Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3288
''Ta en stripe med vanlig teip, like lang som kortet og fest over magnetstripa. Stapp kortet inn i minibanken, og kos deg. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men når du gjør dette går kortet på VISA, istedenfor på BankAxept som det pleier.
Jeg har gjort dette med mitt Nordea-kort flere ganger før'' fant dette avsnitte som fikk meg til å tenke om detta funker enda, bare på visa dnb?
Hvorfor skulle du ha lyst å bruke VISA når BankAxept er tilgjengelig (og billigere enn VISA)?
Å blokkere ute magnetstripen (hvis en tape er nok til det) vil jo bare tvinge den til å bruke chip (som nå til dags er uansett foretrukket fremfor magnetstripen), og både chip og magnetstripen kan overtrekke kontoen hvis det er det som er målet her..
Sist endret av bashfoo; 11. juni 2014 kl. 05:37.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hvorfor skulle du ha lyst å bruke VISA når BankAxept er tilgjengelig (og billigere enn VISA)?
Å blokkere ute magnetstripen (hvis en tape er nok til det) vil jo bare tvinge den til å bruke chip (som nå til dags er uansett foretrukket fremfor magnetstripen), og både chip og magnetstripen kan overtrekke kontoen hvis det er det som er målet her..
Vis hele sitatet...


Det jeg forsto av topic var at TS ville ha debet-kortet sitt som et kredittkort, og eneste måten å gjøre det på er en offline kortterminal/minibank.