Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1118
Ja det er lov å håpe...

Klippet og limt fra Itavisen.no :
NRK tester von Trier-TV
Myser på MPEG 4

Tir 28. mai 2002 kl. 10:58



NRK og TV2 leter fremdeles etter den rette teknologien for sitt digital-TV-selskap Norges Televisjon. Nå skal de teste Lars Von Triers løsning.

I sommer skal NRK teste teknologien til Zentropa, filmselskapet til Lars von Trier, skriver Afteposten.
Zentropa klarer nemlig å presse 200 kanaler inn i det digitale bakkenettet der Norges Televisjon foreløpig bare klarer mellom 15 og 20.

Ekstremt nytt?
Teknologisk adapsjon går tydeligvis litt tregere i TV-sammenheng enn i dataverdenen, etter NRKs tilnærming til MPEG 4 å dømme.

- Dette er såpass interessant at vi allerede vil gjøre en vudering av hva MPEG 4-standarden kan innebære for oss. Dette er jo ekstremt nytt og vi vet ikke om markedet er modent for det ennå, sier utviklingssjef Svein Prestvik i NRK til Dagens Næringsliv.

Zentropas datterselskap TVropa planlegger å søke om konsesjon for å drive digital-TV i Norge.

Hva som skjer på TVropa kan du selv sjekke ut, på tvropa.com.

ms
Vis hele sitatet...
▼ ... flere år senere ... ▼
greit fiser frem den gamle her jeg.

selv om det har vært lite respons i denna tråden.

Men dem har faktisk satsa på mpeg-4
Men det ser ut til at dem ikke sender ZTV??? utrolig. TV3 og Viasat4 men ikke ZTV..
og rimligste pakka koster 189 spenn i mnd. Eller rimligste blir sef kun nrk da.. den er jo gratis. Rikstv

Trur jeg får maile dem. eneste kanalenne jeg kunne tenkt meg er jo TV3,ZTV, TVNorge og Discovery.

Men nei det ser ikke ut til att jeg kan få... Ikke får jeg det på parabol heller.. Eller gjør jo det men da må jeg forholde meg til 2 selskaper og betale skit mye for og si det mildt...


t..
Sist endret av Trang; 12. juni 2007 kl. 15:39.
For det første så er TV3, og ZTV nesten det samme, med unntak av ZTV sine musikkvideoer.
For det andre når du likevel må ha dekoder, så hvorfor ikke få deg kabel eller parabol?
Da får du jo også flere kanaler enn hva det digitale bakkenettet kan tilby.
Sist endret av Gubbe; 12. juni 2007 kl. 16:13.
Kabel tja.. blir litt dyrt og grave kabel for 1 hus 4 km da..

Parabol har jeg i dag. og det koster mye hvis jeg skal ha tv3 ztv tvnorge og discovery
Viasat start 99 per mnd + årsgebyr 349 CD koster 229 per mnd for familiepakka (svindyrt for 2 innteresange kanaler eller hva) og der koster 399 per halvår for kortavgift.

Joa flere kanaler. Men jeg liker ikke og betale flere hundre spenn i mnd for en haug med skit kanaler jeg aldri ser på.

Desuten ZTV sender ganske mye mere Simpsons og Bundy F.eks en TV3 repriser ja.. men når sports faenskapen beggynner hadde det vært greit og se på ZTV. Blir det samma som og si att nRK2 bare kan legge ned det. dem har jo NRK1. poenget er faktsik att dem ikke sender det samma samtidig.

Og viasat har mildtsagt noe dårligre en mpeg-4 sendinger. og hos CD koster det enda 99 kroner mere for hd. Desuten sier dem att dem er den første og kan lever 01.09 2007. blir vel samma som rikstv.. bortsett fra att rikstv sier dem skal sende mpeg-4 men dem sier ikke når dem faktisk sender i hd formatet.

Men prisen på 189 per mnd er pen da samenligna med konkurentenne. og fordelen med og ha ett firma og forholde seg til. og dermed 1 dekoder. (ja veit du kan jukse med programerbare innsatser)
Sist endret av Trang; 12. juni 2007 kl. 16:26.