Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1113
Jeg vet ærlig talt ikke hvor å poste dette, men er vel her eller i rusmiddelforumet jeg får best svar.

Noen som vet om frø fra Abrus precatorius er lov å bestille inn i landet? Jeg lurer ettersom frøene inneholder giften Abrin som er noe av det giftigste stoffet naturen har å by på.

Jeg vil bare ha det pga er litt fasinert av slike ting og har lyst å se om jeg kan få til en liten plante eller to Sliter med å finne ut om det er lovlig via google.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg fant et dokument som snakker om regulering av mengden i dyrefôr:

Ricinus communis L. (riscin), Croton tiglium L. (crotin) og Abrus precatorius (abrin): EFSA har vurdert
grenseverdien for maksimalt tillatt innhold av de nevnte stoffene og har i sin vurdering konkludert med at
alle stoffene har samme toksiske effekt. Det førte til at grenseverdien for maksimalt tillatt innhold for frø og
skall av disse plantene, hver for seg eller i blanding, er senket. Den nye grenseverdien gjelder alle fôrvarer
og angis i mg/kg (ppm).
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.regjeringen.no/upload/UD/...r_vedtatte.pdf
Hmm ok, javel, så det finnes altså hvertfall en form for regulering av det. Jeg gidder ikke ringe noe statlig for å høre så frø er bestilt også får eventuelt tolla gjøre hva de vil med det