Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 924
Tasteleif i topic. Sjanse*

Impulsskjøpte en 360 på Clas Ohlson i dag. "Gammel" Arcade med HDMI og spillet Banjo Kazooie, Nuts & Bolts til 799,-
Tenkte jeg skulle flashe og modde litt.

Men:
Min bror har en GAMMEL arcade. Som ble kjøpt ved launch av 360. Så vi tenkte at det kanskje var greit at vi byttet. Han fikk den nye, og dermed garanti og reklamasjon, og jeg får den gamle, så slipper noen Xbox å miste garantien/reklamasjonen.

Men hva er sjansen for at en så gammal 360 skal få red ring? Og siden jeg skal skru opp skiten osv, er det lurt/mulig å fikse litt med ting inni der for å forhindre red ring?

Og den jeg nå har kjøpt, har en Liteon drive, men jeg vet ikke noe mer enn det, siden jeg da må skru den opp (?), og deretter mister garanti/reklamasjon.

Den er produsert den 25.07.2009 :P
Sist endret av Knudsen; 20. mai 2011 kl. 23:45.
RRoD forekommer hvis Xboxen er nedstøvet og dårlig vedlikeholdt. Pass på at den står et sted hvor den har masse plass rundt seg slik at den lufter effektivt. Du kan eventuelt åpne xboxen og blåse ut støvet. Og her finner du ut av alt du trenger å vite om flashing.
Knudsen's Avatar
Trådstarter
Takk for linken, lett etter noe slikt. KP

Da blir det kanskje til at jeg bytter, overlever uten HDMI, og broren min får betale for garantien han får. I tillegg er det en god del lettere å flashe den driven han har.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Når du allerede har den åpen, så kan du likesågodt sette på nye X-klemmer på kjøleblokken(dette som foresaker rrod, dårlige klemmer som gir dårlig kontakt mellom kjøleribbe og prossesor/gpu) det gjør at den blir overopphetet og setter seg i rrod.

EVT bare fjerne støvet som er der, er du heldig vil du aldri få rrod, er uansett lett å fixe.
Knudsen's Avatar
Trådstarter
Syns det ble ganske rotete og uoversiktlig på det forumet

Hva må jeg kjøpe for å få flashet LiteON FW:83850c? Og kan noen gi meg link til en guide som deretter passer?
RRoD kommer ikke på grunn av dårlig vedlikehold og støv...
Dette er rett og slett en produksjonsfeil i de første konsollene (noen i senere versjoner også) ..

Denne feilen gjør at konsollen overopphetes og noen loddepunkter løsner..
Det kan forebygges ved å bytte ut vifte og bytte kjølepasta på grafikkprosessoren innimellom.. men absolutt ingen garanti..

X-klemmene er heller ikke årsaken, for disse fungerer helt fint.. ihvertfall på alle konsollene jeg har vært borti.

RRoD er ikke mulig å reparere, som mange tror... RRoD kan "fikses" midlertidig ved hjelp av en "hack" .. resetter den ved å lese feilkoder.. men absolutt til ingen nytte..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har litt rett og litt feil DiXi.

RROD betyr ikke nødvendigvis varmeproblem, det betyr at systemet har en feil. Men i sikkert over 80% av tilfellene så er det varmeproblem, å den setter seg i rrod modus, hvorfor den blir varm?

*Støv/tett kjøleribber.
*X klemmene har mistet fjæreffekten, og bør byttes til de nye festene.
*Kjølepastaen er av veldig lav kvalitet, og som du ser så tyter de alltid på 10X mer av hva man trenger, bytt ut denne. Er også heatpads på ram'n

Hvis det derimot IKKE er et varmeproblem, så kan det være(som du sier) dårlige loddinger, de har brukt blyfri loddetinn, noe som suger, det blir steinhard og porøst, du ser med en gang hvilke loddinger som er dårlige, lodd opp på nytt.

Om du "resetter" feilkodene(ved å la failsafen ta over, for høy temp) så KAN det være du ikke vil få feilkoder(rrod fks) igjen, jeg har ivhertfall lykkes med stor hell.

Disse fixene har funket hver gang på meg, eneste gangen ikke noe av det hjalp var det en kondensator som var sprengt og hadde en lekkasje.
Knudsen's Avatar
Trådstarter
Jeg kan lodde og skru. Så lenge varme eller dårlig kontakt mellom loddepunker utgjør RRoD, hvis det skulle skje, så går det bra

Litt tøft at jeg sitter her med en xbox som ble produsert for nesten seks år siden. Og har aldri vært på rep eller noe lignende. I tillegg har den vært mye brukt.