Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4247
Hvordan får man den beste rusen av disse? På morgenen før du har spist, er det noe drikke man helt burde drikke for å få en bedre rus? Jeg pleier og ta 2x50 og får faktisk en grei rus. Men er det noe man kan gjør for og få en bedre rus?
Jeg tar som regel 2x200g nobligan retard samt 2g paracet
Men gjør du noe annet enn og kun ta de, eller drikker du noe vedsiden av? Brus, vann eler hva er best?
Du kan ta deg noen øl eller en joint hvis du har. De syns jeg har god synergy. Men hust at krampe er en faktor.. spesielt hvis du er ny til tramadol og går over 400mg.
Har tatt tramadol i 2år nå, så lurte egentlig kun på det om det er tom mage som det er beste tiden og ta de på osv. Jeg drikker ikke, tar heller ikke joint. Hehe.
Hvis man ikke har spist, metaboliseres legemiddelet fortere, og rusen kommer kjappere. Det å tilsette Paracetamol er bare tull - finnes ingen rus i Paracet, og forsterker heller ikke rus. Ved for høye doser av Paracet risikerer man leversvikt.
Oki, så det er det eneste som fungerer for bedre rus, eller fortere rus. Ta det på morgenen. ��
Tom mage, og grapefruktjuice inneholder et enzym som kan forsterke omdannelsen til opiatforbindelser. Noen får et boost av dette, men ikke alle. Tom mage og syra i juicen kan selvfølgelig gi magevondt eller kvalme. Et glass vann og deretter et glass grapefruktjuice kan være lurt.
Hvis du får tak i phenibut så potensierer den tramadol noe helt enormt.

Ellers så skal det liksom øke biotilgjengeligheten hvis du allerede har det i kroppen. Dvs at det kan lønne seg å vente litt mellom hver pille.
Jeg har begynt på noe som heter remeron også, et anti dep stuff, og føler plutselig at tramadol ikke fungerer på meg nesten.
Sitat av leifcola Vis innlegg
Jeg har begynt på noe som heter remeron også, et anti dep stuff, og føler plutselig at tramadol ikke fungerer på meg nesten.
Vis hele sitatet...
Stemmer, noen medisiner mot depresjon hemmer virkningen av Tramadol. Du burde gå over til Paralgin Forte for smertelindring (eller rus i ditt tilfelle).
Sist endret av Antidote; 2. oktober 2018 kl. 16:54.
Da skal jeg høre med legen. For virker som det er null virkning, har tatt mer enn jeg skulle nå. Men føler smertene er der, og kjenner ingen av følelsen av at jeg tar det.

Så paralgin forte er det beste istedenfor tramadol?
Sist endret av leifcola; 2. oktober 2018 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enten det eller så kan du bytte ut remeron med Efexor Depot 150 mg. Jeg trivdes ikke med remeron men på efexor hadde jeg 0 bieffekter, noe som er sjeldent på den type medisin.
Sist endret av Gladixi; 2. oktober 2018 kl. 19:43.
Remeron har gjort underverket med soving osv. Og gå zombie en ny runde orker jeg ikke.. nå merker jeg ikke på.morgenen at jeg har tatt remeron engang.. Så veldig fornøyd. Så mye lettere for meg og nytte smertelindring.. For høre hva legen sier, eller smerteklinikken.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av leifcola Vis innlegg
Da skal jeg høre med legen. For virker som det er null virkning, har tatt mer enn jeg skulle nå. Men føler smertene er der, og kjenner ingen av følelsen av at jeg tar det.

Så paralgin forte er det beste istedenfor tramadol?
Vis hele sitatet...
Det diskuteres hvorvidt det ene er bedre enn det andre, men de fleste mener vel at det er individuelt. Selv har jeg tydelig bedre effekt av PF enn Tramadol, så jeg tenker det er verdt et forsøk.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hovedforskjellen på PF (og andre kodeinprep.) er at man utvikler toleranse på kodein mye raskere enn ved tramadol. DVirkningsmekanismene er helt ulike. Man må ganske rask opp i dosering av PF for å få samme virkning, og ulempen er at det kan være vanskelig å unngå paracetamolen, som er noe skikkelig dritt. Kodeinet i seg selv er ikke skadelig ut over avhengigheten og det at det raskt gir forstoppelse.
Tramadol er enklere å håndtere og tar mye lenger tid å utvikle toleranse på. Man kan derfor klare seg med mye mindre over tid. Det inneholder heller ike paracetamol, og det man måtte få av forstoppelse er kortvarig sammenlignet med PF.

Grunnen til at du ikke får samme virkning av tramadol når du går på remeron er at tramadol på samme måte som antidep blant annet virker som serotonin-gjenopptakshemmer. Det er på en måte "samme" virkning når det gjelder serotonin. Med remeron kan de to sammen nulle ut effekter av tramadolen. I det øyeblikket du slutter med remeron vil virkningen av tramadol være tilbake. Kort forklart: tramadol vi i tillegg til smertelindring også ha en antidepressiv effekt. Det er derimot rart om du ikke får smertelindrende virkning, fordi prodrug-effekten skal gi utvikling av opioider enten du er på antidep eller ikke. Kan det være at det er deler av rusvirkningen du savner, og at du tolker det som dårlig smertelindring?
Grunnen til at man ikke skal bruke SSRI (antidep) og tramadol sammen, er at de i kombinasjon kan gi overstimulans av serotonin. Dette kan gi serotonergt syndrom, med kramper etc.

