Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4507
Sitter her å tenker på hva jeg skal forholde meg til av halveringstidene på Subutex.
"Halveringstid: 2-5 timer. Metabolisme: Metaboliseres av CYP 3A4. Utskillelse: Terminal elimineringsfase på 20-25 timer. Utskilles hovedsakelig i feces (80%), resten via urinen."
Felleskatalogen

Med tanke på at stoffet kan påvises i urin- og blodprøve, skal jeg gå utifra halveringstiden på 2-5 timer eller 20-25 timer?

Noen som er litt klokere enn meg på dette?
Sist endret av Skyfx; 10. august 2012 kl. 00:58.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Da er det 20-25 timer jeg skal forholde meg til, takk for link.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Halveringstid vil si at konsentrasjonen av sporstoffer i blod / urin vil halveres etter, i dette tilfellet, 2-5 timer. Det vil ikke si at det ikke kan spores - det vil si at du eventuelt har en lavere "promille" (samme prinsippet).

For øvrig er det greit å ta utgangspunkt i den lengste mulige tiden, 25 timer, for å være sikker på at du ikke går på en smell ved blod- eller urinprøve.

/ så på linken. Jeg ville vært forsiktig og regnet med at det kan spores en uke, kanskje til og med litt lenger.
Sist endret av Takub; 10. august 2012 kl. 01:13.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Er liksom hvor lang tid bivirkningene vil vare jeg prøver å kalkulere.
Dama må ikke finne ut at jeg har blitt impotent, for da vet hun at jeg tok meg ei stripe Subutex nylig. (Blir så jævlig slapp i Knærten av Subutex).

Vet liksom ikke hvor mange dager i forveien jeg må slutte for å bli normal igjen, hu har heldigvis mensen i ei uke nå, så kan ta meg noen dager "fri" på Sub. Har ikke brukt Sub siden hu var i syden, men har glemt hvor mange dager i forveien jeg slutta da.

Bivirkningene vil vare ca. like lenge som andre stoffer med 2-5t halveringstid, altså èn dag eller to? Eller som stoffer med 20-25 timer?
Sist endret av Skyfx; 10. august 2012 kl. 01:24.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
2-5 timer?!

Hadde bytta ut grønten med subutex om det gikk ut etter 2 timer as, for min del så etter en dose er jeg som regel fortsatt ganske borte til utpå neste dag :O
▼ ... flere år senere ... ▼
Ikke meninga og kapre tråden her. Men jeg sitter her med litt subotex-relatert angst. Jeg tokk ca 4mg sub klokka 16:00 pluss 10mg valium samme tid. Hadde også spist kanskje 2-4mg Rivotril mye tidligere på dagen. Men den sitter garantert i enda. Har også spist Rivotril tidligere i går, men usikker på hvor mye... maks 4mg.

Jeg har en ok toleranse på Rivotril, men ikke super. Ikke noe toleranse på valium. Så og si ingen toleranse med Sub. Jeg veier 80-90k og er mann.

Puster litt tungt men jeg er litt mer våken nå enn tidligere. Men har altså angst og generelt redd for å gå og legge meg.

Er jeg i noen fare sone? Vet det er veldig vanskelig å svare på.. Men jeg nodder ikke akkurat nå, men svært små pupiller!

Drakk også alkohol tidligere, men det er en stund siden og føler ikke at jeg har noe særlig promille.
Sist endret av ZionRoad; 12. mai 2015 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.