Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 36670
Jeg har her en 0,5 mg rivotril.
Dette er første gang jeg prøver noe benzodiazepiner, og jeg er litt usikker..
Jeg har til vanlig Sosial Angst, litt alene angst og emetofobi, som jeg vet om.
Hvordan vil rivotrilen funke på dette?

Jeg har også en kvalme som legen mener kommer fra angst. Denne kvalmen kjenner jeg en del av akkurat nå.
Dersom denne kvalmen kommer av angst, vil rivotrilen ha noe effekt mot det?

Jeg er litt nervøs for eventuelle bivirkninger også
Noen som vet hvor vanlig det er å få bivirkninger av rivotril?

Hvor lenge vil eventuelt effekten virke?

Takker for hjelpefulle svar
Sist endret av Valentinesss; 12. august 2011 kl. 17:00.
er dette i samråd med legen din?

jeg har selv sosial angst. og hadde store søvnproblemer og var mye stresset..... jeg begynte med rivotril uten lege oppfølging og fant fort ut at det funket veldig bra på problemene jeg hadde... men like fort fant jeg ut at jeg måtte stadig ta flere for å merke forandringene... man blir fort innspist på dem om man faller for fristelsen. bivirkninger er mye forskjellig. noen får black outs. noen kan bli kvalme, noen sovner tvert og noen blir tunge i hodet.
jeg spiste rivotril i 3 år.... skumle saker som tusser til hodet fortere enn det går opp for en selv.... og før man vet ordet av det er man avhengig av dem, og nedturene man får i ettertid er slettes ikke trivelige.

med mindre dette er med oppfølging av legen din og pauser innimellom kontrollert av legen så vil jeg anbefale deg å la være. du blir selvfølgelig ikke avhengig eller får større problemer av en 0,5 rivotril. benzo preparater har ødelagt mange mennesker.... så vær obs
Nei, dette er ikke samråd med lege.
Jeg var faktisk så heldig at jeg kom over 150 rivotril da jeg gikk rundt om i huset
Jeg tenker selvsagt ikke å begynne med rivotril fast.
Rivotril er jo tross alt en av de sterkeste (om ikke sterkeste) benzodiazepinene

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
http://www.felleskatalogen.no/felles...*&highlight=1#

Der vill du ha alle svarene du trenger...
Vis hele sitatet...
Takker *titegn*
Tjue minutter etter du tar den, kommer du til å se på livet helt annerledes. Plutselig eksisterer ikke sorger. Kvalmen vil også forsvinne, om den kommer av angst, som legen sa til deg. Det er som å være full, bare med hakket mer selvkontroll, pluss at man føler seg mer i "vater"

Og husk, selv om du ikke føler deg rusa er du rusa. Ikke ta flere enn det er meningen at du skal, og ikke kjenn etter spesifikke effekter. Prøv å sammenlign din vanlige sinnssteming med den på Rivotril, og du vil se at de funker som faen.

Jeg har aldri prøvd rivotril, og jeg syns det er litt snålt at det er det første du prøver, men lykke til uansett.
Har nå gått noe rundt 30-40 min, uten at jeg har merket noe.
Burde ikke jeg fått effekt til nå?

Er det noe jeg kan gjøre for å eventuelt teste ut om jeg har fått noe effekt i det hele tatt?
Være sosial?

Fra spøk til alvor, vær litt mer tålmodig og slutt å kjenne etter.
Husk at dette er et legemiddel, ikke et rent dop, selv om mange ruser seg på det. Det er meningen at rivotril skal gjøre livet lettere, ikke at du skal bli rusa. Som jeg sa ovenfor, ikke kjenn etter spesifikke effekter. Om du vil, sammenlign sinnsstemningen din med den du vanligvis har, og du vil se at ting virker bedre. Det er all effekten du får av benzoer.

