Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2142
Hei. Har røyka ca en gang i uken i snart ett år og har merka at jeg tåler mindre nå enn før i form av at jeg "bæder". Får ekstremt negative tanker som jeg ikke klarer å holde borte. Det er som om det er en ekstra stemme i hodet mitt som bare plutselig kaster negative tanker og forestillinger på meg. Kan prøve å distrahere meg med noe annet positivt men så plutselig kommer tankene. Lurer litt på om disse tankene som er så drøye blir dratt med meg i hverdagen, kan det stemme?

Har merka at jeg tåler brunt myye bedre enn grønt fordi grønt virker mest i hode. Blir også myye slappere av grønt enn brunt. På brunt kan jeg røyke litt på kvelden for så å stikke ut senere. På grønt er jeg nødt å sove når effekten avtar. Det er vel motsatt for de fleste andre?

Røyker vanligvis joint eller vaporizer men røykte bong litt nylig der jeg skulle prøve hvordan det var å røyke skikkelig mye siden det var så lenge siden. Første 15 min var koselig der jeg bare var veldig fjern. Plutselig ble jeg så slapp jeg bare klarte ligge på ryggen og ekstreme tanker og forestillinger kom inni hodet mitt. Fikk for det meste random barndomstanker der 90% av tankene garantert ikke stemmer. Var som om jeg ikke helt klarte å skille på forestilling og ekte gamle minner. Satt å trodde jeg hadde blitt ekstremt banket opp og jaget av eldre gutter på skolen da jeg var ett lite barn og seksuelt misbrukt. Vet jo det ikke er sant men er skremmendes at jeg fikk disse tankene. Får også tanker som er reelle da; At jeg tenker på ting som er mer eller mindre negativt i livet og tenker intenst rundt om det.

Er det slik at jeg har fått dårligere psyke og derfor tåler jeg ikke denne rusen? Setter stor pris på hjelp.
Kroppen sier at nok er nok og at det er på tide å finne seg en annen hobby enn å røyke seg fjern legg det på hylla for en stund.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå til legen å ta blodprøver for å sjekke om du mangler noe,(vitamin,jern osv osv) kan være grunnen.
Ikke noe rart å bli slapp av grønt, med mindre det er sativa grønning.

Viss du får rare tanker prøv å styr tankene på noe annet, viss det ikke går så er det merkelig å noe mer alvorlig. Viss du ikke har blitt seksuelt misbrukt har du fått info om det i livet ditt nå i det siste? Kan være din underbevissthet som kicker inn, da weed gjør at mange tenker på hvor fæl denne verden er.
Har ikke noe å si om det er grønt eller brunt, det som har noe å si er strain og om du røyker sativa eller indica. For meg høres det ut som det grønne du får taki er indica siden du blir "roligere" av det.
Anonym bruker
"Tropisk Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du røyket weed mens du har vært under påvirkning av psykedelika eller empatogener nylig?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mitt beste tips: Ta deg en god pause på noen måneder, for så langsomt ta et par trekk i ny og ne.. for mye bedre rus å eurofi da.. har iallefall jeg erfart, hva en stor stoner før men ende opp me paranoia å bieffekt som negativ tankegang under rus...nå røyker jeg kun av og til å får kjempe fin rus me positive tanker :-)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du røyket weed mens du har vært under påvirkning av psykedelika eller empatogener nylig?
Vis hele sitatet...
Etter jeg spiste syre noen ganger har jeg måtte slutte å røyke fordi det blir for intenst, som en mini tripp. Tankene går i hundre, angst kan jeg få. vrangorestillinger om at andre tenker diverse ting når de ikke gjør det. Overtenker alt, på en dårlig måte. For meg og flere jeg kjenner så er det bare slik de første 30-45 minuttene etter jeg har inntatt da sweet mary jane.
Anonym bruker
"Tropisk Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ronny23 Vis innlegg
Etter jeg spiste syre noen ganger har jeg måtte slutte å røyke fordi det blir for intenst, som en mini tripp. Tankene går i hundre, angst kan jeg få. vrangorestillinger om at andre tenker diverse ting når de ikke gjør det. Overtenker alt, på en dårlig måte. For meg og flere jeg kjenner så er det bare slik de første 30-45 minuttene etter jeg har inntatt da sweet mary jane.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er et kjent problem. Trigging av flashbacks, vrangforestillinger o.l. Spesielt av sativa strains. Det er en grunn til at man bør unngå cannabis når man tripper eller ruller. Måtte kutte ut i flere år selv og kjenner mange som har måtte gjøre det samme. Du er heldig som slipper unna med en god halvtime.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har det samme problemet. Jeg har hatt pause en periode, men har begynt å smålig røyke(1 gang pr. 2uke ca.)
Tror dette er helt normalt.
Meditering fungerer bra for meg, skifter fort kurs mot det bedre
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
Får også tanker som er reelle da; At jeg tenker på ting som er mer eller mindre negativt i livet og tenker intenst rundt om det.

Er det slik at jeg har fått dårligere psyke og derfor tåler jeg ikke denne rusen? Setter stor pris på hjelp.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan hende. Har livssituasjonen din endret seg? Tenker da på mer negative endringer fra da du startet å røyke. Cannabis er et psykadelisk rusmiddel og har tendenser til å fiske opp i problemene som er kostet under teppet. Noen ganger skjer det ved negative følelser som er litt vanskelig å tolke.

Uansett, som mange andre har sakt, anbefales det med en pause. Du røyker jo tross alt for å kose deg, ikke ha det ubehagelig. Reflekter litt over hvor denne noia'en kommer fra. Sansynligvis er det ett eller annet som ikke er topp for tiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Cannabis er et psykadelisk rusmiddel og har tendenser til å fiske opp i problemene som er kostet under teppet. Noen ganger skjer det ved negative følelser som er litt vanskelig å tolke
Vis hele sitatet...
Enig. Ofte kan slike "bad trips" være godt for deg, dersom man får nøstet opp i problemer man har unngått over lenger tid. Cannabis, i likhet med sterkere psykedeliske rusmidler, tillater deg ikke å fortrenge problemer slik som alkohol gjør.

Drikker man seg full kan man glemme det meste, men om man inntar cannabis (spesielt når det spises) kan man fort ende opp med en intern psykologtime med seg selv. Mens andre ganger er kan man selvsagt også være så fjern at man overanalyserer og gjør ting verre enn det er.

Selv røyker jeg nå mye mindre enn jeg gjorde for noen år siden, og synes rusen blir bedre da. Men slikt kan man bare finne ut selv. Uansett er det jo greit å bare starte med noen få trekk og la det gå en halvtimes tid før man evt. tar flere. Rusen sniker seg jo på, så det er greit å vente litt og se an formen.