Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3042
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk en pakke med molly og testet den med testkit, skal være ordentlige varer. Fine champagne fargede krystaller og alt det der.
Tok først en dropp på rundt 50mg rundt klokken 21 for å teste, rundt klokken 00 har jeg fortsatt ikke merket noe så bestemmer meg for å ta en dropp til på samme størrelse.
Nå klokken 2 har jeg fortsatt ikke merket noe av det.

Spiste rett før jeg tok første dropp, kan det kanskje ha noe med saken å gjøre?
Vet det også kan ha vært en litt liten dropp, men er minst 2 år siden jeg tok det sist, så ville heller være sikker på at jeg ikke tok for mye.
Er det noe vits å ta en redose til eller bør jeg vente å se om det kanskje kommer?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt å høre at du bruker testkit og ikke vil ta for mye! Slik jeg har forstått det kan det lønne seg å ta flere forskjellige tester.
Etter hva jeg har lest bør du ta 1-1.5 mg pr kg kroppsvekt, så med mindre du veier 50 kg er det rett og slett for liten dose. I følge erowid er en dose for "most people" på 75-125mg. Tror det kan lønne seg å la være enda en redosering, du har nok fucka med hjernekjemien uten å kjenne det - uten at jeg skal si det for sikkert. Selv ville jeg venta noen uker-en mnd for så å ta rundt 100mg.
Bruker du antidepressiva/SSRI?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Harek Vis innlegg
Bruker du antidepressiva/SSRI?
Vis hele sitatet...
Ikke for øyeblikket, har ikke tatt de siden februar.


Anonym;
Veier rundt 60-65kg og har tilsammen fått i meg 100mg, så ville jo nesten tro jeg skulle kjenne noe.. Blir nok ikke til å ta en dropp til da men hadde jo vært greit å få litt funk
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville eventuelt ventet med å prøve å få noe effekt idag, da MDMA etter min mening nytes best med en "skikkelig" dose først,(ca 0,1-0,125) også eventuelt en redose på litt mindre en den første. Du burde prøve å unngå veldig mange doser på en dag. Du skal helst ikke ha spist et stort måltid rett før du inntar, for best effekt. Jeg pleier å uten å tenke så mye over det ha spist 3-4 timer før, det skal funke fjell.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke for øyeblikket, har ikke tatt de siden februar.


Anonym;
Veier rundt 60-65kg og har tilsammen fått i meg 100mg, så ville jo nesten tro jeg skulle kjenne noe.. Blir nok ikke til å ta en dropp til da men hadde jo vært greit å få litt funk
Vis hele sitatet...
Om du veier ca 65, og har tatt 2 50mg drops, har du rett og slett bare tatt litt for lite. MDMA kan på sin reneste form være 84% rent, det betyr at dersom du inntar 50 mg, inntar du egentlig 42mg.

Jeg ville anbefalt deg å veie opp omtrent 100mg, da vil du innta 84mg rein mdma, som er omtrent anbefalt dose dersom du veier 65 kilo. Om du velger å gjøre dette idag, blir opp til deg. Det hadde nok ikke skjedd noe galt, men om du ønsker å være mest mulig ansvarlig, tar du det en annen gang.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du veier ca 65, og har tatt 2 50mg drops, har du rett og slett bare tatt litt for lite. MDMA kan på sin reneste form være 84% rent, det betyr at dersom du inntar 50 mg, inntar du egentlig 42mg.

Jeg ville anbefalt deg å veie opp omtrent 100mg, da vil du innta 84mg rein mdma, som er omtrent anbefalt dose dersom du veier 65 kilo. Om du velger å gjøre dette idag, blir opp til deg. Det hadde nok ikke skjedd noe galt, men om du ønsker å være mest mulig ansvarlig, tar du det en annen gang.
Vis hele sitatet...
Okei, da har jeg nok tatt for lite ja
Får vente en stund å heller prøve igjen.
Takk for svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke for øyeblikket, har ikke tatt de siden februar.


