Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4301
Ai ai, sitter på et mg suboxone, men har hørt at de inneholder naloxone som er motgift til opioider. Er dette noe å ruse seg på?
Ja. Sniff det! Kan bli ganske blåst på 1mg, selv om jeg alltid har tatt 2mg.

Naloxone gjør at man ikke kan ruse seg på andre opioider.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ja. Sniff det! Kan bli ganske blåst på 1mg, selv om jeg alltid har tatt 2mg.

Naloxone gjør at man ikke kan ruse seg på andre opioider.
Vis hele sitatet...
Ingen kilder, men jeg leste på nett for ett eller to år siden;
"Suboxone inneholder Naloxone for å forhindre at man får rus av dette legemiddelet dersom man injiserer dette, fordi Naloxonen virker raskere enn Suboxonen."

Derfor; Naloxonen er der for å forhindre at man får rus på dette legemiddelet dersom man injiserer dette. Om det samme skjer ved sniffing vet jeg ikke.

Som sagt, ingen kilder, men jeg leste det en gang, jeg er HELT sikker på at jeg leste om at et LAR-legemiddel inneholdt noe for å umuliggjøre rus ved injisering.

EDIT: Yes, jeg googlet, og fant det.
Hvis Suboxone® legges under tungen, virker buprenorfin på vanlig måte, mens naloxonekomponenten (opioidantagonist eller ”motgift”) i stor grad skilles uendret ut gjennom tarmen. Hvis resoribletten injiseres, vil naloxonekomponenten i følge teorien nøytralisere buprenorfin og personen vil ikke få noen rusvirkning av medikamentet. Studier viser at en del pasienter allikevel vil kunne injisere Suboxone® uten redusert buprenorfinvirkning. Antagelig vil dette først og fremst gjelde pasienter som har brukt buprenorfin over en periode.
Vis hele sitatet...
http://www.helsetilsynet.no/no/Regel...ilitering-LAR/
Sist endret av Crisposjokolade; 6. februar 2014 kl. 01:07.
Subuxone kan gi en fin rus det, eneste som er nedtur er den kvalmende sitrus eller appelsin smaken på de pillene. Men no problem å dra de i nesa, syntes det er bedre enn under tunga, men det er min mening.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Ai ai, sitter på et mg suboxone, men har hørt at de inneholder naloxone som er motgift til opioider. Er dette noe å ruse seg på?
Vis hele sitatet...

Ja man kan det. Men husk at det er mange som ikke tåler suboxone, noen bli skikkelig syke av det.

Ta heller å kjøp deg subutex, det funker bedre.

Men man kan bli rusa på suboxone, buprenophin er gull! i førsten....
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Naloxone gjør at man ikke kan ruse seg på andre opioider.
Vis hele sitatet...
Store deler av naloxon blir ikke tatt opp i slimhinnene eller magen. Hadde det vært tilfelle, så hadde naloxon blokkert effekten til buprenorfin. Det er tilsatt for å forhindre at noen skyter dette.

Buprenorfin i seg selv blokkerer effekten til andre opioider.

Forresten, har noen her merket at subuxone fungerer dårligere enn subutex? Det virker som at mikroskopiske mengder naloxon blir tatt opp, men ikke nok til å gjør noe særlig betydelig forandring. Kan vel si at 2mg subuxone gir like god effekt som ca 1.6-1.7mg subutex på meg.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Ingen kilder, men jeg leste på nett for ett eller to år siden;
"Suboxone inneholder Naloxone for å forhindre at man får rus av dette legemiddelet dersom man injiserer dette, fordi Naloxonen virker raskere enn Suboxonen."

Derfor; Naloxonen er der for å forhindre at man får rus på dette legemiddelet dersom man injiserer dette. Om det samme skjer ved sniffing vet jeg ikke.

Som sagt, ingen kilder, men jeg leste det en gang, jeg er HELT sikker på at jeg leste om at et LAR-legemiddel inneholdt noe for å umuliggjøre rus ved injisering.

EDIT: Yes, jeg googlet, og fant det.

http://www.helsetilsynet.no/no/Regel...ilitering-LAR/
Vis hele sitatet...
Jeg har injisert suboxone selv og fått heftig rus, men svakt rush. Samme rus som ved sniffing, men peak kom vel etter maks 3 minutter. Varigheten var kortere, tror jeg.
Sist endret av TrippyKing; 6. februar 2014 kl. 20:18.
1mg suboxone ble nok litt i mye for meg uten noe særlig opiat toleranse. ble jo stein, men også spysjuk som faen. Har jo brukt subutex flere ganger både nasalt og intravanøst og ble ikke så "dårlig" på det. Fikk heller aldri no "rush" av å ijnisere subutex, tok alltid 2-5 min før rusen kom snikenes.
Sist endret av A-tillah; 6. februar 2014 kl. 20:31.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg har injisert suboxone selv og fått heftig rus, men svakt rush. Samme rus som ved sniffing, men peak kom vel etter maks 3 minutter. Varigheten var kortere, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Da kokte du vel ut naloxonen fra subuxonen? Hvis ikke, så kan du neppe ha noe toleranse for opioider når du ikke blir syk av å skyte subuxone.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Store deler av naloxon blir ikke tatt opp i slimhinnene eller magen. Hadde det vært tilfelle, så hadde naloxon blokkert effekten til buprenorfin. Det er tilsatt for å forhindre at noen skyter dette.

