Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1916
Hei, ble tatt i kontroll på toget for ikke så veldig lenge siden. Etter at jeg ble tatt har jeg alltid lurt på om den er mulig å løpe fra kontrollen ved å løpe gjennom toget helt til toget stopper på en ny stasjon?

Noen erfaringer å løpe fra kontroll eller lignende?

Takker for svara
hvorfor ikke ta det som en mann, og betal boten? Eller rett og slett bare kjøpe billett?
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
hvorfor ikke ta det som en mann, og betal boten? Eller rett og slett bare kjøpe billett?
Vis hele sitatet...
Men hvis du virkelig er i krise. Du hakke penger, er i Oslo bor i Asker f.eks. Dine foreldre kan ikke hente deg. Og du blir ''tvunget'' til å ta buss/tog, og om det da er kontroll. Er det mulig å løpe fra kontroll folka?
De gangene jeg har opplevd kontroll, har kontrollørene blokket utgangen mens de holdt på. Men klarer du å presse deg ut og løpe, uten å gi fra deg ID osv, skal det mye til å få problemer for det.
Sist endret av Brassman; 21. november 2011 kl. 21:27.
Kommer vel mest an på om de som jobber på toget gidder å løpe etter deg?
Har du tenkt å løpe opp og ned midtgangen i alt fra ett til 30 minutter?

Den gjennomsnittlige nordmann er sikkert raskere enn de fleste togkontrollører, men sett at du løper til den ene enden på toget, vil du jo til slutt møte enden på toget og en sinna kontrollør vil ha deg fanget opp mot en vegg. I hvert fall hvis jeg forstod deg rett.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Har du tenkt å løpe opp og ned midtgangen i alt fra ett til 30 minutter?

Den gjennomsnittlige nordmann er sikkert raskere enn de fleste togkontrollører, men sett at du løper til den ene enden på toget, vil du jo til slutt møte enden på toget og en sinna kontrollør vil ha deg fanget opp mot en vegg. I hvert fall hvis jeg forstod deg rett.
Vis hele sitatet...
Men tror du det kan gå å holde døra mellom vognene tror du? Eller blir du catchet uansett? :P
Hvis du er noe sterk, ja sikkert. Men det forutsier også at det ikke kommer kontroll fra din andre side eller at kontrollørene får hjelp av en ærlig borger.

Kan legge til at jeg har løpt fra kontroll på T-Banene i Oslo før, men der er det mye mindre avstand mellom stoppene. Trikset er heller å oppholde dem til du har tid.
Sist endret av Ketenna; 21. november 2011 kl. 21:44.
de kan jo ikke dra pengene ut av deg, løp av når du blir tatt av toget på neste stasjon, gjem deg og vent på neste tog i samme retning.

Det er feigt som faen, men du sparer jo penger, selv om du taper karma.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvis du er noe sterk, ja sikkert. Men det forutsier også at det ikke kommer kontroll fra din andre side eller at kontrollørene får hjelp av en ærlig borger.

Kan legge til at jeg har løpt fra kontroll på T-Banene i Oslo før, men der er det mye mindre avstand mellom stoppene. Trikset er heller å oppholde dem til du har tid.
Vis hele sitatet...
Vil de reagere hvis du bare begynner å løpe (selv om du har billet) og tilslutt når de tar deg, så har du faktisk billet :P Hva ville ha skjedd da? (vet at det er litt random, men kunne ha vært gøy)
Men kan du ikke bare løpe til toget er i bevegelse, og så sette deg ned å nekte å vise legitimasjon eller lignende? Da har de vel ikke annet valg enn å kaste deg av på neste togstasjon.
Sitat av TheBook Vis innlegg
Vil de reagere hvis du bare begynner å løpe (selv om du har billet) og tilslutt når de tar deg, så har du faktisk billet :P Hva ville ha skjedd da? (vet at det er litt random, men kunne ha vært gøy)
Vis hele sitatet...
Du gjør noens arbeidsdag betraktelig kjipere og vil ikke tjene eller tape noe på det selv.
Hallo, nettbank ringte. Få mamma til å trykke på et par taster og sende deg penger til reisen, i stedet for å gjøre dagen kjipere for andre. Kjipt om du møter f.eks securitas og får en bot.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hallo, nettbank ringte. Få mamma til å trykke på et par taster og sende deg penger til reisen, i stedet for å gjøre dagen kjipere for andre. Kjipt om du møter f.eks securitas og får en bot.
Vis hele sitatet...
Hva med de uten nettbank???
Tenker du på pensjonister?
De er skjelden i stand til å løpe fra en kontrollør likevel.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hallo, nettbank ringte. Få mamma til å trykke på et par taster og sende deg penger til reisen, i stedet for å gjøre dagen kjipere for andre. Kjipt om du møter f.eks securitas og får en bot.
Vis hele sitatet...
Fungerer svært dårlig når nettbanker gjerne ikke får sendt over pengene før klokka 12 dagen etter.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Fungerer svært dårlig når nettbanker gjerne ikke får sendt over pengene før klokka 12 dagen etter.
Vis hele sitatet...
Hva slags bankmøkk har du da?
Regner med foreldre og sønn har samme type bank, og Sparebank1 overfører ihvetfall i løpet av et par millisekunder sålenge det er av Sparebank1 som er sender og mottaker.
Sist endret av MrCryptical; 21. november 2011 kl. 22:28.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hva slags bankmøkk har du da?
Regner med foreldre og sønn har samme type bank, og Sparebank1 overfører ihvetfall i løpet av et par millisekunder sålenge det er av Sparebank1 som er sender og mottaker.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke bankmøkk eller en selvfølge at mora har lik bank som TS da?
Sist endret av Bombasa; 21. november 2011 kl. 22:52.
Jeg sneik meg en gang med natt-tog, ved å okkupere en av doene sammen med en venninne. Vi rullerte litt rundt på de forskjellige doene for at det ikke skulle virke mistenkelig. Bare et tips, til de som vurdere å snike.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hallo, nettbank ringte. Få mamma til å trykke på et par taster og sende deg penger til reisen, i stedet for å gjøre dagen kjipere for andre. Kjipt om du møter f.eks securitas og får en bot.
Vis hele sitatet...
Hva om ikke alle er like bortskjemt og har fått sydd like store puter under armene som deg?