Uansett hvor mye du tar vil du bare føle deg mer og mer normal, mens du virker mer og mer rusa for andre folk. Hvis du kjenner etter, er effekten der. Hvis du aldri har prøvd noe benzo før, vil du sannsynligvis ikke gjenkjenne det faktum at du er rusa, men det er du. Ting flyter lettere. Kanskje du ikke tenkte like mye over å poste det siste innlegget som du gjorde med det forrige? Slik påvirker benzodiapiner deg.
Sist endret av sofa; 12. august 2011 kl. 18:36.
Sitat av sofa Vis innlegg
Husk at dette er et legemiddel, ikke et rent dop, selv om mange ruser seg på det. Det er meningen at rivotril skal gjøre livet lettere, ikke at du skal bli rusa. Som jeg sa ovenfor, ikke kjenn etter spesifikke effekter. Om du vil, sammenlign sinnsstemningen din med den du vanligvis har, og du vil se at ting virker bedre. Det er all effekten du får av benzoer.

Uansett hvor mye du tar vil du bare føle deg mer og mer normal, mens du virker mer og mer rusa for andre folk. Hvis du kjenner etter, er effekten der. Hvis du aldri har prøvd noe benzo før, vil du sannsynligvis ikke gjenkjenne det faktum at du er rusa, men det er du. Ting flyter lettere. Kanskje du ikke tenkte like mye over å poste det siste innlegget som du gjorde med det forrige? Slik påvirker benzodiapiner deg.
Vis hele sitatet...
Vel... jeg kjenner fortsatt angst og jeg våget ikke å ta telefonen da den ringte for noen minutter siden.
Så.. tror egentlig ikke at de har gitt effekt

Økte med 0,5 mg mer, og føler meg nå noe sinnsykt trøtt og litt fantastisk, på en måte.
Skriver mye feil også, på grunn av en slags svimmelhet.

Er dette normalt?
Sist endret av Valentinesss; 12. august 2011 kl. 18:41.
Sitat av Valentinesss Vis innlegg
Vel... jeg kjenner fortsatt angst og jeg våget ikke å ta telefonen da den ringte for noen minutter siden.
Så.. tror egentlig ikke at de har gitt effekt

Økte med 0,5 mg mer, og føler meg nå noe sinnsykt trøtt og litt fantastisk, på en måte.
Skriver mye feil også, på grunn av en slags svimmelhet.

Er dette normalt?
Vis hele sitatet...
Ja, det er normalt.
1mg for de som ikke er vandt til dem bør være nok. De fleste blir trøtte av 1 mg om de ikke har prøvd før. Helt normalt. Vil tro at om ikke du har sovnet til nå så er nok flere av de sosiale sperrene borte.
Men selv begynner jeg kjenne en viss form for ansvar å fortelle alle som ikke er vandt til rivotril om å være ytterst forsiktig. Spesielt om man sliter med sosial angst, for når man skjønner hvor bra man kan føle seg etter x antall så har jeg inntrykk at de fleste spinner vidre uten å tenke seg om. Og da går det fort. Når du ikke kjenner mere av 1 mg så ikke ta to.... Ta to uker av og prøv med en igjen. Alldrig la deg selv øke dosen du tar. Da har du et benzo problem før du aner det. Og det er ikke en hyggelig tilværelse! Da blir den sosiale angsten ennå sterkere og de fleste problemer ennå værre når du ikke har mere eller skal slutte. Man blir fortere innspist enn man tror.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
1mg for de som ikke er vandt til dem bør være nok. De fleste blir trøtte av 1 mg om de ikke har prøvd før. Helt normalt. Vil tro at om ikke du har sovnet til nå så er nok flere av de sosiale sperrene borte.
Men selv begynner jeg kjenne en viss form for ansvar å fortelle alle som ikke er vandt til rivotril om å være ytterst forsiktig. Spesielt om man sliter med sosial angst, for når man skjønner hvor bra man kan føle seg etter x antall så har jeg inntrykk at de fleste spinner vidre uten å tenke seg om. Og da går det fort. Når du ikke kjenner mere av 1 mg så ikke ta to.... Ta to uker av og prøv med en igjen. Alldrig la deg selv øke dosen du tar. Da har du et benzo problem før du aner det. Og det er ikke en hyggelig tilværelse! Da blir den sosiale angsten ennå sterkere og de fleste problemer ennå værre når du ikke har mere eller skal slutte. Man blir fortere innspist enn man tror.
Vis hele sitatet...
Takker
Jeg ble ganske trøtt av de 1mg rivotrilene igår ja, og sovnet ved rundt halv 10 tiden
Da jeg våknet nå så kjenner jeg faktisk ingenting av rivotrilene jeg tok også.
Og føler meg akkurat som jeg følte meg før jeg tok rivotril.
Hvorfor har jeg ingen effekt idag av de jeg tok idag? Så vidt jeg vet så skal det jo være en halveringstid på 18-50 timer?