Du vil nok oppleve mer rus av PF, men det er etter min mening et dårlig alternativ når du har tilgang til tramadol.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På psykiatriforumet ble det sagt av en kjent psykiater at man kunne ta de sammen. Tror det var opp til 150mg i døgnet på 20 mg cipralex.

En annen ting er at leverenzymet som gjør om tramadol blir hemmet av cipralex.

Usikker på åssen det er med remdron
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Merkelig da felleskatalogen sier
Sitat av felleskatalogen.no
Bør unngås
Tramadol(utvid) (søkeinput nobligan)
Kodein(utvid) (søkeinput -)

Klinisk konsekvens
Økt sedasjon/CNS-depresjon og økt risiko for andre bivirkninger. Kombinasjonen er urasjonell sett i et farmakodynamisk perspektiv.
Vis hele sitatet...
Jeg mener man ikke burde kombinere dette med enkelte typer antidepressiva som ssri, tca og selvsagt mao-hemmere som aurorix.
Sist endret av kmsc; 3. oktober 2018 kl. 13:55.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det er egentlig ikke det.
Det er mye som står i pakningsvedlegg og felleskatalogen som legene ser bort ifra.
Ja, merket det nå. PF ga ikke noe effekt heller, så det er nok som denne karen sier. Takk, jeg får sikkert smertelindringen, men den gla rus følelsen av tablettene ble borte. Så følte vel veldig på det. Skal slutte med remeron idag og se i løpet av noen dager som den rusen kommer tilbake.��

Men det er som du sier, jeg har nok fått litt smertelindring. Men ikke den rus følelsen, og da har man liksom ikke merket noe spesielt når man har tatt de.. ingenting egentlig utom at det har tatt litt smerter, så denne remeron ødelegger hele tabletten. Hehe.

Hvor lang tid vil det ta før remeron er ute av kroppen? Par dager?
Sist endret av leifcola; 4. oktober 2018 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Føler man ikke kan sammenligne tramadol med PF, jeg får nesten ingen rus av 2 PF. Men tramadol kjenner jeg godt at jeg blir i bedre humør osv. Nå har jeg sluttet med remeron.

Kan ihvertfall herved si at remeron gjorde slik at man ikke den følelsen med smertestillende. Smertelindring fikk man, men den ødela total følelsen ved smertestillende. Kan også si at etter vente 1 døgn så får man følelsen tilbake når man tar smertestillende, når man har sluttet med remeron. Mange med veldig kunnskap her. Topp.
Sist endret av leifcola; 5. oktober 2018 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
17 0
Er det noe som tilsvarer tramadol? Om man skulle bytte utenom paralgin forte.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av leifcola Vis innlegg
Er det noe som tilsvarer tramadol? Om man skulle bytte utenom paralgin forte.
Vis hele sitatet...
Det er flere opiater å få på resept. Men så vidt jeg vet er det bare tramadol og paralgin/pinex forte som er B preparater.
Oxynorm/oxycointin/ dolcontin morfin er A preparater og skrives sjeldent med mindre det er kroniske uholdbare sterke smerter.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nobligan og tramadol er jo det samme. En metode som er effektiv overfor mange leger er å si at du opplever en sløvende rus-effekt av vanlige kapselvarianter av disse, og at du lurer på om det finnes noe som virker mer over tid. De fleste vil da (så lenge du faktisk behandes med smertestillende) tilby depottabletter. Jeg synes disse er de beste, egner seg fint til knusing.
Det leger lærer om farene ved å gi smertemedisin er at det er euforien som skaper avhengighet, og så lenge du kan gi legen din signaler om at du opplever den euforiske effekten som rent ubehag, vil du kunne bli definert som pasient med atypiske reaksjoner, og legen kan ende med å føle seg tryggere på å være sjenerøs med medisinene.

Da min gamle onkel på 85 ble behandlet før han døde, fortalte legen at de ga Oxynorm og andre sterke preparater nesten uten grenser, fordi "farmasien i seg selv er ufarlig, særlig sammenlignet med alkohol", og når man er så gammel er det selvfølgelig ikke av betydning om man blir helt eller delvis avhengig.
The golden days når 200mg høll en rusa i 12 timmer.

Sist jeg spiste tryckte jeg ned 1500mg, i ett, og merka knappt av det.

Fuck you, toleranse.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kan man ta tramadol selv om man går på ssri , hvis man dropper å ta ssri de dagene en tar tramadol?
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kan man ta tramadol selv om man går på ssri , hvis man dropper å ta ssri de dagene en tar tramadol?
Vis hele sitatet...
Never mind. har googlet meg til at det ikke går.
Trådstarter
17 0
Syns tramadol varer mye lengre enn hva forte gjør. Jeg har hatt 2x50mg omdagen, men skal øke til 4x50mg omdagen. Legen sa selv med kronisk sykdom så var 2x50mg veldig lite. Men må prøve å ikke gå helt amok, for da er man ute å kjører. Hehe
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 200 mg Tramadol når jeg gikk på 75 mg Effexor. Det fungerte fint, men lengre enn vanlig og er sikkert ikke spesielt sunt.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt det samme på 10mg cipralex. Gikk bra men følte meg jævlig svimmel og rar dagen etter, så det er vel ikke helt bra.