om når man finner 10 xanor her og der et halvt år etterpå.

Det farlige er jo hvis man ikke blir trøtt av benzoer, da er det helt logisk og naturlig å klatre opp på taket til en butikk og tømme seg.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. november 2015 kl. 17:37.
De fleste som eksperimenterer med benzodiazepiner ender opp som avhengige bare så det er sagt. Trippyking skrev et godt innlegg.
vært avhengig av dette stoffet selv, og skal love dere at dette ikke er noe gøy!

Bruker fortsatt, men sjeldnere.

Bra skrevet ja TrippyKing kp til deg
Sitat av monoxide Vis innlegg
De fleste som eksperimenterer med benzodiazepiner ender opp som avhengige bare så det er sagt. Trippyking skrev et godt innlegg.
Vis hele sitatet...
Yes, jeg ville bare understreke hvor farlig det er. Da man tror man er edru, men ingen forstår hva du sier.

Sitat av king123 Vis innlegg
vært avhengig av dette stoffet selv, og skal love dere at dette ikke er noe gøy!

Bruker fortsatt, men sjeldnere.

Bra skrevet ja TrippyKing kp til deg
Vis hele sitatet...
Du har ingen idé om hvor mye jeg gruer meg til å trippe ned på xanor og rivotril i fra lege. Jeg kan ikke ta pillene før jeg skal kjøre. Men halveringstiden på xanor er 48 timer og på rivotril er det 74/72 timer (forskejllige faktorer gjelder).

Nye regler ble innført, noe som gjør dosene jeg går på ulovelig å kjøre med, men jeg kan ikke ta pillene og kjøre lovlig, selv om det er flere dager før det er ute av systemet.

Sukk...
Sist endret av SkittenKanyle; 8. november 2015 kl. 03:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Xanor har halveringstid på ~12 timer, Rivotril har halveringstid på ~30-40 timer. Uansett er begge preperatene ulovelig å bruke (Ha resept på) hvis man vil beholde førerkortet...

Grensene kan finnes her : Førerkort og grenseverdier ved bruk av A og B preperat
Sitat av monoxide Vis innlegg
Xanor har halveringstid på ~12 timer, Rivotril har halveringstid på ~30-40 timer. Uansett er begge preperatene ulovelig å bruke (Ha resept på) hvis man vil beholde førerkortet...

Grensene kan finnes her : Førerkort og grenseverdier ved bruk av A og B preperat
Vis hele sitatet...
Så overlegen er like udugelig som jeg trodde. Jeg har lov å bruke 1mg xanor og brekke en krysser (rivotril) og samtidig kjøre i følge legen, men jeg har aldri stolt på overlege og lege. Så jeg tar ikke noe som helst før jeg skal kjøre.
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Yes, jeg ville bare understreke hvor farlig det er. Da man tror man er edru, men ingen forstår hva du sier.



Du har ingen idé om hvor mye jeg gruer meg til å trippe ned på xanor og rivotril i fra lege. Jeg kan ikke ta pillene før jeg skal kjøre. Men halveringstiden på xanor er 48 timer og på rivotril er det 74/72 timer (forskejllige faktorer gjelder).

Nye regler ble innført, noe som gjør dosene jeg går på ulovelig å kjøre med, men jeg kan ikke ta pillene og kjøre lovlig, selv om det er flere dager før det er ute av systemet.

Sukk...
Vis hele sitatet...
Du tar feil ang halveringstidene er som regel 30-40 timer på rivotril, men kan også være så lenge som 50 timer. Xanax har halveringstid på 12 timer.

Vet GODT hvordan du har det, vært der selv.
Har selv vært avhengig av benzo (xanax) tok megadoser av dem hver dag omtrent i laang tid, og jeg trappa ikke ned,tok 1-2mg når det var på det verste hadde absinenser i 6 måneder. så du må bare bite i det sure eplet og ta det som det kommer.

Jeg fikk store smerter/kramperi brystet, panikkanfall, kvalme, depresjon, angst, ville bare være alene hadde tilogmed selvmordstanker i blant.

er ikke meningen og skremme deg! Bare vær forberedt på at det er ett helvete. Selv når du har blitt deg selv igjen kommer du fortsatt til og ha suget.

De fleste starter igjen, men det betyr ikke at du er en av dem!

Det hjelper mye og være med gode venner i denne perioden, selvom du ikke føler for det så tving deg til og dra ut!

Fysiske aktiviteter hjalp meg veldig, det er hardt når man mister motivasjonen til og ville gjøre noe som helst.

Så før du begynner og trappe ned, fortell dine venner om hva jeg nettopp har skrevet til deg, da vil dem mest sannsynelig dra deg ut av senga og få deg ut i fysisk aktivitet og være der for deg så mye dem kan.

Har legen sendt deg til en psykolog? Hvis ikke gi han en forespørsel om dette, det har hjulpet mange!
Sist endret av king123; 8. november 2015 kl. 06:00.
Sitat av monoxide Vis innlegg
Xanor har halveringstid på ~12 timer, Rivotril har halveringstid på ~30-40 timer. Uansett er begge preperatene ulovelig å bruke (Ha resept på) hvis man vil beholde førerkortet...

