Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1632
Skal ut å reise litt, til et land som ikke er så glad i sånne som meg. Lurer på om noen vet hva som deles av informasjon mellom land, spesifikt rulleblad rundt narkotikabruk, og om dette kan føre til at jeg blir "dratt ut av køen" ved ankomst i andre land med strengere lover? Deler norsk politi denne informasjonen internasjonalt, og kan andre lands polititjenester/tollvesen slå opp i dette? Kan en enkelt tjenestemanns misnøye med meg føre til at denne delingen blir mer sannsynlig? Er bare litt bekymret og ønsker absolutt ikke å bli sittende i en varm celle uten vinduer.

Til ekstra informasjon er det kun forenklet forelegg jeg har på meg. Er det noe som vil kunne deles? Hjelp!
Sist endret av egen_hest; 18. mars 2018 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Andre land har ikke mulighet å sjekke ditt rulleblad. Det eneste må være visst du er etterlyst av interpol eller lignende.
Må en sterk mistanke til for at andre land skal ta kontakt med Norge for å få utlevert informasjon om deg. Og vet ikke engang om Norge har lov å dele informasjon/rullebladet til folk uten at du er siktet for noe konkret.

Australia og USA er strenge når det kommer til tidligere straffedømte og adgang til landet sitt. Er usikker på hvordan de kan finne ut om du er tidligere straffedømt. Sikkert noe med visum å gjøre, men det har jeg aldri søkt om så kan ikke uttale meg der.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilket land er det snakk om, USA?
Isåfall har du lite å frykte med et forenklet forelegg på rullebladet.
Har du en fengselsdom er det mer alvorlig tho.

Med et forenklet forelegg kan du lyve i visumsøknaden uten dårlig samvittighet.
Bare kryss "Nei" på spørsmålet om du er tidligere dømt.

Som molekyl sier så gir ikke Norge ut informasjon om sine borgere uten videre.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sant. Utenlandske myndigheter har ingen mulighet til å sjekke norske strafferegistre, så eneste muligheten det kan bli trøbbel er hvis du selv informerer dem på noe vis. Du har ingenting å vinne på å være ærlig.