Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 9860
Hei, _ja_ jeg søkte opp dette på google først, og late meg fant ingenting.
Syntes det var litt rart at det ikke sto noe om sånt her fra før, kan hende det gjør, men at jeg ikke fant det bare.

Hvertfall, det jeg lurer på, selvom jeg vet at det kanskje har med vekt, høyde, mengde og alt mulig i kroppen;
- Hvor mye Amfetamin burde kroppen sånn ca. tåle (Før du liksom går i bakken da)?

Burde være et "fra - til" eksempel på det?
Jeg bare lurte på om det var liksom 3g, eller 10 hehe!

Vil ha minst mulig "Spørs på ditten og datten, kvalitet og lengden på røret ditt" liksom. Bare et fra til svar, kanskje med en beskrivelse vedsiden av.

Noen som vet?
Det kommer an på toleranse, stoffets renhet, eventuelle andre stoffer inntatt, om personen som inntar det er disponert for hjerte eller kar-problemer og en rekke andre faktorer. Det finnes sikkert en anntatt LD50, men det er veldig vanskelig å gi noen fasit uten å kjenne til denne tenkte situasjonen litt bedre.
Tror det blir vanskelig å si en eksakt menge som vil være for mye, fordi det avhenger av kvalitet, hvordan du inntar det, og hvordan form du er i. Som du sier. Men for øvrig vet jeg folk som tar 1-2 g i en sprøyte, det er for personer som har brukt det i en del år vel og merke. Kan tenke meg at fra 2-5 gram på en gang, kan lett få et friskt hjerte til å gå ut av kontroll, om ikke mindre.
Sist endret av Mr del tierra; 12. april 2010 kl. 00:52.
"According to the Merck Index, the LD50 for amphetamine in rats is 55mg/kg taken"

Gitt at vi har samme dødelighet som rotter vil det for en på 80 kg si ca 4 gram oralt. Med andre ord, 50% sjans for å dø ved en drop på 4 gram ren amfetamin.

Amfetaminen er nok alltid buffet ut, så du har med andre ord _MYE_ å gå på.

Bør dog nevnes at dette er LD50, det vil si at det sikkert begynner å bli potensielt dødelig rundt 2 gram, men det er selvfølgelig bare synsing fra min side. Med hjertefeil eller i kombinasjon med synergistiske stoffer kan du sikkert trekke fra et gram til.

Jeg går også ut ifra at rottene ikke har bygget opp en toleranse i forveien, noe som også er relevant. En dreven missbruker vil tåle mer enn en førstegangsbruker, siden de dødelige effektene er et resultat av stimuli av samme reseptorer som nedreguleres i forbindelse med utvikling av toleranse.

Fra - til (synsing): 1-4 gram
kjedelig streiting
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Vil ha minst mulig "Spørs på ditten og datten, kvalitet og lengden på røret ditt" liksom. Bare et fra til svar, kanskje med en beskrivelse vedsiden av.

Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke skjønner at slike ting går på akkurat de variablene du ikke vil høre, så bør du ikke røre noe sterkere enn oregano.

Forresten, kan noen fortelle meg hvor hardt slag i huet en person kan tåle uten å svime av? Vil ha minst mulig "spørs om du slår med ett balltre eller en fluesmekker osv"
legalize_it: - Ja du har vel rett, blei bare litt gal av å høre at man skal ikke gå over 0,5. Eller kanskje 3. Eller kanskje 5.
Er jo ikke akkurat noe man vil teste ut for å sjekke hvor mye man tåler, hehe.

Ikke det at jeg har tenkt til å begynne med Amfetamin i denne runden, men da fikk jeg sånn ca. svar da


felix: Dette med kar-problemer da?
Gjelder dette folk med f.eks blodkar rundt på kroppen? Eller bare rundt der du inntar stoffet?
Når du sier hjerteproblemer, så skjønner jeg jo at alt det du tar inn går innom hjerte og det kan føre til problemer, men om du f.eks har et kar helt random sted, vil dette også ta skade?
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
felix: Dette med kar-problemer da?
Gjelder dette folk med f.eks blodkar rundt på kroppen? Eller bare rundt der du inntar stoffet?
Når du sier hjerteproblemer, så skjønner jeg jo at alt det du tar inn går innom hjerte og det kan føre til problemer, men om du f.eks har et kar helt random sted, vil dette også ta skade?
Vis hele sitatet...
Alle mennesker har blodkar i hele kroppen. Når man tar amfetamin belastes både hjerte og blodkar mer enn vanlig. Dette øker sjangsen for indre problemer. Hvis man allerede er i risikosonen for dette, bør man derfor være ytterst forsiktig med amfetaminer og andre sentralstimulerende stoffer. Om man f. eks. sliter med høyt blodtrykk, avleiringer i blodårene og porøse karvegger, vil selv en vanlig brukerdose amfetamin kunne forårsake slag eller blodpropp.
En jeg kjenner, ehm, droppet fem gram som nybegynner grunnet en eh, akutt situasjon. Gikk fint bortsett fra å være speeda i en del dager. Dette skjedde på torsdag å på tirsdag hadde vedkommende fortsatt ujevn hjerterytme ved legebesøk. Dette var helt ok greier.