Grensene kan finnes her : Førerkort og grenseverdier ved bruk av A og B preperat
Vis hele sitatet...
Har hørt med fastlegen min hva som gjelder å få beholde lappen. Til min store overasskelse har jeg lov til å stå på sterke opioder, samt sovemedisin uten problemer. Benzo i tillegg kan jeg ikke ta.
Sitat av Mystery Vis innlegg
Har hørt med fastlegen min hva som gjelder å få beholde lappen. Til min store overasskelse har jeg lov til å stå på sterke opioder, samt sovemedisin uten problemer. Benzo i tillegg kan jeg ikke ta.
Vis hele sitatet...

å få lov til og kjøre på sovemedisin var oreraskende, samt

"Inntak av smertestillende legemidler i vanlige doser er også akseptabelt. Det vil si inntil 8 Pinex forte eller Paralgin forte i døgnet"

Sjekk den siden der

Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Så overlegen er like udugelig som jeg trodde. Jeg har lov å bruke 1mg xanor og brekke en krysser (rivotril) og samtidig kjøre i følge legen, men jeg har aldri stolt på overlege og lege. Så jeg tar ikke noe som helst før jeg skal kjøre.
Vis hele sitatet...
sobril føler jeg meg trygg på men rivotril og xanax tør jeg ikke kjøre på.

tror heller ikke at jeg ville kjørt om jeg hadde inntatt palargin forte eller pinex forte. skal få det i morgen av legen pga smerter i skulderen.

Husker ikke hvem jeg fikk sist, di var rosa og runde, de ble jeg rett og slett svimmel av, og det var snakk om 1 tablett.

Syns det virker veldig uforsvarlig å la fok kjøre på dem da.
Sist endret av king123; 8. november 2015 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er noen spesielle tilfeller hvor det er lov å kjøre på div a/b prep, etter "innkjøring" etc. Se link over der står alt du trenger å vite. Ha en fin morgen
LOL, jeg må le litt etter å ha lest noen av svarene her... Benzo er noe jeg alltid har hatt stor respekt for og jeg har visst at om jeg går ned denne veien så blir det fort vanskelig og snu...

Dog fikk noen venner av meg til og hive nedpå når vi var på flaska en kveld. Jeg husker ikke og ha vært på byn den kvelden.. og dagen derpå holdt jeg på og kjøpe meg motorsykkel (uten å ha førerkort for dette), pluss jeg skulle begynne på en steroide kur..

Landa heldigvis i tide til at de planene ble kansellert.
Du kan spise opioider tilsvarende 300mg morfin i døgnet og fortsatt ha dispensasjon, de har sikkert forsket seg frem til at reaksjonsevnen og oppmerksomheten ikke blir noe særlig nedsatt når man kan ta så mye uten å kjenne noe slags sløvhet. Rivotril har en halveringstid fra 18-20 timer og opptil et par døgn og kanskje litt lengre, det spørs hvor gammel og sunn du er. Så da er det avklart. En 80-åring bryter ned stoffet mye saktere enn en ungdom. Derfor er det så stort sprik i hva som blir oppgitt som halveringstid.

Det er umulig å få disp. hvis du går på rivotril, fordi det er så potent og langvarig så du er konstant rusa, bare at du ikke merker det - som gjør det enda farligere. Xanor er så potent at det er sikkert derfor de er bannlyste. Men du kan spise ganske mye sobril og valium feks og få disp., spesielt hvis du har en god begrunnelse og en flott erklæring fra fastlegen.

Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Dette er sant, når man er på benzoer, så tror man at man er edru, og det å råkjøre med bil (for eksempel) virker helt logisk for deg i øyeblikket. For ikke å¨snakke om når man finner 10 xanor her og der et halvt år etterpå.

Det farlige er jo hvis man ikke blir trøtt av benzoer, da er det helt logisk og naturlig å klatre opp på taket til en butikk og tømme seg.
Vis hele sitatet...
Det der med bilkjøringen er så jævlig sant, det burde bli skrevet i hver eneste benzotråd. Det er mye farligere å enn å kjøre i fylla. Er du full så vet du det, du kjenner at du er påvirket og tar hensyn til det. Det er likevel farlig, men på benzoer er du AKKURAT like sløv som på alkohol - men du merker det ikke. Og da tar du jo selvfølgelig ikke samme forholdsreglene som du gjør hvis du skal kjøre i fylla. Du tror jo at du er edru. Det er helt ufattelig skummelt, dere merker det ikke før det går til helvete. Å titte på cd-spilleren i 1 sekund kan være fatalt.

Kjør edru og stay in school...
Sist endret av TrippyKing; 9. november 2015 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Løs Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallo! Jeg bumper denne tråden da jeg etter litt leting ikke fant noe helt tilsvarende her på forumet.