Har det noe å si hvor høy jeg er og hvor vekten min er?
Kan nevnes at jeg er 1.78-79 høy og veier noe rundt 65-70kg.

Jeg tenker å ta 1mg idag også, og gå ut til det sosiale og se hvordan de fungerer
Fungerer de mot angst, tanker og alt det sosial angst fører med seg, så skal jeg selvsagt ikke øke dosen

Er 1mg nok til å få likegyldighet, btw?
Jeg var en liten tur på butikken idag.
På vei til butikken satt jeg sammen med en litt fremmed person i sidesetet. Jeg følte ingen angst, noe jeg ellers ville gjort.
Jeg følte meg faktisk utrolig awesome, og tenkte at dette ville jo gå bra og følte meg nesten overlykkelig, faktisk
Jeg hadde da 2-3 timer tidligere tatt 1mg Rivotril.

Når jeg/vi kom frem til butikken så satt det en liten jentegjeng der, som jeg var nødt til å gå forbi. Og da kom angsten med en gang. Angsten var ikke som på verst, som i at jeg skalv og så vidt klarte å holde meg oppreist. Men jeg følte angst og gikk så fort som mulig forbi de.
Jeg klarte heller ikke så si noe i kassen når jeg skulle betale. Utenom "nei" når betjeningen ved kassen spurte om jeg ville ha kvittering.
Angsten og tankene om hva folk måtte tenke om meg, var der fortsatt.

Betyr dette at jeg må øke dosen på rivotril?
Jeg hadde nemlig håpet på at 1mg ville være nok, noe det visstnok ikke ser ut til å være.
Sist endret av Valentinesss; 13. august 2011 kl. 14:55.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Utifra beskrivelsene dine, så har du åpenbart problemer som bør drøftes med kvalifisert helsepersonell, noe jeg vil understreke for ørtende gang at nFF IKKE er.

Problemene dine "løses" ikke automatisk av å kjøre innpå masse piller, og hadde folk hatt litt innblikk i hvor mange liv som ligger ruinert som følge av benzo-popping, ville de kanskje tenkt seg litt mer om før de stappet i seg piller de fant liggende rundt.

