Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3335
Er det farlig å bruke Opiater en gang i blant når man går på Zoloft? Mine favoritter er Codeine, ketorax, Oxy og råopium. Liker også kratom selv om det ikke er et opiat sånn sett. Har hørt at man får mindre eufori med opiater når man er på ssri, stemmer det? Ha en fin att.
Sist endret av Zoloft; 28. september 2010 kl. 01:06.
Kodein, ketorax og Oxycontin er ikke opiat i samme grad som morfin eller råopiom. Det er opiater og opioder, skal ikke gå inn på det, men en fordel om du leste deg litt opp om det selv. Ellers er Zoloft kun ett SSRI-medikamment som fungerer kun på visse nervotransmittere i hodet ditt. Opiater fungerer på hele kroppen fysiskt og psykiskt men ja fortsatt kun kjemiske reasksjoner i involler/neurologi. Jeg vet nok om begge droger til å fortelle deg at det er ingen økt risiko og mikse de to nevnte medikament gruppene. Men forhør deg med lege først uansett.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Kodein, ketorax og Oxycontin er ikke opiat i samme grad som morfin eller råopiom. Det er opiater og opioder, skal ikke gå inn på det, men en fordel om du leste deg litt opp om det selv.
Vis hele sitatet...
Opiater er alkaloider i opiumsvalmuen eller semi-syntetiske stoffer derivert fra disse, som virker på en spesiell type reseptorer. Samlet kalles alle stoffer som virker på de reseptorene (både endogene, syntetiske eller naturlige) for opioider. At du kaller det et opiat eller opioid har ikke noe å si med hensyn til virkningsmekanismene til disse stoffene.

Det er dessuten feil det du sier, både kodein (finnes i råopium) og okykodon er opiater, mens ketobemidon er et syntetisk opioid, som du sier.

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ellers er Zoloft kun ett SSRI-medikamment som fungerer kun på visse nervotransmittere i hodet ditt. Opiater fungerer på hele kroppen fysiskt og psykiskt men ja fortsatt kun kjemiske reasksjoner i involler/neurologi.
Vis hele sitatet...
Den viktigste effekten til opiater er den de har på sentralnervesystemet, de «kroppslige» effektene er å regne som bivirkninger. Det samme gjelder SSRI-er, og det vitner om mangel på forståelse å snakke om at det «kun virker på visse nevtrotransmittere i hodet ditt».

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg vet nok om begge droger til å fortelle deg at det er ingen økt risiko og mikse de to nevnte medikament gruppene. Men forhør deg med lege først uansett.
Vis hele sitatet...
Jo, det er absolutt en risiko. Mange opioider har effekter på blant annet det serotonerge system, og blanding av slike og SSRI-er kan føre til serotonergt syndrom, en livsfarlig tilstand.


Jeg sier ikke dette for å flisespikke, men fordi du faktisk sprer farlig og misvisende informasjon.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Jo, det er absolutt en risiko. Mange opioider har effekter på blant annet det serotonerge system, og blanding av slike og SSRI-er kan føre til serotonergt syndrom, en livsfarlig tilstand.


Jeg sier ikke dette for å flisespikke, men fordi du faktisk sprer farlig og misvisende informasjon.
Vis hele sitatet...
nei det er det ikke,har kjørt dette i kombi i flere år iforskjellige varianter,har vell prøvd alt som er av serotonin faenskap og dopamin antidep

vell vitene av 2 fastleger og 1 professor psykiater

er du usikker ringer de gifttelefonen,det står på pakka hva som er farlig hva når du IKKE skal ta feks fluoxetin eller hva det måtte være,det skal være stoffer som kjemper mot hverandre når det oppstår problemer

gifttelefon sier garantert det ikke er noe problem

jeg bruker nå ketorax,trulax,wellbutrin,zopiclone,betablokkere,sobril,rivo tril osv omhverandre,store doser er vell ikke bra sånn at du risikerer å sovne inn for godt,men ingen av disse er noe problem å kombinere,har kutta ut ssri ene for de elendige bivirkningene og fraværende effekt de har,har vell prøvd alle bortsett fra zoloft og ett parr andre

leger kickstarter ofte en ssri kur med sobril eller annet i tillegg som går på de samme greiene frem til det begynenr å virke,det er ikkenoe PROBLEM å få smertestillende for en som går på antidep vet du,nei sånn er det absolutt ikke for det fikk jeg av en GOD annerkjent lege

det enenste man skal være obs på er faktisk alkohol,bland aldri det inn idette,ellers skal det VELDIG mye til for å ta noe overdose på opiater sa min professor psykiater i oslo,det er også IKKE farlige for indre organer som feks alkohol er

jeg gikk på fluoxetine og fikk ketorax av denne legen
Sist endret av downer; 28. september 2010 kl. 17:17.
Opiater som kun virker på opiatreseptorene kan fint kombineres med legemidler som virker på serotoninreseptorene. Men så er det enkelte "opiater" (Tramadol) som har en effekt både på opiatreseptorer og serotoninreseptorer, og det er disse det er farlig å kombinere med SSRI-preparater (ihvertfall utover anbefalt dose).
Jeg snakker ut fra egen erfaring når jeg sier at det er lik null risikio, ikke bøkene som deg. Blant annet så fikk jeg ketorax og kodein av legen når jeg gikk på Zoloft hele tia.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg snakker ut fra egen erfaring når jeg sier at det er lik null risikio, ikke bøkene som deg. Blant annet så fikk jeg ketorax og kodein av legen når jeg gikk på Zoloft hele tia.
Vis hele sitatet...
Ketorax og kodein virker ikke på serotoninreseptorene, så det er riktig at det er null risiko med den kombinasjonen.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Ketorax og kodein virker ikke på serotoninreseptorene, så det er riktig at det er null risiko med den kombinasjonen.
Vis hele sitatet...
SSRI-er virker heller ikke på serotoninreseptorer, uten at jeg kan se hvorfor det skal ha noen betydning. Trådstarter spør om det er farlig å bruke opioider i kombinasjon med Zoloft, og det kan det absolutt være! Noen opioider, som tramadol og petidin, har relativt sterke serotoninutslippende egenskaper som ikke bør brukes i kombinasjon med andre serotoninfremmende legemidler, nettopp på grunn av serotonergt syndrom. Faktum er at serotonin er en viktig del av alle opioiders effekter, og de fører blant annet til utslipp av serotonin fra rafekjernene, spesielt nucleus raphe magnus. Beklager å måtte si det, men at dere har erfaring med legemidler, forandrer ikke disse stoffenes faktiske virkning på kroppen, uavhengig av hva dere opplever eller tror.