Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3780
Skal inne på sesjon del 2 snart og er ikke clean. Fikk høre av en kompis som var inne for en stund siden som sa de hadde ikke utstyr til pisse prøve. De bare spurte om han hadde røyket en J på fest engang eller bare prøvd det, og sa det hadde ikke noe å si. Så han sa at han hadde prøvd det et par ganger. så sa legen at de hadde nulltoleranse for cannabis og sa det ikke var mulig for han og ta førstegangstjenesten.
Det ble ikke meldt til politiet men det er jo kjipt uansett.

hva skjer vis jeg sier at jeg ikke har prøvd det, og så må jeg ta pisse prøve og den beviser det motsatte? får jeg straff?
skal jeg bare innrømme det og ta straffen hva en den må bli?
Straffen blir vel at du ikke får delta i militæret.

Du kan lese mer her, under ''Forsvarets syn på narkotika og doping''
https://forsvaret.no/karriere/krav/formelle-krav
Da jeg var inne til sesjon for 2 år siden var det ingen som tok pisseprøve, fikk kun spørsmål om mitt forhold til narkotika. På innrykksdagen vil det derimot være hunder som snuser rundt på bagger og personer. Om du ønsker å gå inn i Forsvaret er det bare å nekte for bruk, og passe på at du er clean på innrykksdagen.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Angående narkosjekk så varierer det veldig på avdelingene og hvilken tid vi er i. Mao, umulig å si.

Jeg dimitterte fra H.M Kongens Garde for 2 år siden. Aldri hørt om pissings på sesjon. Ved innrykk var det heller ingen hunder som luktet på bagene våres, det var kun andre menige fra samme avdeling som sjekket gjennom bagasjen vår mens vi stod over bagen vår. De stilte også spørsmål rundt syn på narkotika mens de så gjennom tingene.

Det var kanskje 4 dager etter innrykk, husker vi da hadde fått uniform. Først da gikk alarmen kl 03-04 på morgenen, alle 400 rekrutter måtte springe ut, og da var det pissings. Pisseprøven foregikk inne i kasernene hvor vi bodde, de menige og noen få befal foretok prøvene. Vi gikk inn en og en på rommene våre. Dem satt i soverommet mens døren til dassen skulle stå åpen mens vi pisset. Dem så altså ingenting. Der har man jo en utrolig god sjanse til å gjøre noe annet

Vi fikk også et såkalt BUP eller PUB personal dokument vi skulle fylle ut noen dager etter inrykk. Der var det spørsmål om syn på narkotika. Befalet ba oss være ærlige og at det ikke blir konsekvenser ut i fra det. Utrolig mange i troppen min skrev faktisk at dem hadde prøvd ulike stoffer! Ingen videre reaksjoner. Men mulig det blir brukt ved senere karriere i forsvaret. Jeg skrev så klart "Aldri prøvd, nulltoleranse" lol.

Resten av året i garden ble det aldri noe form for pissings igjen. Det eneste var befalet som nevnte at vi ikke måtte "gjøre noe dumt" mens vi hadde langpermisjon i tilfelle pissings når vi kommer tilbake, noe som også aldri skjedde.

I praksis: Blir du tatt for pissings ved innrykk eller senere i tjeneste blir du politianmeldt og kastet ut ved umiddelbar virkning, og kan aldri gjøre noen jobb innen forsvaret igjen.

Jeg tror det beste er å si at du bare har prøvd, og ellers har nulltoleranse for narkotika
Sist endret av Chromatics; 20. april 2017 kl. 12:20.
Ble tatt i pissings første dagen på madla for 6 år siden. Fikk 2 års utstengelse fra militæret. Ingenting annet. Flesteparten av de andre ca 40 som ble tatt, måtte i avhør med politiet og fikk med seg et forelegg hjem.
Sist endret av Odd; 20. april 2017 kl. 13:07.