Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2461
Bare for å gjøre det klart så er det den nye filmen basert på en tegneserie med Nicolas Cage i Hovedrollen det er snakk om.

Og så til saken: er det noen som tror at dette kan bli en bra film eller ender hele greia med å bli en god klassisk flopp alla "Deardevil"?
Jeg har sjæl bare vært så vidt innom tegneserien syntes det virka litt kult, men jeg har ikke et helt klart bilde om det er en tegneserie som vil gjøre seg godt som film (spawn var jo elendig som film).
Har en følelse av at vi bare kommer til å få slengt en hau med spesialeffekter i tryne uten mye historie i mellom (ser værtfall sånn ut på traileren). Da har jeg større tro på den kommende "300" laga på Frank Miller sin tegneserie om spartanerne sin kamp ved Thermopylae (selv om dette også bare er en shittload av spesialeffekter). Men hvem vet enda?

noen som har no peil?
Så traileren på denne filmen, var rått når han rei på den "warlock" hesten, men bortsett fra det vet jeg ikke helt. Tror nok jeg venter til den kommer på dvd eller laster den ned, virker ikke som en film jeg gidder å bruke penger på.
Har ikke noe i mot spesialeffekter, så lenge det ser bra ut, og storyen holder mål. Utifra trailern ser ikke spesialeffektene så bra ut.. men med litt mer postproduction og så lenge storyen er bra (noe jeg egentlig tviler på) så kan dette sikkert bli litt artig action. Noe særlig mer enn det tror jeg ikke man bør håpe på.
Filmer som er basert på tegneserier ser skikkelig bra ut i trailere, men da det kommer til den aktuelle filmen så skjærer det seg totalt. (Electra, Daredevil blant annet).
Er skeptisk til denne filmen må jeg si. Tror det blir en gigantisk flop, men hvem vet? Det positive er jo at Nicholas Cage spiller hovedrollen, så det kan bli bra.

We'll see.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bean's Avatar
Trådstarter
filmen fikk en 1'er i dagbla. hadde det på feelingen
Historien er latterlig som i alle slike filmer.

Men er du typen som liker actionfilmer uten saklig handling er den sikkert verdt å se på.
Så den her om dagen, ikke det værste jeg har sett. Men manuset var vel heller tvilsomt :P
Det Forconin sa.

Men jeg må si jeg likte den bedre enn Daredevil, for ikke å snakke om Elektra. Elektra er en av de mest elendige filmene jeg noengang har sett.
Jo, det var en drittfilm.

Synd for Ghost Rider er jo et jævla kult navn.
Slike typer filmer, filmatiseringer av Marvel og DC Comics, har vel sjelden en givende story uansett.
Men for hengivne fans av tegneseriene, har jeg skjønt at filmene ofte faller i smak.
Har sett den, og den fortjener ikke 1 på terningen. Det er jo film musikk av Ozzy i begynnelsen; det er jo verd minst en 2'er

edit: Og det med Ozzy er det mest positive med hele filmen ...
Sist endret av |fatman|; 23. februar 2007 kl. 10:12.
Denne filmen ser bare fantastisk dårlig ut.

Men gutter på 10-12 år vil digge den!
Filmen Ghost Rider er en av de dårligste jeg har sett. Totalt overdriving av effekter og ser helt idiotisk ut.

Bare det at Cage forvandler seg til et brennende skjellett er jo bare helt bak mål. Det teiteste er vel når han kjører en motorsykkel opp en byggning, banker en annen fyr der oppe, kjører ned igjen og knuser i bakken.

Selve handlingen er jo god, og filmen hadde blitt brukbar viss den ikke var overfyllt med effekter og dårlige "triks".
Gir den en *svak* 2'er. S-v-a-k.
Sist endret av Svoldal; 23. februar 2007 kl. 13:02.
Er det at Cage forvandler seg til et brennende skjellett en så dårlig ting at det trekker filmen ned, sier du?... :/
Bare uten å ha sett selve traileren, og bare ved å se på noen få bilder på nett.. Så vil jeg si at inntrykket ikke er så bra. Den ser heller litt for overdreven ut. Masse flammer og styr. Mulig den blir en sukses, men jeg vet ikke om jeg kommer til å se den.
- Det er på en måte ikke så kult med "super-heros" lengre. Som nevnt at han Cage forvandler seg til et brennende skjellet. Det er helt teit.

Ghost Rider sykler blir liksom ikke Ghost Rider lenger. er synd..
apropos det me att tegneserier blir dritfilma: Batman har hatt noken gode filma.
Ved å høre navnet "Ghost Rider" ler jeg litt inni meg, samtidig som jeg føler tilliten min til menneskeheten får seg enda et slag i levra. Hvis jeg hører folk kalle dette en god film må jeg nok ty til alvorlig verbal krigføring.

