Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1880
Enemy of the snut
Bruker som regel 1-1,5g hasj når jeg skal lage skakkao, og svak varme. Men de siste gangene har jeg fått veldig lite effekt. Lurer på om jeg kanskje bruker for mye smør? Samt jeg lager til hasjsmøret rett i stekepanna, er det her jeg ødelegger kanskje? Isåfall er det rart da dette er den eneste metoden jeg har brukt t.d.d, men ja jeg vet jeg bør lage hasjsmøret i en bolle som jeg vannkoker..

Tar jeg feil eller bommer jeg?
Har ikke tilgang til noe kokosolje atm, har bare vanlig Melange..
Bruk vannbad til smeltingen.
Sainte-Terrer
jajasamannen's Avatar
Det er mulig å bruke stekepanne dersom du foretrekker dette. En god måte å forhindre at virkestoffene "kokes bort" er å tilsette litt vann. Dette gjør at du kan operere med lavere temperatur på platen, noe som bidrar til å bevare virkestoffene. Se spesielt punkt to her.

Bare ikke bruk for mye vann! Tenk litt "tacokjøttdeig", der man skal tilsette litt vann til slutt når man steker den og har oppi kryddermix. Dette koker bort temmelig raskt, noe du også ønsker å oppnå i ditt tilfelle.

Ellers fungerer det vel så godt å lage egen sjokolade. Samme prosedyre, men bland inn smøret i smeltet sjokolade og putt i frys. Da slipper du å drikke kakaosmørja, som ikke nødvendigvis smaker så godt dersom du ikke har fulgt første rådet i linken ovenfor.

Lykke til og god fornøyelse!
Kokosfett/meierismør. Vannbad i en kasserolle som står koker på 1-3 avhengig av styrke på plata.

La det stå en times tid. Rør av og til. Er du rimelig safe på at det ikke blir for høy temp.

Fungerer forsåvidt med ovn på 140-170 grader.
Enemy of the snut
Trådstarter
Ble kjapp smelting med melange rett i stekepanna, men på laveste temperatur som går an. 1g hasj brukte jeg denne gang, kan oppdatere etterhvert hvordan formen er men har en stor anelse selv at det er temperaturen jeg har bommet på de siste gangene..
Et spørsmål: slik jeg forstår burde hasj oppvarmes på 200 grader for å få i gang en kjemisk prosess som gjør at en blir høy når en spiser det. Vil en effektiv måte å spise hasj være å varme den opp på 200 grader i noen minutter i en vaporizer og så bare spise det?

Slik jeg forstår skal effekten av det å ete hasjen være langt kraftigere.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Slik jeg forstår skal effekten av det å ete hasjen være langt kraftigere.
Vis hele sitatet...
Jepp, slår inn saktere (1-2 timer ish) men rusen er mer intens og varer mye lengre
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Et spørsmål: slik jeg forstår burde hasj oppvarmes på 200 grader for å få i gang en kjemisk prosess som gjør at en blir høy når en spiser det. Vil en effektiv måte å spise hasj være å varme den opp på 200 grader i noen minutter i en vaporizer og så bare spise det?

Slik jeg forstår skal effekten av det å ete hasjen være langt kraftigere.
Vis hele sitatet...
varmer du hasjen til 200 grader svir du bort mye virkestoff, kansje alt.
du må holde varmen under 160 grader.
Enemy of the snut
Trådstarter
I skrivende stund kjenner jeg ikke så mye, liten buzz i kroppen bare..
Hvorfor ikke bare bruke stekeovnen?
Ikke kok det for hardt, såvidt det småkoker holder i massevis. Rør masse. pleier å måle opp ingredienser til 2 kopper, og har oppi 1g. Da har jeg en kopp som jeg drikker med en gang, også tar jeg en kopp til etter en halvtime. Det er mest for kosens skyld, kakao er sinnsykt digg
Anonym bruker
"Arktisk Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder med de andre tipsene som er nevnt.
Tror du risikerer å sløse bort mye ved å gjøre det på denne måten, uten kontroll på varmen.

Anbefaler deg å gjøre det ordentlig når du først skal gjøre det. Bruke ovn til å decarbe og vannbad til å la det putre på lav temperatur i noen timer er optimalt, men fungerer med bare 30min også. Burde skaffe deg et termometer for å sjekke temp i ovnen da det kan variere mye, og du risikerer å svi virkestoffene. Vannbad blir aldri for varmt så lenge du har nok vann
Anonym bruker
"Flink Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Del opp hasjen i små biter, 30min i ovnen på bakepapir ved ca 120-130 grader.

Smelt litt smør, rør inn hasjen på lav varme. Når alt er blandet hiver du oppi sjokolade og melk.

Kok opp, avkjøl, drikk. God tur!
Synes helt klart at bakerovn er best av de husholdningsapparatene jeg har prøvd. Anbefaler å dekarboksylere i en tilnærmet lukket beholder og ikke åpne den før den er lunken. Da beholder en enda flere virkestoffer.

Har veldig lyst å prøve å dekarboksylere i en sånn airfryer. Lurer på om temperaturen blir mer konstant der enn i en bakerovn?
Airfryer går igjen på utelndlandsk fora med weed
enkleste metoden jeg kjenner til;...
Kok opp litt vann, sleng rett i koppen type kakao og ønska dose opp i en kaffekopp.
Fyll på og rør, la koppene stå i kjelen på lav varme i 15min.

Vi pleier å bruke rundt 0.5g per pers, det er ofte for mye for mange. For meg er 0,3 sweetspot..