Jeg vet at det ikke finnes noe fasitsvar på spørsmålet mitt, og at alle er forskjellige. Jeg ber likevel om personlige erfaringer på hva folk tror er greit.

Spørsmålet: Vil man kunne unngå fysiske abstinenser om man tar 10-20 mg valium 1 gang per uke? Dette i forbindelse med f.eks. en ukentlig fremføring i skolesammenheng hvor man vil fjerne noe av edgen. Eller vil 1 gang per uke være for mye? Hva tenker dere?

Takk for svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo! Jeg bumper denne tråden da jeg etter litt leting ikke fant noe helt tilsvarende her på forumet.

Jeg vet at det ikke finnes noe fasitsvar på spørsmålet mitt, og at alle er forskjellige. Jeg ber likevel om personlige erfaringer på hva folk tror er greit.

Spørsmålet: Vil man kunne unngå fysiske abstinenser om man tar 10-20 mg valium 1 gang per uke? Dette i forbindelse med f.eks. en ukentlig fremføring i skolesammenheng hvor man vil fjerne noe av edgen. Eller vil 1 gang per uke være for mye? Hva tenker dere?

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at 20 mg valium er unødvendig mye for å fjerne edgen i skolesammenheng. Vær klar over at benzoer også er temmelig ødeleggende for hukommelsen så jeg ville ikke anbefalt det i din alder. Hver uke høres også litt vel ofte ut. Vær klar over at prestasjonsangsten fort kan bli endel verre på dagene du ikke spiser valium.
Sist endret av Esoterisk; 1. september 2017 kl. 23:13.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo! Jeg bumper denne tråden da jeg etter litt leting ikke fant noe helt tilsvarende her på forumet.

Jeg vet at det ikke finnes noe fasitsvar på spørsmålet mitt, og at alle er forskjellige. Jeg ber likevel om personlige erfaringer på hva folk tror er greit.

Spørsmålet: Vil man kunne unngå fysiske abstinenser om man tar 10-20 mg valium 1 gang per uke? Dette i forbindelse med f.eks. en ukentlig fremføring i skolesammenheng hvor man vil fjerne noe av edgen. Eller vil 1 gang per uke være for mye? Hva tenker dere?

Takk for svar
Vis hele sitatet...
mange litt rare svar i tården her, men også mange gode.

Nei finnes ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt. For å oppleve abstinenser på dazepam som du kun annvender 1 gange per uke skal godt gjøres, selvom diazepams virketid er lenge. Dette kan du nok godt gjøre veldig lenge uten å bekymre deg for noen form av abstinenser. Har du prøvd valium(diazepam)? Er din frykt under fremføring så sterk at det krever så mye som 20mg?

Nå vet jeg ikke om du har benyttet deg av benzoer tidligere, men hvis du krever 15-20mg for å kunne få fremført prosjektet ditt bedre ville jeg gått for en annen benzo, kanskje xanor. valium har i tilegg en effekt på musklene dine og en rekke andre fysiske ting. 20 mg kan påvirke deg på andre områder også, så da blir det kanskje et paradoks om du står å halvsnøvler eller kan holde på å miste balansen osv. Men igjen, vi er alle unike, kanskje 20mg er den doseringen hjernen din krever. Tror uansett xanor hadde vært bedre for deg, kanskje sobril hvis du responderer bra på det.
Det er ikke så lett å si hvordan Sobril funker for alle, fordi folk er forskjellige. Noen tåler høye doser, mens andre kan bli dårlige etter kun en tablett. Informasjon på nettet må nødvendigvis være generell.
Du må tenke på halveringstid. Halveringstid x5 er hvor lenge det går rundt i systemet. Etter egen erfaring er det slik at dersom du har det i konstant sirkulasjon i over 14 dager begynner det å vise seg plager ved bråstopp. Dette er ved terapeutiske doser og milde rusdoser f.eks 20+ MG diazepam per døgn. Se oversikt overpotens på forskjellige benzo da eks 2mg rivotril tilsvarer omlag 40mg diazepam da det er 20x så potent. Håper dette ga en viss pekepinn. Andre faktorer som spiller inn på hvor fort etter avbrutt inntak basert på halveringstid er at ved kort halveringstid viser plagene seg raskere etter slutt.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Folk er veldig forskjellige når det kommer til dette. Jeg har også selv hatt perioder der jeg balanserer på grensen til avhengighet, men det som fungerer for meg, er å stoppe opp bruken når jeg er redd for å begynne å havne i faresonen (når jeg merker toleransen begynner å bli høy). Hvis jeg da merker abstinenser (noe jeg har merket hver gang), kutter jeg bruken fullstendig for en lengre periode. På denne måten slipper du abstinenser som er for ille til å ødelegge hverdagen, samtidig som du skaper en safe buffer. Ikke vent for lenge mellom hver dag du tar en sånn "abstinenstest". Annenhver måned kan være en grei pekepinn. Husk også at du ofte må vente en ukes tid før abstinensene begynner å vise seg.