Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5297
Mucosolvan Ambroxol 30mg.
Tok 1 kl 10.00 i dag morges og 1 igjen kl 14.30.
Har bronkitt så derfor den utenlandske legen foreskrev det tipper jeg.

Greia er at jeg kunne tenkt meg noen pils i kveld, og dessuten bruker jeg remeron for søvn/antidepressiva i tilegg.
Finner lite konkret informasjon ved å søke på nett.
Bestemt meg for ikke ta flere etter jeg leste igjennom vedlegget med bivirkningene, og føler jeg blir trøtt/slapp urolig av dem.
Så kan jeg ta meg noen pils i kveld? og remeron ved leggetid?
Les pakningsvedlegget igjen. Eventuelt søk opp midlet på felleskatalogen. Finn ut om alkohol ødelegger/forsterker etc effekten av stoffet.
Sitat av Lizz Vis innlegg
Mucosolvan Ambroxol 30mg.
Tok 1 kl 10.00 i dag morges og 1 igjen kl 14.30.
Har bronkitt så derfor den utenlandske legen foreskrev det tipper jeg.

Greia er at jeg kunne tenkt meg noen pils i kveld, og dessuten bruker jeg remeron for søvn/antidepressiva i tilegg.
Finner lite konkret informasjon ved å søke på nett.
Bestemt meg for ikke ta flere etter jeg leste igjennom vedlegget med bivirkningene, og føler jeg blir trøtt/slapp urolig av dem.
Så kan jeg ta meg noen pils i kveld? og remeron ved leggetid?
Vis hele sitatet...
http://mental-health.emedtv.com/mirt...d-alcohol.html

"Generally, people who take mirtazapine should avoid alcohol"
Les her.
Jeg vet ingenting annet om soffet enn at det ment som hostestillende. Andre hostestillende er ikke bra med mye alkohol. men en pils eller to dreper deg vel ikke,.

Litt klarere i hodet i dag så jeg kan prøve å forklare litt Angående antidepressivaen din fant jeg følgende ved et søk på felleskatalogen.

Mirtazapin (selve virkestoffet i Remeron) metaboliseres via enzymene CYP-2D6, CYP-3A4 og i mindre grad av CYP 1A2. Derfor bør du unngå å få i deg ting som inneholder eller blokkerer tilgangen på de enzymene da uønsket effekt kan oppnås. Du burde heller ikke drikke alkohol under påvirkning av mirtazapin, da det kan øke den dempende effekten på sentralnervesystemet som alkohol gir. Du burde heller ikke innta benzodiazepiner, barbiturater, opiater, antihistaminer eller andre sedativt virkende preparater da mirtazapin også kan øke de sedative egenskapene til flere stoffer.

Du blir påvirket av stoffet ca 2 timer etter du har tatt pillen, og stoffet blir i kroppen din alt ifra 20-70 timer, det varierer stort fra person til person. Så i det tidsrommet skal du helst ikke ta noe som helst. Men jeg kjenner flere som går på alt ifra forskjellige antidepressiva til antipsykotika og de drikker alkohol uten å bli dårlige. Det handler mye om hvor mye du inntar, både av medisinene og alkoholen.

Angående bronkitt, jeg vil anbefale deg å gå til en norsk lege og få diagonisert bronkitten. Da vil du kunne få antibiotika hvis du har rett type bronkitt, eller i det minste gode råd. Det og bruke utenlandske medisiner over lang tid er dumt, da du ikke får tak i dem i Norge og du kan bli tilvendt dem.