Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2283
Jeg har både en PS3 og en Xbox 360 og er ivrig etter å hacke en av de for å spille gratis nedlastede spill. Er ikke akkurat noe IT-geni så lurer på en del ting.

1: Burde jeg hacke xbox eller ps? (mtp hva som er enklest. liker forøvrig å spille på begge konsollene like godt)

2: Hvordan gjøres det?

3: Er det mulighet for å bli bannet fra xboxlive/psnetwork?
(er ikke krise iom at jeg har begge konsollene og kan spille online på den ene, og singleplayer spill på den andre)

Vet at det har vært endel tråder om lignende tema tidligere men klarer ikke helt å forstå alt. Setter stor pris på alle svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ja, du kan bli bannet på begge konsollene og ja det skjer hele tiden.

Google kan svare på alle de andre spørsmålene dine vha maks fire ord.
Trådstarter
11 2
[quote=AtXbYeA;2082644]Ja, du kan bli bannet på begge konsollene og ja det skjer hele tiden.

Ok. Men har du noen erfaring med det, personlige anbefalinger? Er klar over at google eksisterer og at det finnes lignende tråder, men lurte på om noen har tips ang hacking av evt xbox eller ps
Det går vel ikke å spille cracka spill på ps3?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det går vel ikke å spille cracka spill på ps3?
Vis hele sitatet...
Custom firmware ringte, så jo.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det går vel ikke å spille cracka spill på ps3?
Vis hele sitatet...
Jo, det går. Google PSJailbreak og du vil få massevis av informasjon.

Til TS:

Det enkleste er å "hacke" en PS3, sett inn en USB dongle, ferdig, så og si.
Godt med smør
Det spørs jo om du kan hacke din ps3 i det hele tatt, ser psjailbreak dongle er nevnt tidligere. Skal dette funke må jo dt ha gått noen måneder siden du sist oppdaterte din ps3, da siste firmware som var kompatibelt med dongle var 3.42 elns? og 3.60 er den som blir brukt i dag. Det er dog mulig å jailbreake opptil 3.55 så vidt jeg har skjønt det, men da via andre metoder.

Lykke til, linux, cfw, bootloadere med mer, jeg skal selv gjøre det snart
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Jo, det går. Google PSJailbreak og du vil få massevis av informasjon.

Til TS:

Det enkleste er å "hacke" en PS3, sett inn en USB dongle, ferdig, så og si.
Vis hele sitatet...
Yeh, men det krever dog 3.40 eller lavere..

CFW er definitvt å foretrekke i mine øyne.
Trådstarter
11 2
Det spørs jo om du kan hacke din ps3 i det hele tatt, ser psjailbreak dongle er nevnt tidligere. Skal dette funke må jo dt ha gått noen måneder siden du sist oppdaterte din ps3, da siste firmware som var kompatibelt med dongle var 3.42 elns? og 3.60 er den som blir brukt i dag. Det er dog mulig å jailbreake opptil 3.55 så vidt jeg har skjønt det, men da via andre metoder.
Vis hele sitatet...
Ok men da går jeg nok får å prøve meg på xbox hack istedet. Takk for svar folkens! Appreciate it
▼ ... noen uker senere ... ▼
#Offisielt Trønder
Tips: Om du skal modde Xbox. Ikke koble til xboxn til internette, da får du IP Ban og da får ingen på samme internett til og spille online med Xbox, lurere og kjøpe en modda en på Finn.no og laste ned spill og ha over på Xboxen om du er glad i Singelplayer da.
har du vært online med PS3'en din den siste tiden.. så kan den ikke hackes..
Har du hacket den så kan du ikke gå online i det heltatt..

Og om ikke jeg tar feil er det 3.55 og lavere, ikke 3.40 og lavere

Du kan hacke 360, men vanskelighetsgraden er forskjellig fra drev til drev..
Krever også en del utstyr..

Jeg har alt utstyret som trengs, flashet min forrige Xbox.. som ble bannet sammen med over en million andre.. da m$ fant en måte å finne modifisert firmware på..
Skaffet meg en ny en som jeg har flashet nå med LT+ 1.1 .. denne er foreløpig trygg og bruke online og jeg har vel spilt aktivt online med denne i rundt et års tid snart..

Er man nøye med å oppdatere firmware og veldig nøye med å patche spillene, brenne dem riktig og sjekke dem etter de er brent (med abgx 360) så er det ganske så trygt å bruke online..

Jeg spiller kun online når jeg først spiller.. og har ikke kjøpt et spill siden i fjor sommer.. da jeg kjøpte guitar hero world tour.. trengte jo gitaren.. :P
Ellers har jeg lastet ned alt.. og er enda ikke bannet..

OM jeg så måtte kjøpt meg en ny xbox en gang i året så er det så absolutt verdt det
Sist endret av DiXi; 17. mai 2011 kl. 00:12.
Sitat av simonpro Vis innlegg
Tips: Om du skal modde Xbox. Ikke koble til xboxn til internette, da får du IP Ban og da får ingen på samme internett til og spille online med Xbox, lurere og kjøpe en modda en på Finn.no og laste ned spill og ha over på Xboxen om du er glad i Singelplayer da.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke så lurt å spille spillene online før de er lansert. Skal du spille online må du kjøre en stealth sjekk på imaget før de brennes ut.
Custom Firmware krever 3.55 eller før, men det siste døgnet har det begynt å poppe opp et tricks om hvordan man skal kunne får fram en meny som gir litt mer tilgang til konsollen, google har sikkert noe å lese om temaet om du søker på: +ps3 +"QA Flag"
Sitat av simonpro Vis innlegg
Tips: Om du skal modde Xbox. Ikke koble til xboxn til internette, da får du IP Ban og da får ingen på samme internett til og spille online med Xbox, lurere og kjøpe en modda en på Finn.no og laste ned spill og ha over på Xboxen om du er glad i Singelplayer da.
Vis hele sitatet...
går ikke å laste inn spill på 360 med mindre du har JTAG.. og JTAG fungerer kun på noen konsoller..
Men det fungerer helt fint å spille online om du er forsiktig..

Blir du bannet så er det ikke IPen din som blir bannet, heller ikke xbox live brukeren din.. det er selve konsollen..
Sist endret av DiXi; 17. mai 2011 kl. 01:15.