Lykke til, oppsøk en psykolog, slutt å synse rundt, også håper jeg du blir kvitt angsten.
Som jeg prøvde si tidligere også IKKE begynn med selvmedisinering for de problemene du har. Da er du raskt ute å kjøre. Ta det opp med legen din å snakk om det. Legen vil antagelig prøve å sette deg på noen mindre vanedannende først. Men når man har disse problemene du har så ER DET SÅ FORT Å BLI HEKTA.... Bare en ekstra i dag fordi jeg skal handle, eller jeg skal på fest og vil være "normal" å trygg på meg selv. Som du også skrev, det hjalp litt, men det vil ikke hjelpe mere og ta ennå flere... Da ender du antagelig opp med blackouts og husker mindre enn du tror av dagen.
Gå til legen å snakk om det. Det er så mange andre preparater i dag at det egentlig ikke skal være nødvendig å bruke benzo preparater.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
Som jeg prøvde si tidligere også IKKE begynn med selvmedisinering for de problemene du har. Da er du raskt ute å kjøre. Ta det opp med legen din å snakk om det. Legen vil antagelig prøve å sette deg på noen mindre vanedannende først. Men når man har disse problemene du har så ER DET SÅ FORT Å BLI HEKTA.... Bare en ekstra i dag fordi jeg skal handle, eller jeg skal på fest og vil være "normal" å trygg på meg selv. Som du også skrev, det hjalp litt, men det vil ikke hjelpe mere og ta ennå flere... Da ender du antagelig opp med blackouts og husker mindre enn du tror av dagen.
Gå til legen å snakk om det. Det er så mange andre preparater i dag at det egentlig ikke skal være nødvendig å bruke benzo preparater.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk til legen angående dette i Februar (tror jeg det var).
Det første legen min gjorde var å henvende meg til psykolog hos BUP.
Men fordi det sannsynligvis ville gå litt tid før jeg fikk plass hos BUP, så ville han prøve noe på meg imens.
Først så ville han få meg med på kognitiv terapi, noe som så ut til å ikke funke i det hele tatt.
Til slutt tok jeg opp det med medisiner.
Jeg visste da allerede om medikamentene Sobril og Valium, så jeg spurte han om å få utskrevet Sobril.
Dette sa han "nei" til på grunn av faren for avhengighet og tilvenning, så han satt meg på et annet medikament istedenfor.
Medikamentet han satt meg på var Cipralex. Når det viste seg at alt Cipralex gjorde, var å få meg trøtt og fikk meg til å sove lenger om dagene, så spurte jeg om det var noen andre medikamenter jeg kunne prøve.
Da sa legen min at dersom Cipralex ikke funker, noe det ikke gjorde, så er det heller ingen andre medikamenter som funker.
Jeg gikk helt opp i 30mg uten positivt effekt, bare så det er klart.

Akkurat nå går jeg hos BUP og jeg kan ikke akkurat si at de hjelper noe særlig.
Alt de gjør er å prøve å skaffe meg en fritidskontakt, noe jeg er helt imot.
Så jeg kommer nok etterhvert til å slutte og gå til BUP også, da det viser seg at de ikke verken prøver eller har verken noen interesse av å fikse problemet mitt med Sosial Angst.

I mine øyner kan derimot benzodiazepaner hjelpe meg på den måten å få meg mer sosial, og på denne måten så vil jeg på det sett å være mer sosial, bli bedre ved hjelp av kognitiv terapi, som jo går ut på å være sosial
Be om en annen sykolog.... Du har rett på det om det ikke funker med den du har. Leger er strenge med å skrive ut medikamenter mot slike problemer fordi dem får refs for det. Skal du få noe som hjelper mot angst osv så er det sykologen som vil gi deg det. Det er lov å si at det du fikk av legen funket ikke. Og du kan også si til sykologen at du prøvde en rivotril en gang og at du syntes det funket. Mange sier at å spørre leger og syk. Om en direkte ting så går det ikke gjennom, men det er også de der ute som synes det er nyttig innformasjon. Og de kan kanskje finne et nogenlunde lignende medikament som er mindre skadelig. husk de har taushetsplikt!
Kan jeg spørre hvor gammel du er? Er du myndig så kan du hvertfall ta det med ro. Bytt sykolog til du finner en som forstår deg... Det er alfa omega for at det skal funke.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
Kan jeg spørre hvor gammel du er? Er du myndig så kan du hvertfall ta det med ro. Bytt sykolog til du finner en som forstår deg... Det er alfa omega for at det skal funke.
Vis hele sitatet...
Jeg er 17
Men fyller 18 i November
For meg høres en fritidskontakt bedre ut enn selvmedisinering med rivotril.
Godt forslag

