Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2970
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, sendte for 1 uke siden en pakke. Den var pakket bra og luktfri. Men var uvøren med hansker, det er med andre ord både fingeravtrykk og dna der.

Jeg har tidligere blitt tatt fingeravtrykk og dna av polisen.

Samtidig er jeg på prøvetid.

Er det sannsynlig at pakken er stoppet? Og isåfall, bruker de ressurser på fingeravtrykk o.l?

Sist men ikke minst, kan dette gå ut over prøvetiden min? Selv ved relativt små mengder?
Du nevner små mengder på slutten der. Hvis du ikke har gjort det idiotisk lett for politiet å finne deg (Satt returadresse, lagt ved brev med personlig info osv) så TVILER jeg på at de i de hele tatt gidder å forsøke å spore det tilbake til deg. I et eventuelt avhør ville du uansett sagt at du fant et brev på bakken når du passerte *nærmeste posten sin postkasse (du vet, de røde.) og at du puttet det inn der i god tro.

Alt annet av spørsmål nektes på, eller du bruker retten din til å ikke forklare deg. Men hvis stealthen din er god, så hadde jeg nok heller forsøkt pantelotteriet enn å ha noia for det der.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir du tatt vil du nok få en del konsekvenser. Kjenner du personen som mottar? Isåfall vet du jo om pakken kommer frem eller ei. Er du usikker blr du kanskje vurdere å rydde hjemme.

Hva er det du har solgt? I disse tider da brev er uhyre sjeldent og svært få reiser mellom land er fullt mulig at de setter av flere ressurser til å snuse på innenlandspakker. Men igjen, vil jeg påstå at det er usannsynlig. Håper du brettet noe ark inne i brevet og lagde det lufttett hvis det er noe stinkevare du har sendt av sted.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ikke brukt min egen retur adresse eller navn så klart. Kjenner personen som skulle mottatt, tenker at det burde vært fremme på 1 uke. Det er litt rart.
Anonym bruker
"Firkantet Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilken strekning da? Ikke uvanlig at det tar en uke fra Oslo til nord feks. Ha is i magen.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må la være å nevne strekning, innhold o.l. Bare chill, pakken kommer frem, hvis ikke, så er sjansen ørliten at fingeravtrykk blir tatt for små mengder. Kanskje h*n som skulle få pakken egentlig har fått den også, men velger å lyve om det for en eller annen grunn.
R.i.p 23.04.2021
Husk at posten bare leverer anenvær dag nå da.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tror ikke de har lov å lukte på.innenlandspost med mindre det er en pågående straffesak med overvåknings godkjennelse....
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Posten stuker fort en del og ting kan fort ta opptil 2 uker.
De skryter selv av 1-2 leveringsdager uansett hvor i landet man befinner seg, men det er sjeldent tilfelle.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri vært med på at brevpost fra folk jeg stoler på tar mer enn 3 dager, dette siden i mars.
Opplevd ved flere anledninger nå at posten bruker minst 7 dager med innenlands post, før corona gikk det som regel 3 dager, men nå er de helt på trynet trege.

Det lengste jeg opplevde var 14 dager før jeg fikk brevet, om det var sender som var treg vet jeg ikke.

Har måtte kontakte de flere ganger for at de skal komme med post de har, vær gang jeg har sagt ifra har det dukket opp post 2 timer senere, flaut at de kan operere på denne måten.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Posten levere nå annen hver dag, og fra før av bruker den to dager på å levere, og ikke lengere på lørdager, det kan fort bli over en uke eller mer og så ikke bruk energi på å bekymre deg, det er såfall mottaker som får stress.

Hadde du sent en" bombe type ulovlig ting" i posten, da hadde nok politiet etterforsket ting på en helt annen måte, men ikke småting som det du kanskje har gjort.
TS snakker om pakke, ikke brev. Pakke tar lenger tid, spesielt siden den ikke sendes med fly. Regn med 1-2 uker avhengig av avstand.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update, fortsatt ingen pakke, tidligere har det tatt alt fra 3 dager til 1 uke, nå er det snart gått to.
Er nok stoppet opp på lørenskog veldig mye kontroll for tiden masse pakker brev kommer ikke frem... send pakke med buss er bedre det
Sitat av wEed-DisasteR Vis innlegg
Er nok stoppet opp på lørenskog veldig mye kontroll for tiden masse pakker brev kommer ikke frem... send pakke med buss er bedre det
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette? For jeg hører litt av hvert, du sier at det er ofte kontroll der, mens i en annen tråd så leste jeg at de ikke har gjort dette på over 3 år?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke brukt min egen retur adresse eller navn så klart. Kjenner personen som skulle mottatt, tenker at det burde vært fremme på 1 uke. Det er litt rart.
Vis hele sitatet...
Og til TS. Du trenger ikke bli bekymret før det har gått over en måned eller to, har fått razzia pga utenlandsbestilling, dette skjedde først flere måneder etter - kommer nok litt an på hvilket fylke du er i og hvor mye ressurser de har da.

Men jeg har opplevd at en bestilling fra de mest omtalte tok bortimot 4 uker, sjekket stemplinga, posten kan faktisk surre de og. Så inntil videre - senk skuldrene, your guess is as good as ours.
Har iallfall blitt stoppet forskellige sendigger i det siste flere forskjelige ...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update: Fortsatt ingen pakke
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av wEed-DisasteR Vis innlegg
Har iallfall blitt stoppet forskellige sendigger i det siste flere forskjelige ...
Vis hele sitatet...
Hva slags sendinger. Brev pakker og innenlands eller utenlands?

Tror det er ganske strengt å åpne innenlands post..

Da skal de nok haunderskrevet ransekesøe eller overvåkingsvedtak eller hva det heter på mottaker eller mistenker avsender.

Er ikke sikker så gøy om noen vet reglene rundt det.

I USA kan de bare glemme åpne innelandspost uten rettskjennelse. Er jo ute ytringSfrihet og den blirjo ikke værd no om myndigheten kan åpne all mulig post.

Utenlands åpner de kun for å "sikre kongerikets sikkerhet mot trusler utenfra" og kreve avgifter selvfølgelig. ...