Anonym;
Veier rundt 60-65kg og har tilsammen fått i meg 100mg, så ville jo nesten tro jeg skulle kjenne noe.. Blir nok ikke til å ta en dropp til da men hadde jo vært greit å få litt funk
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en chill lege en gang i som jeg kunne snakke om exstacy og emma om, hun sa man måtte vente minst 12 uker etter man har sluttet på antidepressiva/SSRI for at hjernen skal ta opp stoffet. Jeg prøvde før og merka heller ikke noe. Prøv igjen om en måned du
Anonym bruker
"Viss Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er farlig å ta mer når det er pga antidepressiva ikke er vekk! Jeg redoserte to ganger og endte med å overture hardt og mista bevisstheten på et rave når jeg gikk på antidep! Trippa ikke og kjente ingen rus på vei opp men plutselig smalt det og de kroppslige reaksjonene på overdose kom, rista, svetting, spyling og kollaps. Øyer like svære som svarte bowlingkuler.... Gikk heldigvis bra men har faktisk ikke turt å ta mer enn microdoser etter den episoden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du veier ca 65, og har tatt 2 50mg drops, har du rett og slett bare tatt litt for lite. MDMA kan på sin reneste form være 84% rent, det betyr at dersom du inntar 50 mg, inntar du egentlig 42mg.

Jeg ville anbefalt deg å veie opp omtrent 100mg, da vil du innta 84mg rein mdma, som er omtrent anbefalt dose dersom du veier 65 kilo. Om du velger å gjøre dette idag, blir opp til deg. Det hadde nok ikke skjedd noe galt, men om du ønsker å være mest mulig ansvarlig, tar du det en annen gang.
Vis hele sitatet...
Før man kommer med råd om dosering slik som det så burde man være ganske sikker på at det er basert i fakta.

Jeg er ikke en noen ekspert men om det er sant så er uansett dosene oppgitt på nettet basert på MDMA i sin reneste form, altså 84% MDMA og 16% HCL.

Denne logikken i seg selv skal derfor ikke være basis for å anbefale folk å øke dosen for å kompensere.

Correct me if I'm wrong, for jeg er ingen ekspert i kjemi, og lener meg på informasjon jeg fant på reddit fra et google søk, men det for være nok fordi krav til kilder ligger hos den som poster slike anbefalinger.

The other 16% is the HCL, because MDMA HCL is much more stable than the freebase. That concept goes for all drugs that aren't freebased. So pretty much every street drug except crack or #3 heroin.

When you're reading MDMA doses, they're talking about the dose of MDMA HCL. If someone tries to convince you that 84% is the max purity they don't know what they're talking about. Nobody talks about the molar mass of the base with any other drugs, I'm not sure why they seem to think it only applies to MDMA.
Vis hele sitatet...
Jeg vet når Shulgin testet dette så tok han bare en dose av gangen og ventet noen uker og gjentok fram til han merket at det ble aktivt.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en venn som ikke har tatt antidepressiva siden november. Prøvde å rulle for to uker siden uten noe funk. Det er sykt så lenge de medisinene sitter i hos noen. Det hjalp nok ikke at du spiste først heller.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lest at folk har slitt med å få funk på emma, opptil 6 måneder etter at de har brukt antidepressiva. Usikker på om dette stemmer.
det er alltid sånt at enten kicker molly noe jævlig så du tror du dæver ellers skjer d ikke en dritt å d er helt jævlig men du burde droppe 0,2 i første dropp om du vil ha en bra trip 0,2 er uansett en trygg dose 99% trygg vil jeg si men ikke 100% å ja tok mye mdma før for ofte nå gjør jeg det ikke lenger

tok engang zoloft 2 dager etter å ha en sterk emma trip fikk seratonin syndrom begynnte å riste å fikk konstant angstanfall og litt svimmel ja det var heeelt jævlig varte en hel dag/kveld etter 2 zoloft piller ristet og skalv konstant seratonin syndrom er dødelig også
Sist endret av Bruker 1; 1. mai 2020 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Har hørt noe om at å redosere mdma er negativt. 125-150mg burde vel være nok for de fleste.
Anonym bruker
"Viss Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lest at folk har slitt med å få funk på emma, opptil 6 måneder etter at de har brukt antidepressiva. Usikker på om dette stemmer.
Vis hele sitatet...
Det kan være riktig det
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
det er alltid sånt at enten kicker molly noe jævlig så du tror du dæver ellers skjer d ikke en dritt å d er helt jævlig men du burde droppe 0,2 i første dropp om du vil ha en bra trip 0,2 er uansett en trygg dose 99% trygg vil jeg si men ikke 100% å ja tok mye mdma før for ofte nå gjør jeg det ikke lenger