Noen måneder senere droppet derimot personen et og et halvt gram av noe skikkelig krutt. Begynte å skjelve som et helvete å gikk inn i en todagers amf-psykose.

Som folk sier, kommer veldig an på...IKKE tøy grensene. Ha det morro, kos deg og lev livet

Dette er ikke moralisering, men rent fakta: DETTE ER IKKE NOE LEKETØY!!!

Om noen ønsker at jeg skal utdype så er det bare å spørre i vei.
Jeg tror jeg forstår!
Men f.eks meg, har et eller annet utvokst blodkar på utsiden av halsen.
Vet ikke om det er samme greiene vi snakker om her, men virker hvertfall som et "låst rom" med ekstra blod, som åpner seg hver gang jeg kommer hardt borti. Og ender med å blø litt i halsen osv. Har fått beskjed om å prøve å ikke komme i slåsskamp osv. pga. det kan ende med at jeg kveles av blodet i karret.

Vil dette ha noe med saken om jeg tar Amfetamin?
Skal innrømme at jeg har prøvd det før, koste meg ganske bra, men tenkte ikke over slike problemer.
Noen meninger?
Dette må du nesten ta med legen din, KakeFrans. Jeg er ikke lege, og kan ikke avgjøre om du løper noen ekstra risiko ved amfetaminbruk.
Nff er ikke kvalifisert helsepersonell. Dog er det en god del folk som vet hva de snakker om, men husk: Ikke ta alt for god "fisk".
Som nevnt tidligere, ta dette opp med legen din. (Husk: legen har taushetsplikt)
Sitat av Jelass Vis innlegg
En jeg kjenner, ehm, droppet fem gram som nybegynner grunnet en eh, akutt situasjon. Gikk fint bortsett fra å være speeda i en del dager. Dette skjedde på torsdag å på tirsdag hadde vedkommende fortsatt ujevn hjerterytme ved legebesøk. Dette var helt ok greier.

Noen måneder senere droppet derimot personen et og et halvt gram av noe skikkelig krutt. Begynte å skjelve som et helvete å gikk inn i en todagers amf-psykose.

Som folk sier, kommer veldig an på...IKKE tøy grensene. Ha det morro, kos deg og lev livet

Dette er ikke moralisering, men rent fakta: DETTE ER IKKE NOE LEKETØY!!!

Om noen ønsker at jeg skal utdype så er det bare å spørre i vei.
Vis hele sitatet...
Iom at speed også inneholder endel bøffeprodukter så var du nok ikke i nærheten av å svelge 5 gram afmetamin. 5 gram amfetamin er noe helt annet enn 5 gram "speed"
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Iom at speed også inneholder endel bøffeprodukter så var du nok ikke i nærheten av å svelge 5 gram afmetamin. 5 gram amfetamin er noe helt annet enn 5 gram "speed"
Vis hele sitatet...
Selvsagt, vedkommende svalgte ikke ren amfetamin. Det ble heller ikke påstått. Som du ser skrev jeg at det var "helt ok" greier. For envher som kjenner til substansen er det da inneforstått at det ikke dreier seg om ren amf.
Sitat av Jelass Vis innlegg
Selvsagt, vedkommende svalgte ikke ren amfetamin. Det ble heller ikke påstått. Som du ser skrev jeg at det var "helt ok" greier. For envher som kjenner til substansen er det da inneforstått at det ikke dreier seg om ren amf.
Vis hele sitatet...
My mistake.
Kanskje litt off topic, men en kropp som bryter ned virkestoffene i smertestillende så fort at en må ha mere eller ett sterkere preparat for at det skal stille smerter, vil den også bryte ned virkestoffene i feks. amf. og kokain fortere også, så en må ha mere av stoffet eller renere utblanding? Eller har dette ingenting med hverandre å gjøre?
Sitat av LA8PV420 Vis innlegg
Kanskje litt off topic, men en kropp som bryter ned virkestoffene i smertestillende så fort at en må ha mere eller ett sterkere preparat for at det skal stille smerter, vil den også bryte ned virkestoffene i feks. amf. og kokain fortere også, så en må ha mere av stoffet eller renere utblanding? Eller har dette ingenting med hverandre å gjøre?
Vis hele sitatet...
Annet stoff = blanke ark hva toleranse angår. Det er en del stoffer som har såkalt krysstoleranse, og disse er unntak fra denne regelen.
Konklusjon: Spørs på ditten og datten, kvalitet og lengden på røret ditt liksom.
felix_poker: Jeg ser ikke helt hva toleranse har å gjøre med det han nevner. Hvis han har uvanlig rask/kraftig metabolisme, er det godt mulig at det gjelder for flere stoffer. F.eks. enzymer i cytokrom P450-familien, som CYP2D6, står for metaboliseringen av flere stoffer, som kodein, paracetamol, MDMA og deksamfetamin. En uvanlig mengde eller effektivitet av disse, kan påvirke hvordan flere stoffer metaboliseres.
Sitat av exocytose Vis innlegg
felix_poker: Jeg ser ikke helt hva toleranse har å gjøre med det han nevner.
Vis hele sitatet...
Toleranse for et stoff kan (blant annet) defineres av vedkommendes evne til å bryte ned stoffet. F. eks. kan man utvikle en toleranse for enkelte stoffer ved at glatt endoplasmatisk retikulum i levercellene produserer mer av enzymene som bryter det aktuelle fremmedstoffet ned til mer vannløselige substanser, som kan skilles ut med urin. Stoffet blir da fortere eliminert fra kroppen, og man vil kunne trenger større dosering.

