Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2553
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freak
Her om dagen var jeg hos en kompis og vi delte en joint med omtrent 0,5-0,7 g weed på 3 pers (sånn ca kl 23.30-00.00).
Senere måtte jeg komme meg hjem og ble så klart stoppet da klokka var typ 02.00. Politibetjenten sa jeg så rød/blank ut i øya og de spurte om de kunne sjekke om jeg hadde noe narkotika på meg. Såklart så fant de den lille 0,3’ern jeg hadde på meg, og spurte derfor om jeg hadde røyka. Jeg sa at jeg røyker en sjelden gang i blant (røyker gjennomsnittlig en gang om dagen), men at jeg ikke hadde røyket på omtrent 20 timer. Jeg hadde også tatt 30mg diazepam omtrent 30 timer før dette. De tok meg med på legevakten for å ta blodprøve, og beslagla førerkortet mitt frem til resultatene fra prøva kommer Blodprøven ble tatt rundt 02.30-03.00. Jeg samtykket ikke til beslaglegging av førerkort. Hvordan tror dere dette kommer til å gå? Jeg har aldri vært innblandet i politiet før, jeg scorte så og si «full pot» på legetesten bortsett fra at jeg missa med 3 sek da jeg skulle beregne 30 sekunder. Er det noe mulighet for at jeg får beholde førerkortet? Og vil benzoen også slå ut på blodprøvene? Vet ikke om det har noe å si, men kan jeg evt bruke det at jeg nylig har fått jobb i hjemmesykepleien og derfor trenger sertifikat på jobb (At de kanskje kan vurdere det slik at mtp at jeg er såpass «ung» og at jeg ikke har vært i trøbbel med snut tidligere at de vil at jeg skal holde meg i arbeid osv), og at jeg i tillegg sier meg villig til å levere urinprøve i x antall måneder? Ser nå at dette sikkert blir mye å lese for mange, men setter pris på om noen med erfaring eller kunnskap tar seg et par minutter til å hjelpe Håper på å hvertfall bli litt klokere angående dette da jeg går rundt å tripper baller her. Tusen takk for svar på forhånd!
Psykedelisk bakverk
Ikke stort annet å gjøre enn å vente på prøvesvar. Har selv fint kommet meg gjennnom rustestene som gjøres på legevakten midt under mollytrip, men har fint lite å si når konsentrasjonen i blodet er for høy. Har du hatt lappen i over to år, altså at prøvetiden er over vil du kunne slippe unna med bot om konsentrasjonsnivå omregnet til promille ligger mellom 0,2-0,5. Har du fortsatt prøvetid vil den nok ryke på 0,2. Lykke til
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Ikke stort annet å gjøre enn å vente på prøvesvar. Har selv fint kommet meg gjennnom rustestene som gjøres på legevakten midt under mollytrip, men har fint lite å si når konsentrasjonen i blodet er for høy. Har du hatt lappen i over to år, altså at prøvetiden er over vil du kunne slippe unna med bot om konsentrasjonsnivå omregnet til promille ligger mellom 0,2-0,5. Har du fortsatt prøvetid vil den nok ryke på 0,2. Lykke til
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det! Får vel bare håpe på det beste. Prøvetiden min var heldigvis over for omtrent 2-3 uker siden, greit med litt hell i uhellet også...Har du noe kunnskap eller erfaring angående benzoen? Vil denne bli påvist i blod 30 timer etter inntak og vil det eventuelt forverre saken min veldig?

Helt ny på freak forresten, så har egentlig ikke skjønt helt hvordan alt funker, men håper det jeg skriver havner på riktig sted
Sist endret av zhikki; 15. mars 2020 kl. 18:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper du mister førerkortet. Ruset førere vil vi ikke ha på veiene. Tenk deg nøye om neste gang du kjører, bestill heller en taxi.
Psykedelisk bakverk
Hvordan prøvene vil slå ut har jeg ikke tenkt å spekulere i, ettersom det er stor variasjon fra person til person. Det jeg derimot kan si er at 5 mg diazepam er høyeste man får på apotek i Norge. I følge rustelefonen kan en dose spores i 1-3 døgn. Dosen du har tatt er minimum seks ganger så høy som en dose å regne, og det er helt vesentlig når det gjelder benzoi forhold til sporingstid.
https://www.rustelefonen.no/fakta-om...ove-urinprove/