tok engang zoloft 2 dager etter å ha en sterk emma trip fikk seratonin syndrom begynnte å riste å fikk konstant angstanfall og litt svimmel ja det var heeelt jævlig varte en hel dag/kveld etter 2 zoloft piller ristet og skalv konstant seratonin syndrom er dødelig også
Vis hele sitatet...
For ordens skyld vil jeg råde alle til å styre unna råd fra Bruker1
Anonym bruker
"Enig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For ordens skyld vil jeg råde alle til å styre unna råd fra Bruker1
Vis hele sitatet...
Ja helt utrolig at han ikke har blitt banna etter tråden der han anbefalte en i rusutløst psykose om å ruse seg enda mer. Et åpenbart troll som ikke har noe her å gjøre, livsfarlig. Trykk på varsel trekanten i innlegget hans for å rapportere.
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
det er alltid sånt at enten kicker molly noe jævlig så du tror du dæver ellers skjer d ikke en dritt å d er helt jævlig
Vis hele sitatet...
Dette stemmer aldeles ikke. "Rådene" du kommer med er i beste fall uforsvarlige mesteparten av tiden.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En av teoriene jeg har for hvorfor mdma fungerer så dårlig på de som har gått på ssri/snri tidligere, er at man rett og slett er veldig lite sensitiv til høye nivåer av serotonin i cellen. MDMA fungerer ved å "tømme" store mengder serotonin inn i cellene.

En "nedregulering" av sensitiviteten til reseptorene kan tenkes å vare i lang tid etter at medikamentbruken har opphørt. Det er flere mekanismer og ting å vurdere akkurat der, fks psykologisk tilvenning til høye serotoninivåer, ved siden av en fysisk toleranse og nedregulering fra å ha hatt fysisk høye nivåer av serotonin i cellen over tid.
Sist endret av meaculpaUIO; 1. mai 2020 kl. 18:29.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
200mg er nok for mye om du veier 65kg, men jeg ville også sagt at bare 100mg kan være for lite. Nå som du tok 50 + 50 har du fortsatt utløst seratonin fra hjernen, bare i mindre grad, men da bør du fortsatt vente før du skal ta det neste gang. Dessverre litt "worst of both worlds" med at du har inntatt MDMA uten å ha tatt nok for å møte "threshold dose", så du følte ikke effektene selv av stoffet men du må fortsatt vente før neste gang du tar det.

Neste gang prøv rundt 130mg, så er du sikker på at du er over threshold. Selv om 100mg kanskje er mest riktig ville jeg personlig ikke risikert å ikke møte threshold til neste gang, bare pga da ville jeg blitt enda mer utålmodig for å vente til å prøve en tredje gang. Jeg veier også mellom 60 - 65, og i min erfaring er ikke 100 nok for meg, mens 135mg er nå min standarddose. 100mg gir meg en mild rull hvor jeg føler jeg hopper inn og ut av å rulle, mens jeg tenker "jeg kunne hatt litt mer", mens 135mg gir meg en konstant følelse. Har selfølgelig mye å si på hvor rent stoffet ditt er, men det er umulig å vite på forhånd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja helt utrolig at han ikke har blitt banna etter tråden der han anbefalte en i rusutløst psykose om å ruse seg enda mer. Et åpenbart troll som ikke har noe her å gjøre, livsfarlig. Trykk på varsel trekanten i innlegget hans for å rapportere.
Vis hele sitatet...
finn noen andre å hate jeg bare sier hvordan jeg har opplevd prøver ikke å skade folk missforsto den ''forrige''psykosegreia så jeg ble blokkert i 10 dager prøver ikke å skade folk bare hjelpe å tro meg jeg har mer lysst å hjelpe enn dere
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
finn noen andre å hate jeg bare sier hvordan jeg har opplevd prøver ikke å skade folk missforsto den ''forrige''psykosegreia så jeg ble blokkert i 10 dager prøver ikke å skade folk bare hjelpe å tro meg jeg har mer lysst å hjelpe enn dere
Vis hele sitatet...
Om du vil hjelpe, så bør du kanskje slutte å gi potensielt skadelige råd da.
Sitat av Picard Vis innlegg
Før man kommer med råd om dosering slik som det så burde man være ganske sikker på at det er basert i fakta.

