Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2712
Tja i går skjedde det da.. Det smalt ganske så bra. Jeg og en til braket i sammen.. Dette er en person som aldri har tålt trynet mitt! Da vi var i samme bursdag og jeg var litt for full til og skjønne så mye.. Så ville han gjerne benytte tjangsen til og gi meg litt juling..
Da han stupte på meg og banket løs mot hodet mitt, fikk jeg panic og klassa øl flaska i huet på han.. Enden av visa er att han sydde over 20 sting.. Jeg har kutta opp handa mi og har blåveis.. Resultatet er at han i dag har prøvd true meg for penger.. Mer enn lege utgiftene.. Jeg sa meg villig til og betale legen og evt klær ikke noe mere.. Da tilta det for han og han ville anmelde.. Dette stod det faktisk om i lokal avisen i dag!

Men jeg handlet jo i selvforsvar.. Og vurderer om jeg skal dra ned i morgen og ta en motanmeldelse og dra med trusler og penge utpressing.

Jeg bare la ut historien.. Da det er mye oppegående folk her inne og kanskje noen har noe tips på lur!

Tar i mot råd med åpne armer :-)

Og noen som vet hva sånn ca straffe rammen er i dette tilfellet?
Sist endret av Tmontana; 19. mai 2007 kl. 22:49.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nå sier du ikke noe om provokasjon eller noe, og jeg tviler egentlig på at han bare kasta seg etter deg uten videre, men sånn du har lagt det fram her framstår det jo som rent selvforsvar.
Trådstarter
Han begynte da han skulle på do.. Så skjenet han bare bort til de jeg stod og pratet med og spurte de om han skulle gi meg juling.. De sa nei.. Og så var det nok ett lite munnhuggeri der ja.. Og så smalt det.. Noe som kan bli ett problem er att flere av hans nærmeste venner stod rundt! Og de kan fort pynte litt på ting i ett avhør til hans fordel...
Vist det er sånn du fremstiller det, så burde politiet absolutt la det gå som selvforsvar for din del. Og en aventuell sak burde bli reist mot han som slo deg. Men disse kameratene hans kan bli et problem. Men er det sånn du sier burde du gå til en motanmeldelse og trekk med alt ulovelig og alt smårusk han har gjort mot deg. Det er jo selvforvsar og slå en som slår deg
Trådstarter
Sant nok.. Og han var ruset.. Jeg hadde bare drekki øl! Tror også det taler til min fordel!
Sitat av Tmontana
Sant nok.. Og han var ruset.. Jeg hadde bare drekki øl! Tror også det taler til min fordel!
Vis hele sitatet...
Det burde det absolutt! Samfunnet og politiet aksepterer mye bedre å være full enn rusa i slike situasjoner.
Lykke til!
Sist endret av C.Hendrix085; 19. mai 2007 kl. 23:14.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Vel.. Strafferammen for legemsformærmelse er opp til 6 måneder, men du kan nok ikke straffes for legemsfornærmelse (som er den aktuelle dommen du står foran) siden du handlet i selvforsvar jamfør §48 i straffeloven. Dersom du mot formodning skulle tape en slik sak ville det vært akuelt med fengsel, bot og eventuelt erstatning til den fornærmede. En erstatning utover legeregningene behøver du ikke regne med å betale.

Personlig tror jeg du står sterkt i en motanmeldelse. At dere var beruset har ingenting å si for en slik sak (jamfør §40 i straffeloven), og han står faktisk i fare for å bli dømt for legemsfornærmelse selv.