I et tilfelle hvor noen, fra naturens side, metaboliserer et stoff raskere og derfor trenger en høyere dose av stoffet, vil jeg regne med at det vil forekomme "krysstoleranser" i tilfeller hvor forskjellige stoffer brytes ned av samme faktorer.

Kanksje ordvalget mitt ikke var så godt i førsteposten
Litt veldig mange vanskelig ord der, mener du at hvis du tar deg en stripe å går å pisser et par ganger, så vil du trenge mer? Som med alkohol f.eks?
Jeg tror nok vi er enige, men den krysstoleransen virker såpass omfattende at jeg ville ikke avskrevet den. Jeg vil ikke kalle det et unntak engang, blant annet av grunner nevnt ovenfor.

Dessuten tenkte jeg mer generelt. Det er riktig at en kan få en slik utvikling ved gjentatt eksponering av stoffet (toleranseoppbygging), men jeg snakket om en slik variasjon i utgangspunktet, som jo vil være gjeldende for flere stoffer.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Litt veldig mange vanskelig ord der, mener du at hvis du tar deg en stripe å går å pisser et par ganger, så vil du trenge mer? Som med alkohol f.eks?
Vis hele sitatet...
Kroppen skiller etterhvert ut alle fremmestoffer, ja, det er blant annet derfor effekten av stoffer går over etter en stund. Det er imidlertid ikke slik at du kan la være å tisse, så varer effekten lenger. Stoffet har utøvet sin effekt og blitt brutt ned lenge før det skilles ut i urinen (disse metabolittene kan også ha effekterav forskjellig slag, men jeg tenker nå primært på amfetamin og dets sentrastimulerende effekt).

Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg tror nok vi er enige, men den krysstoleransen virker såpass omfattende at jeg ville ikke avskrevet den. Jeg vil ikke kalle det et unntak engang, blant annet av grunner nevnt ovenfor.
Vis hele sitatet...
Ja, det er godt mulig den vil omfatte mange (de fleste?) stoffer.
Okey, så muligheten for det er der altså. Så er ikke nødvendigvis bøffa av kompiser, hehe...
1 gram medioker speed er nok til å holde meg våken i 3 dager iallefall. Jevnt fordelte doser selvfølgelig. Men nå har jeg bare tatt speed 3 ganger så...
Jeg trur du er gal jeg mann:P...Ingen med vettet i behold stapper i seg over 3gram amf den første gangen de prøver stoffet.
Jeg har aldri brukt mer enn ett gram i løpet av en kveld/natt..til og med det har vært alt for mye noen ganger.En vanlig brukerdose av standard kvalitet er for meg 0.2gram,dette er da nasalt inntak.Rusen varer endel timer,men det er vanlig og justere ett par ganger i løpet av kvelden.
Men amf er veldig lett og bli for glad i for noen,og det tærer noe jævlig på psyken/kroppen,så har du ikke prøvd så gjør du lurt i og ligge unna dette stoffet.Det har også en jævlig kjip nedtur,noe som fort ender med at man blir gående på stoffet i mye lengre tid enn planlagt,kun for og utsette nedturen.
Hvis du vil ha en seks timers rus og få sove etterpå, bør du nok se deg om etter et annet rusmiddel enn amfetamin.
Sitat av Chang Vis innlegg
Ok hva er vitsen med å holde seg våken i 3 dager for ca 1000,- ??? Jeg vil ha en rus og den trenger ikke å vare mer enn 5-6 timer.
Hva er vitsen med å være oppe i 3 dager vist man ikke skal jobbe masse overtid.
Vis hele sitatet...
Det skjønner du ikke før du har prøvd det
Ikke at jeg anbefaler den typen bruk av rusmidler, spesielt et så skadlig stoff som amf, men det er noe eget med stemningen og formen man kommer i etter et døgn eller to i joggesko...