Men seriøst finn deg en annen sykolog. Viktig at dere er på samme "plass" ellers kan man like gjerne sitte å snakke med veggen
Off! Dette er ikke riktige veien for deg ! Anbefaler deg å søke hjelp , snakk med lege og få deg time hos psykolog. Unner deg virkelig ikke å slite med angst , å hvertfall ikke i den grad som du fremstiller her. Ikke prøv deg på selvmedisinering , det er ikke rette løsningen. Skjønner at det kan virke som en god ide der og da , men ikke langsiktig ! Tingen med benzo er at man blir fort innspist på disse og må øke dosene . Du fjerner ikke selve "problemet" , men flykter fra det og blir dermed aldri kvitt det heller.
Det er så mange andre preparater i dag at det egentlig ikke skal være nødvendig å bruke benzo preparater.
Vis hele sitatet...
Hvilke preparater er det du tenker på?

Da sa legen min at dersom Cipralex ikke funker, noe det ikke gjorde, så er det heller ingen andre medikamenter som funker.
Vis hele sitatet...
Det er noen medisiner som kan fungere selv om Cipralex ikke gjør det, og det er Lyrica, Neurontin og Topimax. Virkningsmekanismen på disse er annerledes. Disse er piller du tar hver dag (i motsetning til Rivotril), og de kan dempe angsten litt.

Men etter å ha vært igjennom endel medisiner har jeg ennå ikke funnet en eneste som har tatt bort angsten min, så du må ikke tro at piller er magi.

Angsten din blir værre hvis du tar Rivotril flere ganger om dagen hver dag!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei?
Tråden er nok gammel, men til andre som leser dette her:

Lurer på om du har mer angs for å ha tatt Rivotril. Du går å "kjenner etter" om hvordan Rivotril "funker"
Dette kan du få angst av.
Tabeletter kurer ikke angst/dep. de gjør det letter å leve med det. Tar bort toppene og dalene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan forvente helt vanvittige tilstander.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte meg ett glass med 2mg rivotril for ett par dager sia. Hadde ikke spist benzo på 5mnd, kun trent og spist sunt. Plutselig blir det en uke med fyll, piller, & pot.
Det som skjer er at jeg ikke har det kult engang, blei bare helt zombie, og ingen verdens ting ble interessant lengre. Var sammen med venner, men livet blei bare kjipt.... slutta idag, startet hard trening igjen. Kuttet ut alt overnevnte, og føler meg bedre allerede. Sier bare at rivotril o.l. fører lett til depresjon, og tafatthet/- alt blir boring :/

Thats my story this week

Peace out.
▼ ... over et år senere ... ▼
Begynn på cipralex eller andre "milde" medikamenter, Rivotril er i mine øyne galskap, har absolutt hatt mye dårlige erfaringer med disse i forsøk på selvmedisinering. Landa til slutt på cipralex og der har jeg blitt siden, aldri mer rivotril.
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Har du noen gang prøvd marihuana?
Det hjelper visst for mange når det kommer til angst osv.
I tillegg er det naturlig, og ikke avhengighetsskapende som benzo.
Sitat av shallabajs Vis innlegg
Har du noen gang prøvd marihuana?
Det hjelper visst for mange når det kommer til angst osv.
I tillegg er det naturlig, og ikke avhengighetsskapende som benzo.
Vis hele sitatet...
Skal man selvmedisinere kan man like godt stikke en sprøyte med heroin for å bli kvitt angsten.
Poenget her er at selv medisinering av harde stoffer bare fører til en boost i tilværelsen. Men når du finner ut av hvordan den tilværelsen er uten boosten blir muligheten for å ta en ekstra pille så utrolig stor, om ikke uunngåelig i mange situasjoner.