HALLO?! "Ghost Rider"? Høres ut som en 12 år gammel WoW-gamer.
Sitat av Paniel
apropos det me att tegneserier blir dritfilma: Batman har hatt noken gode filma.
Vis hele sitatet...
Sin City var jo et mesterverk. Spiderman var ikke så altfor ille hvis en bare hadde strippet av noen hollywood-scener. Punisher ville jeg heller ikke kaldt så altfor elendig. XMen er omtrent like bra som tegneserien, og i tillegg utrolig gode prestasjoner av Ian McKellen og Patrick Stewart! Superman 4 var som å komme tilbake til Superman 1 filmen, som igjen følger tegneserien godt nok. Conan the Barbarian kan dere virkelig ikke klage over, den var så elendig at den var bra. V for Vendetta, modernisert endel, og unødvendig TYDELIG, men et mesterverk non-the-less.

Tegneserier har ofte blitt bra filmer!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så filmen i dag og det var akkurat ikke noe å anbefale. Største drittfilmen jeg har sett på flere år, Astrix og vikingene var MYE bedre Passer for 10 åringer, som liker motorsykler som kjører opp en 90 graders skyskraper.

Btw... Det flamme hodet han hadde var det verste jeg hadde sett. Det så ut som det var tegnet og stemmen var bare lakt til en liten effect på så var den i boks.

Først jeg hørte tittelen og så Trailern, så den ganske crappy ut men jeg måtte se den med stor skuffelse gjennom hele filmen...

Jevla dritt film, Anbefales ikke men tapte heldigvis ikke en krone
Sist endret av Yomar; 25. mars 2007 kl. 06:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gost Rider er kanskje den dårligste filmen jeg har sett!
Anbefaler alle som har tenkt til å se denne å ikke gjøre det
Jeg lar meg hele tiden bli irritert av den dårlige CGI av den hvite beinskallen til Ghost Rider. De burde heller ha beinskallen svart eller av brent kjøtt. Gidder ikke å bruke en krone på filmen.
synes filmen var bra jeg
Jeg gir filmen en 5'er. Evig bra film, marvel ftw :*
Værste søppelfilmen jeg har sett i hele mitt liv. "And Then There Were None" fra 1945 slo den med glans.
Så denne filmen igår faktisk. Begynnelsen var grei. Litt klisjé aktig, med tanke på story osv.

Kort oppsummering: Dårlig story. Dårlig manus, forferdelige spesialeffekter.

Når han var ghost rider fikk han meg til å le med noen replikker.

"you innocent", "you guilty" og spesielt uber attacket hans. "look in to my eyes"
Akkurat som han ble en jævla grønnsak når han ble ghost rider. Gah. DÅRLIG DÅRLIG og DÅRLIG.

Satt og chatta under store deler av filmen. Og hva faen er tingen. Hvorfor klarer ikke djevelen å bare knerte han på slutten av filmen? Han må jo ha litt superkrefter.

Veldig forvirrende. Han sier bare "Nooooooooooo" og så løser han seg opp og forsvinner.. Hah. Taper djevel..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Såg filmen på tv-links... Orket ikke mer etter 1. del! Forferdelig film! Likte stunt hoppene og det men... Som det ble sagt tidligere om at han kjører opp en bygning?!? WTF? Går det an å komme på noen dårlige ideer? Ø!
Ufattelig dårlig film, effektene var elendige til å være en typisk amerikansk actionfilm, dialogene inneholdt så mye cliche at alt bare ble komisk. Selv om Nicholas Cage er en ganske bra skuespiller spillte han dårlig i denne filmen.
Muligens blandt top 10 dårligste filmer jeg har sett.
Sitat av Jumbo
Veldig forvirrende. Han sier bare "Nooooooooooo" og så løser han seg opp og forsvinner.. Hah. Taper djevel..
Vis hele sitatet...
Så filmen for en uke siden. Forvirrende? Fant plottet veldig lett å følge, jeg. Grunnen til at han løste seg opp? Han er en djevel. Når djevler og demoner dør i den virkelige fiksjonelle verden, blir de bare returnert til helvete igjen. Hvorfor han døde? Har du noengang hatt dårlig samvittighet? Tenk deg den følelsen ganget med hver onde ting en middels ond person har gjort i livet sitt, ganger 1000 (1 for hver sjel han tok inn i seg). Rein logikk.

Men ja, en ganske sub-mediocre film. Men bedre enn tegneseriene (ihvertfall de 2 eneste jeg fant). Samme plottet omtrent: En eller annen djevel eller djeveltilbeder-kult stjeler dama hans (mange grunner til hvorfor) og han må finne henne og redde dagen.
Bare en liten ting her, jeg tror ikke folk er klar over at filmen er basert på en tegneserie. Slike tegneserier er skjeldent veldig realistiske. Men nå har ikke jeg sett filmen, så skal ikke si noe mer.