Forøvrig: 1000spenn? Når jeg var på prøvestadiet betalte vi 300-400 grammern...
Sist endret av fetter; 16. april 2010 kl. 08:23.
Sitat av Chang Vis innlegg
Dette er jo bare negativt kom noe bedre innslag.....!
Vis hele sitatet...
Hva er du ute etter? At folk skal fortelle deg hvor bra og kult det er med amfetamin? Det sier seg selv at det er kult, digg, morsomt og spennende, det er derfor folk bruker det. Det er imidlertid viktig at du også er klar over de negative konsekvensene det kan medføre, og hvilke doserammer du bør holde deg innenfor om du velger å prøve stoffet.

Btw. hvorfor alt dette maset om pris? Du hevder jo å sitte på en millionformue. Tusen spenn for en rus er jo ikke mer enn man bruker på en alkohol i løpet av en kveld på byen...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Fant ut for en stund siden, at dere alle hadde riktig på en måte
Dette er ikke noe leketøy, noe man egentlig burde holde seg unna - Det er gift.

Men på den andre siden, som felix sier; Er det også en god grunn for at folk tar det
Jeg fant ut at toleransen min for amfetamin ikke var særlig grei, har ikke blitt særlig bedre heller.
Har ikke turt å kjørt i meg så mye på en gang, men var en gang jeg var oppe i hele 0,4 på en gang (wow.....) og da tok det ikke lang tid før det begynte å vimse i hodet og jeg falt i bakken. Våknet opp ganske dizzy en liten stund etterpå og skjønte ingenting, var knallspeeda en god stund etter dette.

Så jeg vil tro om jeg hadde puttet en 0,5 i nesa på en gang skulle jeg klart å havne på sykehuset
Så der fikk jeg svaret jeg letet etter

Og dere som bare sitter å leser å kjeder dere på kvelden: Stay off the drugs kids It's bad o.o
tror kroppen skiller ut alt over 0,080 gram, så det er maxdose
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det varierer veldig fra person til person hvor mye amf systemet tåler. I motsetning til cola er ikke en speedoverdose så veldig farlig, med mindre du kjører ideg en absurd dose på en gang, litt for mye vil bare føre til at du blir sløv, da må du passe på å ikke ta mer på minst 1-2 timer. Amfetamin er det rusmiddelet vi kjenner til som man raskest bygger opp resistanse mot. Jeg pleier alltid å ta ca 0,5 iløpet av 3-6 timer og så stopper jeg der. Jeg har kamerater som kan ta 0,1g speed og få like mye effekt som jeg får av 0,5 og det finnes folk der ute som trenger 1g for å stå opp om morgenen Det er viktig å være obs på dette ved lengre tids moderat bruk og gå aktivit inn for å ikke øke doseringen du "trenger", det kan fort bli en ond sirkel...

Det bør vel også nevnes her at ett mye bedre spørsmål er:
Hvor mye amfetamin trenger du får å få den rusen du er ute etter?
Det er så absolutt ikke å anbefale å finne ut hva den maksimale mengden amfetamin du tåler er, den nedturen har jeg ikke lyst å forestille meg engang
▼ ... flere år senere ... ▼
Husker jeg tok 8 cm /1 cm brede striper en gang i tiden, jeg fikk ikke til å røre nakken min, hodet mitt ble låst mentalt, i starten løp jeg rundt som en lobotomert katt å dreit en skikkelig sprute bæsj midt på korn åkeren i hjemme bygda, jeg hadde ingenting å roe meg ned på, det var ett helvette til nedtur, klarte ikke å snakke. overdose?
Sitat av evievu Vis innlegg
Husker jeg tok 8 cm /1 cm brede striper en gang i tiden, jeg fikk ikke til å røre nakken min, hodet mitt ble låst mentalt, i starten løp jeg rundt som en lobotomert katt å dreit en skikkelig sprute bæsj midt på korn åkeren i hjemme bygda, jeg hadde ingenting å roe meg ned på, det var ett helvette til nedtur, klarte ikke å snakke. overdose?
Vis hele sitatet...
Psykose?