Så kort sagt, ja, det vil vises på prøver. Teller naturligvis ikke positivt, men trenger ikke nødvendigvis å forverre saken nevneverdig at du har flere stoffer i blodet. Alt du kan gjøre er å vente på blodprøver, og heller reflektere litt rundt hvilke valg du vil ta i fremtiden.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 15. mars 2020 kl. 18:43.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper du mister førerkortet. Ruset førere vil vi ikke ha på veiene. Tenk deg nøye om neste gang du kjører, bestill heller en taxi.
Vis hele sitatet...
Akuratt når det kommer til drevne cannabis røykere så viser all forskning til at det ikke er værre en mørkekjøring dersom man kjører på dagen, og litt værre dersom man kjører på kvelden. Timesvis etter siste joint har lite og si på kjøreferdighetene.

Men ja, det er mange grunner til at man ikke bør kjøre samme dag rent prinsippmessig. Men det største problemet her er at noen helvetes inkopetente idioter av noen politi bruker det og ta fra mennesker lappen som et politisk virkemiddel. I seg selv så strider alt i mot at det de gjør er lovlig. Derfor skal en del saker nå opp til menneskerettighets dommstolen i strassburg relatert til saker der folk har mistet lappen bare av og inrømme at de tar en joint en til to ganger i mnd.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Akuratt når det kommer til drevne cannabis røykere så viser all forskning til at det ikke er værre en mørkekjøring dersom man kjører på dagen, og litt værre dersom man kjører på kvelden. Timesvis etter siste joint har lite og si på kjøreferdighetene.

Men ja, det er mange grunner til at man ikke bør kjøre samme dag rent prinsippmessig. Men det største problemet her er at noen helvetes inkopetente idioter av noen politi bruker det og ta fra mennesker lappen som et politisk virkemiddel. I seg selv så strider alt i mot at det de gjør er lovlig. Derfor skal en del saker nå opp til menneskerettighets dommstolen i strassburg relatert til saker der folk har mistet lappen bare av og inrømme at de tar en joint en til to ganger i mnd.
Vis hele sitatet...
De innrømmer å bruke et ulovlig rusmiddel, har ikke problem med å se at dette bryter mot edruelighet kravet i loven. Og all kjøring skal gjøres edru, uavhengig av valgt rusmiddel. En dreven alkoholiker vil nok også klare å kjøre bil helt fint med en promille på 0,2-0,5. Ikke dermed sagt det er bra.
Sitat av Don P Vis innlegg
En dreven alkoholiker vil nok også klare å kjøre bil helt fint med en promille på 0,2-0,5. Ikke dermed sagt det er bra.
Vis hele sitatet...
Det er litt feil sammenligning. Det finnes f.eks forskning som sier at kaffe og påvirker kjøreegenskapene. Så og sammenligne promille på alkohol med cannabis blir helt totalt feil. Det betyr likevel ikke at jeg er uenig i at det må være en slags føre var HMS på veien hvor det slås ned på røyking og kjøring.
Sist endret av Veggen; 15. mars 2020 kl. 19:49. Grunn: Sitat-fix
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Det er litt feil sammenligning. Det finnes f.eks forskning som sier at kaffe og påvirker kjøreegenskapene. Så og sammenligne promille på alkohol med cannabis blir helt totalt feil. Det betyr likevel ikke at jeg er uenig i at det må være en slags føre var HMS på veien hvor det slås ned på røyking og kjøring.
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, men nå er det engang slik at cannabis er ulovlig, mens alkohol og nikotin er lovlige substanser. Det er jo et poeng i dette.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Personlig er jeg farligere på veien etter å ha drukket kaffe hele dagen, på koffeincomedown. Utålmodig, usikker, litt skjelven... Sier ikke at man burde, men er jeg litt høy kjører jeg tryggere enn uten. Har aldri turt å kjøre etter nikotinsjokk, det er jo like ille som alkohol om man er uvant med det.
Anonym bruker
"Ergerlig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kjørt bil i 10 år mens jeg røyket daglig uten noen ulykker eller farlige situasjoner.
Det gjelder å bruke hodet og kjenne på seg selv, ta en time eller 2 hvis man føler seg for fjern. Hvis du ikke røyker daglig og ikke har noen toleranse burde du vente til rusen er helt ute av deg før du setter deg i bilen.

Til forskjell har jeg aldri kjørt bil etter jeg har drukket, fordi jeg føler jeg ikke er skjerpet nok og ikke er en sikker sjåfør.
Husk at hvis det skulle bli en ulykke er du ansvarlig uansett fordi du tester positiv, og må kanskje betale millionerstatning til en som var årsaken til uhellet.