Jeg er ikke en noen ekspert men om det er sant så er uansett dosene oppgitt på nettet basert på MDMA i sin reneste form, altså 84% MDMA og 16% HCL.

Denne logikken i seg selv skal derfor ikke være basis for å anbefale folk å øke dosen for å kompensere.

Correct me if I'm wrong, for jeg er ingen ekspert i kjemi, og lener meg på informasjon jeg fant på reddit fra et google søk, men det for være nok fordi krav til kilder ligger hos den som poster slike anbefalinger.
Vis hele sitatet...

Dette er det jeg hører også. Men hcl står for hydrochloride

Hvorfor ikke bare kalle det 100%?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du vil hjelpe, så bør du kanskje slutte å gi potensielt skadelige råd da.
Vis hele sitatet...


Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
nei men slike helseråd
Sist endret av Bruker 1; 2. mai 2020 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg




nei men slike helseråd
Vis hele sitatet...
???

Hvorfor bruker du ikke tegnsetting forresten?
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
det er alltid sånt at enten kicker molly noe jævlig så du tror du dæver ellers skjer d ikke en dritt å d er helt jævlig men du burde droppe 0,2 i første dropp om du vil ha en bra trip 0,2 er uansett en trygg dose 99% trygg vil jeg si men ikke 100% å ja tok mye mdma før for ofte nå gjør jeg det ikke lenger

tok engang zoloft 2 dager etter å ha en sterk emma trip fikk seratonin syndrom begynnte å riste å fikk konstant angstanfall og litt svimmel ja det var heeelt jævlig varte en hel dag/kveld etter 2 zoloft piller ristet og skalv konstant seratonin syndrom er dødelig også
Vis hele sitatet...
Just wow, ikke hør på dette..
Sitat av vephoria Vis innlegg
Just wow, ikke hør på dette..
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at det eneste som er «farlig» med denne dosen er psykisk. Ikke fysisk. Selv har jeg tatt 200-250 mg på en kveld. Viste seg å bli en av de beste kveldene noensinne.

Fortsetter man i det løpet så vil man ødelegge alt som heter serotonin, men vil faktisk ikke gå så langt som å fraråde så lite som 200, selv vekten tatt i betraktning.

https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

200 er ansett som en sterk dose noe utenfor normalen men ikke dose jeg hadde frarådet.

Men hele freak har blitt en gjeng med besserwissere. Dette pleide å være et sted hvor man fritt kunne diskutere testing av rcer osv. Men sånn retning dette har tatt har jeg bare 1 råd å gi bort. Gjør seg kjent med stoff og de grensene som din egen kropp har satt

Har vært ute for mdma hvor 180-250 mg er det eneste som har gitt funk. Den siste typen jeg hadde holdt 90 mg.... la oss være dønn ærlige med hverandre, jeg har aldri kastet det som er mdma. Jeg har kastet ting som har vist seg å være noe annet. Men mdma går alltid ned.
Sitat av 420master Vis innlegg
Nå skal det sies at det eneste som er «farlig» med denne dosen er psykisk. Ikke fysisk. Selv har jeg tatt 200-250 mg på en kveld. Viste seg å bli en av de beste kveldene noensinne.

Fortsetter man i det løpet så vil man ødelegge alt som heter serotonin, men vil faktisk ikke gå så langt som å fraråde så lite som 200, selv vekten tatt i betraktning.

https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

200 er ansett som en sterk dose noe utenfor normalen men ikke dose jeg hadde frarådet.