Snakker ikke erfaring, men erfaring er heller ikke nødvendig i slike situasjoner.
Hold deg unna rivotril å søk legehjelp, du bare lurer deg selv ved å forsette slik som dette.
Et godt tips for de som sliter med angst er å bare ha et par piller i lomma. Bare det at de ligger det klar til å brukes om du pluttselig skulle få angst som faen. Gjorde det en stund selv når angsten min var på det verste.
Dropp rivotrilen! Ellers kommer du til å angre, prater av erfaring. Har tidligere bøtta ned på med både riv og xanor
Sitat av kulestian Vis innlegg
Begynn på cipralex eller andre "milde" medikamenter, Rivotril er i mine øyne galskap, har absolutt hatt mye dårlige erfaringer med disse i forsøk på selvmedisinering. Landa til slutt på cipralex og der har jeg blitt siden, aldri mer rivotril.
Vis hele sitatet...
Ruser du deg på SSRI?
De fleste tar medikamenter for medisinske grunner, ikke alle ruser seg.
Sitat av shallabajs Vis innlegg
Har du noen gang prøvd marihuana?
Det hjelper visst for mange når det kommer til angst osv.
I tillegg er det naturlig, og ikke avhengighetsskapende som benzo.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er uansvarlig å anbefale noe som helst i dette tilfellet, enten det er narkotika eller legemidler. Personlig ville jeg brukt fastlege som et hjelpemiddel/verktøy snarere enn å legge all tillitt i legekontoret. Det finnes så mange udugelige fastleger der ute at det ikke skulle gått an. De private klinikkene er nå hakker bedre, etter min mening, i alle fall. En psykiater har den bredeste kompetansen for utredning. Ikke vi fra Freak.no.

Ville tilstander ved bruk av rivotril? Vel, det kommer helt an på toleranse. For de fleste uten toleranse ville en dose av mine medikamenter slått dem ut før de greide å finne på noe som helst slags sprell. Dog, mine er kraftigere enn TS sine. Hvis man har nådd en viss grav av toleranse er det selvfølgelig noe annet. Jeg har mistanke om at det stort sett er menn som er mest tilbøyelige til slike apestreker, i grunn. Da på grunn av nivåene av testosteron.

Hva kan man forvente av Rivotril? Det har en dempende effekt på GABA, amma-smørsyre. Det er den viktigste hemmende transmittersubstansen i sentralnervesystemet hos virveldyr. Det er ikke bare et antieptileptikum, men også et benzodiazepinderivat i motsetning til hva mange har en oppfatning om. Rivotril har også en mer utpreget antikonvulsiv effekt (krampestillende) enn den anxiolytiske (angstdempende), muskelrelakserende og sederende effekt. Saken er den at Rivotril er mer potent enn medikamenter som Sobril og Valium. Hadde jeg selv kun hatt Sosial angstlidelse ville jeg gått for Valium, faktisk. Egenskapene omfatter både angstdempende, spenningsløsende, sedativ-hypnotisk, krampestillende og muskelrelakserende effekt. Kvalmen du nevner er et helt vanlig symptom på diagnosen du nevner. Samt skjelving, hjertebank, svetting, stamming osv.

Vil også legge til at Forskning har vist at kognitiv atferdsterapi, enten individuelt eller i gruppe, er effektivt i behandling av sosial fobi. De kognitive og atferdsmessige komponentene søker å endre tankemønstre og fysiske reaksjoner ved angst-utløsende situasjoner. En kan også bruke psykoterapi, så klart. Man kan så klart bruke medikamenter selv om man går til behandling men jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta alt i egne hender. Ikke la den dempende effekten styre deg til å bli avhengig. Det blir som å gjemme regningene under sofaputene.

Håper det hjalp en smule. Ha en fin dag, freaks.
Sist endret av Eurydike; 5. november 2013 kl. 11:40.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Valentinesss Vis innlegg
Jeg er 17
Men fyller 18 i November
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en helvetes toleranse du har der.
Fikk du INGEN tilbud om nedtrapping?

