Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2391
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Kom akkurat hjem fra en liten kjøre tur.

Vi var 5 stykk som kjørte ute nede med skolen vår, spant litt på noen gangfelt osv ( ikke jeg, bare dem). Jeg kjørte alene på min moped mens de andre kjørte to stykk på to mopeder.

Plutselig hørte vi sirener, alle kjørte hver sin vei og de andre ble tatt. Fikk melding fra kompisen min som sa at de hadde tatt mitt skiltnummer, så er litt stressa nå siden jeg ikke har mopedlappen.

Ser på mange andre tråder at folk sier du bare skal nekte, men vil det hjelpe vis dem har sett min moped ute å kjøre, kanskje jeg kan si en kompis som kjørte eller noe ?
Har vell en god kompis eller noe med mopedlappen? og mopedn er godkjent, altså blir ikke backfire på den evt kompisen som "kjørte". Det ihvertfall burde gå, så lenge ingen av de du var ilag med har nevnt ditt navn :P Er jo en skikkelig /moralfag da, men men =)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har de skiltnummer har noen av vennene dine tysta, eller har noen andre sett det, noen må jo ha kontaktet politiet i first place?

Du kan jo alltids prøve å nekte, men det kan finnes vitner.

Jeg syntes du burde stå for hva du har gjort og ta konsekvensene for det, selv om du ikke leket så mye(som du sier iallefall) så var du "med" på det.

Inb4 moralhore osv.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Trådstarter
Mopeden er orginal ja, det eneste som er med den er at den høres trimmet ut grunnet en manglende skrue.

Tviler egentlig på at vennene mine tysta, men de spurte hvem jeg var etc, de sa bara at dem hadde skiltnummer.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sikker på at de ikke troller?

Og, hvem er mopeden registrert på? Det er jo neppe deg siden du ikke har lappen.
Mopeden kan registreres på deg selv om du ikke har lappen, men uansett, bare nekt. Om du sier du ikke har peiling, at du har hatt mopeden stående i garasjen den siste uken uten å rørt den, kan de ikke gjøre noe.
Nekt, nekt og nekt.
De kan si det bare for å skremme også, har opplevd en lignende situasjon.
1. Blir du kalt inn, har du full rett til å nekte og la deg avhøre + de har ingen beviser på deg de kan ikke gjøre deg noe. 2. ikke tekst med vennene dine, da de kan se mobil og lat som du ikke vet noe.

3. Si du ikke visste det, og du har nok aldri vært med dem og at mopeden stod i garasjen fin innpaket. Og at skiltene er skrudd av og ligger godt i skuffen, så det kan umulig ha vært deg.

Skulle de eventuelt si at politimannen så det, så nekter du og at dette aldri kan ha stemt. Og at det ikke var deg, og at du ikke vet noe om hendelsen. Nekt, du kommer INGEN vei med å være ærlig. Absolutt ingenting, vært i samme situasjon selv. Først vil politiet få deg til å tilstå, og si at det ikke være farlig ogden koslige snille politimannen sier at dette ikke vil få noe følger enn en liten bot, tro meg dette gjør det. Da dette kommer på vandels. + det kan hende den politimannen jugde til personen, kompisen din for å få deg til å tilstå på SMS eller at kompisen din sa det sånn hvis politiet tar deg, eller innkaller deg og sier at de vet det er deg, så skal det ikke se ut som han tysta på deg. Men de fant deg ut på skiltet

Blå nekt, de vil plage deg litt, ellers blir saken henlagt og bare kompisene dine får en straff. Siden de aldri fikk tatt tak ideg.
Dessuten, åssen kalrte kompisene dine bli tatt med moped? Da det er realitivt lett og kjøre fra purken..
Sist endret av random50361; 14. november 2011 kl. 22:01.
tror grunnen til at de ikke kjørte fra polti er at en moped går i 45 + du lukter på en ganske fin straff om du prøver men ikke lykkes
Sitat av Monzter Vis innlegg
tror grunnen til at de ikke kjørte fra polti er at en moped går i 45 + du lukter på en ganske fin straff om du prøver men ikke lykkes
Vis hele sitatet...

Finne en smal vei, eventuelt en gangsti som har en sånn bom, som du kan fint kjøre forbi. Dette er ulovligheter, men bedre å slippe enn og betale en bot+utsettelse og bli tatt fra mopeden?

Her i området er det ihvertfall fult av sånne steder :P
Sitat av Monzter Vis innlegg
tror grunnen til at de ikke kjørte fra polti er at en moped går i 45 + du lukter på en ganske fin straff om du prøver men ikke lykkes
Vis hele sitatet...
Njaa, har eid en moped som viste 120 på speedometeret, så om jeg finner noen stier og skoger så har ikke purken sjangs
Saken er simpel da, finn en kompis med lappen som sier det var han som kjørte i tilfelle det skulle gå så langt vel å merke. Han får null stress... Ingen kan si at det var deg for du hadde på hjelm....
Sist endret av Fyllerør; 15. november 2011 kl. 11:19.
Har hørt om mange liknende saker har alltid endt med at politiet gjør hva som helst for å få en tilståelse, ved Å love gull og grønne skoger, men nÅr de får den gir de faen og du sitter der med sjegget i postkassa.