Men hele freak har blitt en gjeng med besserwissere. Dette pleide å være et sted hvor man fritt kunne diskutere testing av rcer osv. Men sånn retning dette har tatt har jeg bare 1 råd å gi bort. Gjør seg kjent med stoff og de grensene som din egen kropp har satt

Har vært ute for mdma hvor 180-250 mg er det eneste som har gitt funk. Den siste typen jeg hadde holdt 90 mg.... la oss være dønn ærlige med hverandre, jeg har aldri kastet det som er mdma. Jeg har kastet ting som har vist seg å være noe annet. Men mdma går alltid ned.
Vis hele sitatet...
Enig i at man må finne ut egne grenser som er satt av kropp og hjerne. Men å si at man "trur man dævver" eller at det ikke skjer noe stemmer ikke i det hele tatt. Å anbefale 200mg til noen som er ny til stoffet er idioti.
Sitat av vephoria Vis innlegg
Enig i at man må finne ut egne grenser som er satt av kropp og hjerne. Men å si at man "trur man dævver" eller at det ikke skjer noe stemmer ikke i det hele tatt. Å anbefale 200mg til noen som er ny til stoffet er idioti.
Vis hele sitatet...
Det står ingenting om at ts er helt ny. Og ja er enig i at det virker som mange faktisk tror det er sukker de bruker. Det er det så aldeles ikke. Og en overjustering/dosering kan være veldig ubehagelig og noe skadelig. Hvertfall mtp at man kan tygge istykker kjeften/tunga ganske hardt. Det er ikke sånn at man skal ta forhåndsregler kun når man tar store doser eller vanlige doser. Sånn generelt sett anbefaler man 1-2 mg pr kg kroppsvekt som en ideel dose.på 65 kg og 200 mg er man ganske nærme 3.0 mg/kg og det er klart det er en vesentlig forskjell.

Forresten sett en kamerat tygge av seg nesten hele tuppen av tunga. Han var rundt 2.5 mg/kg så potensen vil avgjøre mye her.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker 1 Vis innlegg
det er alltid sånt at enten kicker molly noe jævlig så du tror du dæver ellers skjer d ikke en dritt å d er helt jævlig men du burde droppe 0,2 i første dropp om du vil ha en bra trip 0,2 er uansett en trygg dose 99% trygg vil jeg si men ikke 100% å ja tok mye mdma før for ofte nå gjør jeg det ikke lenger
Vis hele sitatet...
LD50 er 10-20mg pr. kg kroppsvekt. Hvis man veier 100 kg, så er altså LD50 på 100-200mg (eller 0,1 - 0,2 gram), og du anbefaler altså 200 mg uten forbehold? 99% trygg dose, sier du? Dust!
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oj, regnefeil der ja. Sorry.
Legg til en "0" på alle tallene. Dosen du foreslår er altså under LD50, men jeg mener at det er en alt for høy dose å anbefale.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
LD50 er 10-20mg pr. kg kroppsvekt. Hvis man veier 100 kg, så er altså LD50 på 100-200mg (eller 0,1 - 0,2 gram), og du anbefaler altså 200 mg uten forbehold? 99% trygg dose, sier du? Dust!
Vis hele sitatet...
Stemmer ikke helt det der du..
Om LD50 er på 10mg, og du veier 100kg så må du ta 1000mg/1g for å nå farlig dose.
75mg til 125mg er en normal dose for folk flest.

Edit: så du retta på det nå
Sist endret av Flaffersen; 3. mai 2020 kl. 14:44.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oj, regnefeil der ja. Sorry.
Legg til en "0" på alle tallene. Dosen du foreslår er altså under LD50, men jeg mener at det er en alt for høy dose å anbefale.
Vis hele sitatet...
Greit å regne riktig så vi andre slipper og regne for deg

Men ja man ANTAR at ld50 ligger rundt der


En annen ting er at ld50 er litt på vei ut. Så med ld50 på si 40mg, så er det overveiende sannsynelighet for dødsfall. Halvveis... det betyr da at sjansene øker jo mer du tar men potensielt kan man spise mer uten å krepere . Av den grunn er ld50 på vei ut som terminologi hos leger