Isåall ville bup konsulenten din at du skulle gi opp, ta livet ditt eller eventuelt begynne med heroin?

Høres ikke ut som en person som bør drive med det han gjør.
Hvis han tvinger deg ned fra en toleranse på 1o mg uten og ta hensyn til ditt fremtidige liv her på jorden.

Samme som og si velkommen til helvete, her gir vi faen i deg. spør du meg.

Ikke noe de som lager de systemene, papirene rutinene kan sette seg inn i, norge har tilogmed store problemer med å ta seg til strategier i forhold til narkotika fra land som sveits, danmark og nederland.
Der statistikken taler for sittt.

Og er i tillegg så frekk at de sender noen gamle tanter fra krf til sveits for å evaluere, burde ikke dette gjøres av noen med lagn erfaring i rusbehandling

Men sånn er politikken, er du på bunn gir verden faen i deg.

Synd og si det.

Lykke til ikke la de kjøre over deg.

fant ikke slette knappen misforsto problemet.

Høres ikke ut som noe problem enda, men merker du toleransen, ro den ned et par hakk.
Du er ikke den eneste som føles ut som at du er i en kriggsone hver gang du er i butikken og handler inn litt mat.

Sannheten er at du som oftest ser helt normal ut.

Skulle du komme opp i en avhengighetsitasjon senere, les deg opp på enmnet selv, og da gjør det av seriøse vitenskapelige papirer på emnet.

Disse legene vet ikke alltid hva de prater om.

Å mange inne på dette forumet du ikke bør høre på i det hele tatt.
Mange stoffer virker så utrolig uskyldige de er legemidler ikke sant, ikke "narko" ikke sant.

Hadde en gammel kompis som slet med amfetamin, legen ga han så mye valium han ville ha i et års tid.

Amfetaminen hadde han ristet greit av seg, valiumen ga han et personlig helvete, måtte slutte skole, klarte ingenting.

[quote=steinarr;3038867]Det høres ut som en helvetes toleranse du har der.
Fikk du INGEN tilbud om nedtrapping?

Isåall ville bup konsulenten din at du skulle gi opp, ta livet ditt eller eventuelt begynne med heroin?

Høres ikke ut som en person som bør drive med det han gjør.
Hvis han tvinger deg ned fra en toleranse på 1o mg uten og ta hensyn til ditt fremtidige liv her på jorden.

Samme som og si velkommen til helvete, her gir vi faen i deg. spør du meg.

Ikke noe de som lager de systemene, papirene rutinene kan sette seg inn i, norge har tilogmed store problemer med å ta seg til strategier i forhold til narkotika fra land som sveits, danmark og nederland.
Der statistikken taler for sittt.

Og er i tillegg så frekk at de sender noen gamle tanter fra krf til sveits for å evaluere, burde ikke dette gjøres av noen med lagn erfaring i rusbehandling

Men sånn er politikken, er du på bunn gir verden faen i deg.

Synd og si det.

Lykke til ikke la de kjøre over deg.

fant ikke slette knappen misforsto problemet.

Høres ikke ut som noe problem enda, men merker du toleransen, ro den ned et par hakk.
Du er ikke den eneste som føles ut som at du er i en kriggsone hver gang du er i butikken og handler inn litt mat.

Sannheten er at du som oftest ser helt normal ut.

Skulle du komme opp i en avhengighetsitasjon senere, les deg opp på enmnet selv, og da gjør det av seriøse vitenskapelige papirer på emnet.

Disse legene vet ikke alltid hva de prater om.

Å mange inne på dette forumet du ikke bør høre på i det hele tatt.
Mange stoffer virker så utrolig uskyldige de er legemidler ikke sant, ikke "narko" ikke sant.

Hadde en gammel kompis som slet med amfetamin, legen ga han så mye valium han ville ha i et års tid.