Buprenorfin i seg selv blokkerer effekten til andre opioider.

Forresten, har noen her merket at subuxone fungerer dårligere enn subutex? Det virker som at mikroskopiske mengder naloxon blir tatt opp, men ikke nok til å gjør noe særlig betydelig forandring. Kan vel si at 2mg subuxone gir like god effekt som ca 1.6-1.7mg subutex på meg.
Vis hele sitatet...


Subuxone fungere mye dårligere en subutex. Man kan bli stein vist man skyter subutex, man kan få ``skytekicket`` av subutex, det er derfor heroinistene vil ha det. Subuxone er ren søppel for meg, subutex er gull! i førsten.....
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Subuxone fungere mye dårligere en subutex. Man kan bli stein vist man skyter subutex, man kan få ``skytekicket`` av subutex, det er derfor heroinistene vil ha det. Subuxone er ren søppel for meg, subutex er gull! i førsten.....
Vis hele sitatet...
Tror ærlig talt jeg ikke gidder å prøve å sette en smell med subutex. Stoffet er ganske trist i utgangspunktet. Kanskje hvis jeg hadde hatt muligheten til å koke opp en rivotril eller en xanor, og trykt det sammen med suben. Det hadde nok funket bra. Dolcontin f.eks synes jeg gir bedre effekt, euforia og rus generelt enn subutex, og det er sikkert mange enige i. Men selv når jeg skyter dolcontin, så foretrekker jeg litt rivotril, sånn ca 1-2mg, ikke noe mer. Uten benzoen eller lignende, så er dolc-smell nesten bare trist, og jeg må doble dosen enn det jeg vanligvis tar når jeg bruker rivotril samtidig. Så det sier vel litt hva jeg kan forvente av å trykke sub.

Og grunnen til at jeg er litt kresen på smell, er fordi jeg gjør det såpass sjeldent og viser stor respekt for dette. Så hvis jeg først skal gjøre noe sånt, så får det faen meg være verdt det, for det går ofte over 1 måned før jeg stikker meg på nytt.
Sist endret av Mexxy; 7. februar 2014 kl. 07:56.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tror ærlig talt jeg ikke gidder å prøve å sette en smell med subutex. Stoffet er ganske trist i utgangspunktet. Kanskje hvis jeg hadde hatt muligheten til å koke opp en rivotril eller en xanor, og trykt det sammen med suben. Det hadde nok funket bra. Dolcontin f.eks synes jeg gir bedre effekt, euforia og rus generelt enn subutex, og det er sikkert mange enige i. Men selv når jeg skyter dolcontin, så foretrekker jeg litt rivotril, sånn ca 1-2mg, ikke noe mer. Uten benzoen eller lignende, så er dolc-smell nesten bare trist, og jeg må doble dosen enn det jeg vanligvis tar når jeg bruker rivotril samtidig. Så det sier vel litt hva jeg kan forvente av å trykke sub.

Og grunnen til at jeg er litt kresen på smell, er fordi jeg gjør det såpass sjeldent og viser stor respekt for dette. Så hvis jeg først skal gjøre noe sånt, så får det faen meg være verdt det, for det går ofte over 1 måned før jeg stikker meg på nytt.
Vis hele sitatet...





Hvis du skyter subutex får du deg et kick som du ikke får når du snorter/legger under tunga.

Skyte subutex er helt annerledes selv om du ikke har eller har toleranse, det er derfor legene vil ha bort subutex, man blir stein av å skyte det!

Det jeg prøver å si er, man kan ha gått på subutex i flere år, store doser, men aldri tatt det i årene. selv om man har toleranse blir man ``Stein`` av å skyte det...

altså, toleransen har veldig lite å si. For man blir stein av å skyte subutex uansett.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Handy andy Vis innlegg
Hvis du skyter subutex får du deg et kick som du ikke får når du snorter/legger under tunga.

Skyte subutex er helt annerledes selv om du ikke har eller har toleranse, det er derfor legene vil ha bort subutex, man blir stein av å skyte det!

Det jeg prøver å si er, man kan ha gått på subutex i flere år, store doser, men aldri tatt det i årene. selv om man har toleranse blir man ``Stein`` av å skyte det...

altså, toleransen har veldig lite å si. For man blir stein av å skyte subutex uansett.
Vis hele sitatet...


FEil! jeg har gått på subutex iflere år og merker ingen forskjell om jeg skyter eller tar under tunga eller snorter.. akuratt det samme.. blir bare frisk..
▼ ... over et år senere ... ▼
Off topic, Men er det noen som har erfaring fra LAR Midt ? Har en kompis som er i LAR og han har ikke hørt noe fra dem og heller ikke ang urinprøve.

Og han bruker både cannabis og diazepam uten at det blir noen reaksjon. Spør fordi jeg fremdeles venter på svar og har gjort det i 6 måneder. Jeg er ikke innteresert i og begynne hvis det ikke er noe oppfølging Imellomtiden får jeg Subuxone av fastlegen. Ønsker også og høre om dere har fått noen bivirkninger av dette stoffet. Setter stor pris på svar :-)

Gammelhippien