Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1794
Prøvde å finne igjen noen intresange tråder om hvordan å komme seg ned i "kloakken" de undergrunnstunellene i bergen men jeg finner de altsåikke igjen.. noen som kan hjelpe meg eller fortelle hvordan man kommer seg ned der
Digital nomade
trippy's Avatar
bare lurer, men hva faen ska du ned i kloakken og gjøre?
Hvis du skal prøve deg på sånn utforskingsgreier, bør du ikke begynne med kloakk... For det første er det jævlig kjedelig, ingenting å se. For det andre stinker det, og det kan være farlige gasser der.
Finn heller noen nedlagte industrielle bygninger eller lignende.
du tenker på den 150meter lange kanalen som går under torgalmeningen? omtrent ved musikk paviljongen er det en grønn søyle, ca 1m i diameter, 2m høy, ofte dekket til med plakater. Der er den ene nedgangen, men du får ikke åpnet den uten spesial nøkler.
om jeg gjetter riktig så er det lignende type som en bruker på hageslanger, bare at det er en trekant i midten istedefor en firkant.
Mener det var guidete turer nedi de tunellene man kommer til om man går inn i en sånn søyle som exuz beskriver for noen år siden.
Du kan jo sjekke om de har det i år.
Du kan også prøve å dirke den opp på en eller annen måte, men tror det er fullt av folk rundt søylen til alle døgnets tider så du blir vel oppdaget.
(litt mindre mistenkelig hvis du skaffer en sånn Bergen Kommune kjeledress da )
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
trippy: har du ikke lest Montmorency-bøkene da?

Er kanskje mistenkelig om han skal _dirke_ opp låsen med Bergen Kommune kjeledress, men da kan man jo kappe den... (om det er hengelås selvfølgelig)
Digital nomade
trippy's Avatar
smør smelta salpeteter og sokker på hengelåsen, og så fyr på. det er jævla varmt. karnskje det smelter låsen? eller så ryker det litt for mye kanskje?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tror heller man risikerer at låsen blir så ødelagt at man ikke kan få den opp uten å bryte den opp.
finner du ikke veien hjem?
Ingen som vet om noen andre kansje mindre risky veier ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg synes detta høres spennende ut. Noen som veit om noen sånne steder i Oslo, eller andre steder som er kule å utforske?
Sorry hvis jeg er helt på jordet men er det ikke sånne komlokk overalt man bare kan klatre nedi?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror ikke det er helt de samme veiene..