Det du risikerer ved å fortsette en eventuell rettergang er derimot å bli dømt for å dra våpen under et slagsmål jamfør §385 i straffeloven. Det straffes med bøter eller fengsel i tre måneder. Denne faller selvfølgelig bort dersom du får frem at det var i selvforsvar, men det er IMO en risk du må ta.
Sist endret av thomasf; 19. mai 2007 kl. 23:22.
Trådstarter
Ok.. Takk for nyttige svar hittil! Har også tatt bilder av blåveis osv i dag..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Si det sånn; HAN har ihvertfall ikke noen sak mot DEG.
La oss oppsummere:
1) Du står og passer dine egne saker, har drukket litt, men er fortsatt nokså klar
2) Han kommer (rusa) bort til deg og slenger med kjeften, du svarer NORMALT, og han flyr på deg
3) Du slår til ham i skallen, på refleks, og dette er SELVFORSVAR
4) Han går ned for telling, og syr sting så det holder.

Noe kan komme an på hvor mange 'venner' han hadde som vitner i forhold til hvor mange du hadde, right?
Med mindre vennene hans ko ordinerer sin historie så vil det meste bli avfeid av politiet fordi alle sier forskjellige ting.
Skal en forklaring stemme skal helst mere en 2 av 10 gir en forklaring som nogenlunde sammenfaller
Du drakk øl og han var rusa. Bare jeg som ikke ser forskjell? Øl er alkohol og alkohol er rusmiddel. Mener du at han hadde tatt narkotika?
Ja du har rett i det Nexrom, men man trenger ikke tenke så altfor mye for å skjønne at han mente han hadde tatt narkotika.
Joda, er enig i at det er innlysende, men mener det er bra å få det presisert. Hvis personen er en kjenning av politiet eller noe kan det jo være at de har mindre tro på han.
finn frem alt rusk han har gjort mot deg før, få med deg noen til å støtte og vitne saken din. si at du har fått varige men pga hendelsen og du vil ha en bra motanmeldelse.

Sitat av Nexrom
Joda, er enig i at det er innlysende, men mener det er bra å få det presisert. Hvis personen er en kjenning av politiet eller noe kan det jo være at de har mindre tro på han.
Vis hele sitatet...
du skjønte vel at han mente narkotika? det var innlysende for meg hvertfall
Trådstarter
Mest av alt har jeg bare lyst til og ta han grundig.. Men det styrker ikke akuratt saken min.. Så det legger jeg på hylla foreløpig! Vil nok tørre og påstå at han har vært en del borti purken før.. Så de vet nok hvem han er!

Når noe blir anmeldt 2-3 dager etter hendelsen... Kommer purken på døra og hiver deg på glattcella osv? Eller ringer de bare og kaller deg inn til avhør?
De hiver deg i vertfall ikke inn på glattcella.
Trådstarter
Ok... Enda bra det da hehe
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#48

Sitat av Mennene på Eidsvoll i første del av 1800-tallet
§ 48. Ingen kan straffes for Handling, som han har foretaget i Nødverge.

Det er Nødverge, naar en ellers strafbar Handling foretages til Afvergelse af eller Forsvar mod et retsstridigt Angreb, saafremt Handlingen ikke overskrider, hvad der fremstillede sig som fornødent hertil, og det i Betragtning af Angrebets Farlighed, Angriberens Skyld eller det angrebne Retsgode ei heller maa agtes ubetinget utilbørligt at tilføie et saa stort Onde som ved Handlingen tilsigtet.

Hvad ovenfor er bestemt om Afvergelse af retsstridigt Angreb, kommer ogsaa til Anvendelse med Hensyn til Handlinger, der foretages i Hensigt at iverksætte en lovlig Paagribelse eller hindre, at Straf- eller Varetægtsfanger rømmer.

Har nogen overskredet Grænserne for Nødverge, er han dog straffri, hvis Overskridelsen alene har fundet Sted paa Grund af en ved Angrebet fremkaldt Sindsbevægelse eller Bestyrtelse.
Vis hele sitatet...
Han skal ikke ha noen sak mot deg etter min mening. Kunne du fisket fram artikkelen fra avisa? Alltid interresant å se hvilke illusjoner media prøver å skape.
Trådstarter
Gå på www.dt.no Og deretter arkiv, lørdagens avis og under artikkelen 12 "arrestert/pågrepet/huket inn" ett eller annet :P Der står det diverse episoder.. Flaska er nevnt, Så den er nok lett og finne =)
Trådstarter
Broren min hadde lest papir avisa og det var visst nær døden.. Som du sier, media elsker og blåse opp ting!
Nr1: Er du tidligere dømt ? (spes for vold)

