Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 463
Har slitt med start problemer etter at jeg bytter litt frem og tilbake mellom 2 SSDer. Begge inneholder Win 10, og jeg bruker den ene til spill og den andre til surfing.

SSD nr 1.
SSDen får jeg ikke bootet opp i det hele tatt. Den kommer til at windows logoen kommer og man ser at den loader, for så å skru seg av momentant uten noen feilmelding.

SSD nr 2.
Den andre SSDen ser man også at windows loader. Så blir skjermen helt svart og man ser kun musepeker (pc forblir på). Ved reboot etter dette så fungerer den alltid igjen.


Årsaken til problemene mine tror jeg kommer av at jeg kobler hver ssd inn og ut om hverandre (jeg har aldri begge tilkoblet samtidig, kobler ut sata data + power når PCen er av) fordi oppstartsproblemene på kommer alltid etter at jeg har byttet mellom SSDer.

Eksempel:
Har hatt dette problemet på SSD nr 1 før. Formaterte den og installerte nytt OS. Brukte denne 1 ukes tid og alt går fint.
Så skal jeg bytte over til SSD nr 2, dette går fint. Det er derimot når jeg kobler ut denne igjen og skal inn på SSD nr 1 at jeg ikke får startet opp igjen.

Har allerede formaterte SSD 1 før grunnet dette, og nå har jeg samme problem på nytt.

Kan det være noe annet inne i PCen som jeg har ødelagt, prosessor, noe på hovedkortet etc. som ville medføre slike problemer?
Har støvsuget med børste og kan ikke garantere at ting ikke har blitt ødelagt.
Sist endret av pkk1990; 13. mars 2018 kl. 17:26.