Amfetaminen hadde han ristet greit av seg, valiumen ga han et personlig helvete, måtte slutte skole, klarte ingenting.
Legen ville ikke la han få lov til å nedtrappe fra benzomisbruket legen hadde åpnet for.
Sist endret av steinarr; 28. november 2013 kl. 23:08.
En 0,5 rivotril tror jeg ikke du kan forvente så veldig mye av.
I sommer prøvde jeg rivo for første gang, fikk 4x2mg av en kompis, tok først en og røyka en spliff.
Kjente bare at jeg egentlig var ''vanlig'' fjern, altså la ikke noe merke til mer enn cannabisrusen.
Så gikk det vel ca 20 min og jeg tok en til pluss masse bongtrekk. Da gikk det vel en halvtime og jeg kjente det virkelig. Kunne minne meg litt om å være full.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg tok 2mg rivotril fredag, natt til lørdag. Ganske sikkert på at jeg først fikk blackout, men husker at jeg klarte å komme hjem til sengen. Våknet mandag klokken 11. Jeg forventet å bli trøtt, men ikke å slukne helt liksom. xD
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tok 2mg rivotril fredag, natt til lørdag. Ganske sikkert på at jeg først fikk blackout, men husker at jeg klarte å komme hjem til sengen. Våknet mandag klokken 11. Jeg forventet å bli trøtt, men ikke å slukne helt liksom. xD
Vis hele sitatet...
Je regner med at du blanda det med alkohol. Je, det er helt forferdelig. Blackout er bare fornavnet. Je tok det samme som deg og gikk på konsert på kvelden. Je husker at vi gikk fra konsertlokalet, det var alt. Halveringstida ligger på 30-40timer og, så dette er noe man bør holde seg unna.
Rivotril demper hjerneaktiviteten din - sjøl om du ikke blander det med alkohol. I større doser kan det og føre til pusteproblemer.
Håpløst medikament.

Je får nå Xanor av legen iom at je har hatt store søvnproblemer i hele livet mitt. Je er 47år og har måtte prøve alt av medikamenter.

Det skumle med benzo er at man lett kan øke toleransegrensen til det uforsvarlige. Da har man tilslutt ikkeno som virker lenger. Folk som sover for lite har lettere for å utvikle Altzheimer, så je ville ha holdt meg langt unna dem dersom det ikke var via en en lege man får det. Ihvertfall ikke ta det ofte.

Je tar som regel 1.5mg Xanor hver kveld. Je har hørt om folk som har vært oppe i 12mg og det høres veldig rart ut. Da vil de ruse seg på det. Je starta på 2mg og det hender je tar bare 0.5mg.

Dersom je drikker alkohol, tar je ikke Xanor i det hele tatt. Xanor har en halveringstid på 8-10 timer, så det sier seg vel egentlig sjøl at man ikke blir så hengehue av det - sjøl om det er mange leger som ikke gir dette til noen pga vanedannelse. Je er iflg legen min den eneste pasienten han gir det til, men så har je sovet type
2.5 - 1.5 -1 - 1time - altså 4 ganger i døgnet i mange år - uavhengig av hva slags annen sovemedisin je har fått.

Valium og Sobril har og mye lenger halveringstid enn Xanor, så de hater je og. Je syns det er greit å våkne sånn noenlunde tilstede
Sist endret av essigreb; 1. september 2017 kl. 23:45.
Du kan på mindre/terapeutisk dosering forvente en grei angstdempende effekt samt avslappede muskler. Kvalmen som di sier kan veldig godt være påført av angst da stresset ofte gir slike plager, i så fall vil dette bli reduser i varierende grad. Helst unngå å blande med alkohol da dette potenserer på kryss dvs både alkohol og. Rivotrilens effekt forsterkes. Samt har kombinasjonen en lei tendens til å gi blackout og idiotisk oppførsel pga manglende kritisk tankegang :-) bruk med måte og varsomhet.