Ang. spørsmålet til TS.
Politiet tar deg for det de kan ta deg for. Er du over promillegrensen i blodet kan du være sikker på at de kommer å dømme deg for det.
Du kan selvsagt prøve deg på de tingene du foreslår, men ville ikke hatt for stor tro på det.
Til alle som gir moralpreken; Er fult klar over hva jeg har gjort, og at det å kjøre i ruspåvirket tilstand ikke er greit. Har dessverre kjørt fjern alt for mange ganger (flere ganger om dagen over lengre perioder), og har aldri møtt på noen problemer hverken med politi eller trafikkulykker, vil si jeg kjører minst like bra slik som jeg gjør edru (sier fortsatt ikke det er greit) Benzoen (var forresten 10mg besedin) tok jeg bare for å slappe av kvelden før etter en dag på jobben, har aldri vært en hyppig bruker av benzo så ekstremt typisk at da jeg først har det i systemet så skal jeg bli stoppa sånn..men da antar jeg at om jeg har over 0,5 i «promille» så ryker vel lappen for en stund, uavhengig av hva jeg argumenterer med?
Jaja fikk meg en ordentlig lærepenge der hvertfall, jævlig bittert

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper du mister førerkortet. Ruset førere vil vi ikke ha på veiene. Tenk deg nøye om neste gang du kjører, bestill heller en taxi.
Vis hele sitatet...
Som sagt, «skaden» er allerede gjort, startet denne tråden for å få råd fra noen som kanskje kunne litt om slikt enn meg. Skjennepreken har jeg allerede fått nok av av familie og dama
Sist endret av zhikki; 15. mars 2020 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Går seg til, du har ikke drept noen
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Hvordan prøvene vil slå ut har jeg ikke tenkt å spekulere i, ettersom det er stor variasjon fra person til person. Det jeg derimot kan si er at 5 mg diazepam er høyeste man får på apotek i Norge. I følge rustelefonen kan en dose spores i 1-3 døgn. Dosen du har tatt er minimum seks ganger så høy som en dose å regne, og det er helt vesentlig når det gjelder benzoi forhold til sporingstid.
https://www.rustelefonen.no/fakta-om...ove-urinprove/

Så kort sagt, ja, det vil vises på prøver. Teller naturligvis ikke positivt, men trenger ikke nødvendigvis å forverre saken nevneverdig at du har flere stoffer i blodet. Alt du kan gjøre er å vente på blodprøver, og heller reflektere litt rundt hvilke valg du vil ta i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelp! Trengs ikke så mye refleksjon angående dette egentlig, veldig sikker på at jeg ikke skal kjøre slik igjen haha

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har kjørt bil i 10 år mens jeg røyket daglig uten noen ulykker eller farlige situasjoner.
Det gjelder å bruke hodet og kjenne på seg selv, ta en time eller 2 hvis man føler seg for fjern. Hvis du ikke røyker daglig og ikke har noen toleranse burde du vente til rusen er helt ute av deg før du setter deg i bilen.

Til forskjell har jeg aldri kjørt bil etter jeg har drukket, fordi jeg føler jeg ikke er skjerpet nok og ikke er en sikker sjåfør.
Husk at hvis det skulle bli en ulykke er du ansvarlig uansett fordi du tester positiv, og må kanskje betale millionerstatning til en som var årsaken til uhellet.

Ang. spørsmålet til TS.
Politiet tar deg for det de kan ta deg for. Er du over promillegrensen i blodet kan du være sikker på at de kommer å dømme deg for det.
Du kan selvsagt prøve deg på de tingene du foreslår, men ville ikke hatt for stor tro på det.
Vis hele sitatet...
Veldig enig med deg! Har bygget opp en relativt høy toleranse, og har som sagt kjørt litt mer bil fjern enn jeg burde, og pleier alltid «se an formen» før jeg setter meg bak rattet. Akkurat den kvelden ble det fort veldig seint, så jeg måtte bare hjem, følte meg ikke for fjern til å kjøre, og hadde ingen problemer på turen, var øynene som var problemet (hadde tømt cleareyesen min dagen før og..), og hadde det ikke vært for den jævla 0,3’ern er jeg ganske sikker på at det hadde ordna seg uten problem...
Sist endret av zhikki; 16. mars 2020 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.