Om ikke; folk her driver å babler om 6 mnd i kasjotten! GLEM DET, din handling var 100% i selvforsvar. Så lenge du frykter for ditt eller andres liv eller helse i en gitt situasjon så har du rett til å beskytte både deg eller andre mot en evt. "angriper"

Det er DU som er offeret i denne saken. Du har både blitt angrepet og utpresset.
Har du litt guts i deg, så stikker du ned til snutstasjonen å leverer en kvass motanmeldelse.
Nå er det en regel som sier at du ikke kan forsvare deg med farligere våpen/måte enn angriper, så kan få trøbbel der hvis du er uheldig med juristen som vurderer saken.. Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt ned på politistasjonen og bedt om og få snakke med den som har den saken og få gitt din version før han får for stort "forsprang" på forklaringa si og virker mere troverdig i en evnt. rettsak !
Sist endret av ScoopeX; 21. mai 2007 kl. 01:43.
Trådstarter
Sant nok! Skal ta meg turen ned etter jobben i dag!
Jeg er ikke tidligere straffet for annet enn å kjøre for fort! Endte med fengsel ene gangen og bare en bot andre gangen..

Takker for veldig nyttige tips/svar/meninger!
Sist endret av Tmontana; 21. mai 2007 kl. 14:21.
Trådstarter
Er innkalt til avhør på onsdag, Tror dere det har noe og si om jeg venter til da med og avgi min forklaring? Eller burde jeg dra ned i morgen?

Motparten har jo da allerede vært i avhør, så er vel egentlig ikke noe forskjell ?
er vel nesten bare til å si at du fikk panikk. det er ikke så uvandlig når folk kaster seg over deg. jeg tror de ser mye på din oppfattelse av situasjonen i retten, og når du har noe ekkelt i ansiktet du ikke vil ha der, pleier man å flakse litt med armene uansett om du holder brusflasker, kjærligheter eller popcorn i dem.
Sitat av Tmontana
Er innkalt til avhør på onsdag, Tror dere det har noe og si om jeg venter til da med og avgi min forklaring? Eller burde jeg dra ned i morgen?

Motparten har jo da allerede vært i avhør, så er vel egentlig ikke noe forskjell ?
Vis hele sitatet...
Dersom du mener at du har vært utsatt for en straffbar handling, er det naturlig at du gir beskjed til politiet om dette slik at de får startet etterforskningen uten opphold.
Hoho, litt spennende dette. Hold det oppdatert da, vil vite hva dere kom fram til.
kjønner ikke at noen gidder å blande inn snuten i det heletatt, men kjønner deg kanskje litt hvis han gjorde det først, men jeg Driter langt faen i om noen hadde trua meg på livet med gønner ! løper ikke til snuten etter hjelp. all snut er fitter i trynet sitt... jævla korrupte jævler alle sammen !
Sist endret av reggiez; 25. mai 2007 kl. 00:02.
Trådstarter
Jeg var i avhør da.. Og la ut histiorien slik den var.. Og der var jeg "siktede" og han andre "fornærmede" .. og han kukken hadde jo selvfølgelig ikke tatt med i forklaringa si at han fløy på meg først!

Han jeg var i avhør hos, mente at jeg var den som kom til og bli straffet i og med at han andre hadde sydd 25 sting.. Hva faen er det liksom?

Jeg råtner av norges fitte system!
Trådstarter
reggiez: Altså, jeg hadde aldri blandet inn purken her, men gutten ble hentet i ambulanse og politiet kom. Da jeg ikke lot meg presse for penger, så anmeldte han saken, derfor er politiet blandet inn. Jeg ble kalt inn til avhør av politiet.
skulle hatt noen texas lover angående selvforsvar ja=/