Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1650
ser det har vært både mer etterspørsler etter dette og økt aktivitet ang dyrking.
med norcan sitt surr, og mangel på et sted å snakke om detta på norsk, hvorfor ikke lage et underforum ala pyroforumet for dyrking?

er problemet kun for lite folk som snakker om det her? for det vil vel bygge seg opp nå alt tatt i betraktning om det legges til rette for det her, eller..?

så er vi jo klar over at freak følger lover og regler, og om snuten kommer og har krav på data så får de det.. men bare det at det er åpenhet om det slår jo norcan sin bust.

..og hva om den delen ble veeeldig pop her, det vil vel kanskje by på noe problemer?

hvertfall min tillit til freak er betydelig høyere enn til andre forumer som kunne blitt brukt, så tenker basisen er her allerede, og nå trenger vel folk et norsk forum å snakke på om det tror jeg.

bottom line; hvordan få det til på en bra måte om det er noe fler enn meg er int i?
Prøvde å foreslå dette i 2017 og igjen tidligere denne mnd. Det er rett og slett ikke nokk poster om dette tema enda.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=296556
Sist endret av utepaanordnes; 23. april 2020 kl. 08:29.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Prøvde å foreslå dette i 2017 og igjen tidligere denne mnd. Det er rett og slett ikke nokk poster om dette tema enda.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=296556
Vis hele sitatet...
Nja, jeg vet ikke jeg. Tror det hadde fått mer aktivitet enn flere av allerede eksisterer som for eksempel Windows, Apple, Annen IT blant annet. Finner flere med svært lite aktivitet.

Men faren er kanskje at folk hadde brukt det veldig mye nå som det er tørke, men når markedet går tilbake til normalt eller det blir overflod av grønt vil aktiviteten reduseres kraftig.
ikke nok poster atm, greit nok.
men det har da tatt seg opp en god del på å dyrke selv nå, noe vi ser her også.
skal vedde på at om dyrkera kan ha en egen liten sub så vil fler komme hit også, spes nå som det ikke er noen "konkurrerende" fora.
så lenge vi har aktivitet der og folk føler seg trygge nok vel og merke, og vil også da personlig ha lettere for å guide folk hit for siden det er "tilpasset" sånn det gjøres i norge vs andre land, og har aktivitet..?

altså sånn jeg ser det er dette garantert mer aktivitet/brukere, som jo er bra for freak.
..men blir ikke så morro for noen om det blir så stort her inne at snuten går å krever inn info om hvem vi er osv heller, men detta er bare tanker da
Første tanke er at alle forum som inviterer til å diskutere ting på kanten fort blir en honeypot. Men om det hadde vært muligheter for å diskutere teoretisk uten å havne på overvåkningspolitiets registre så hadde det vært ett slag for ytringsfrihet og informasjon/opplysning.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har følt det kunne vært kjekt selv i alle fall. Har mange ganger tenkt på skrive grow-log her inne, men vegrer meg da jeg føler at å poste i rusmidler ikke er verdig en forseggjort logg. Føles litt feil.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette kunne jo kanskje gått under DIY seksjonen?
freak er ikke en plass jeg ville delt dyrkeloggen min, men for dere som ikke bryr dere kjør på !
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Deres ønske har har blitt innvilget. Dyrking, en ny underkategori i DIY forumet er opprettet.
kunne vi vært litt kravstore å spurt om flytting av "dyrketrådene" dit også?

Sitat av lizardwizard Vis innlegg
freak er ikke en plass jeg ville delt dyrkeloggen min, men for dere som ikke bryr dere kjør på !
Vis hele sitatet...
heller freak enn norcan imo, men man trenger da ikke aktivt dyrke for å benytte seg av ytringsfriheten for å diskutere emne, dele erfaringer som er foreldet, osv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kunne vi vært litt kravstore å spurt om flytting av "dyrketrådene" dit også?
Vis hele sitatet...
Det må vi kunne ordne ja!
heller freak enn norcan imo, men man trenger da ikke aktivt dyrke for å benytte seg av ytringsfriheten for å diskutere emne, dele erfaringer som er foreldet, osv.
Vis hele sitatet...

norcan hadde hvertfall et system der du måtte bygge deg opp for og få tilgang til dyrkeloggene, her kan hvem som helst komme inn og se
Sist endret av Jonta; 25. april 2020 kl. 09:18. Grunn: Sitatformateringsfiks
Sitat av lizardwizard Vis innlegg
heller freak enn norcan imo, men man trenger da ikke aktivt dyrke for å benytte seg av ytringsfriheten for å diskutere emne, dele erfaringer som er foreldet, osv.


norcan hadde hvertfall et system der du måtte bygge deg opp for og få tilgang til dyrkeloggene, her kan hvem som helst komme inn og se
Vis hele sitatet...
og du tror ikke snuten har tilgang..?
er nok bedre at det ikke er noe falsk sikkerhet, så øker vi kanskje sjansen for at folk kan bruke eget hode før de poster om 100k watt operasjoner osv tenker nå jeg.

men så har jeg valgt å ikke bruke norcan selv, så skal ikke uttale meg for mye om hva som har skjedd og ikke der
Sist endret av Munted Artist; 24. april 2020 kl. 13:32.
Anonym bruker
"Moden Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mulig få skrudd på anonymitet der også?
Sitat av lizardwizard Vis innlegg
heller freak enn norcan imo, men man trenger da ikke aktivt dyrke for å benytte seg av ytringsfriheten for å diskutere emne, dele erfaringer som er foreldet, osv.
Vis hele sitatet...

norcan hadde hvertfall et system der du måtte bygge deg opp for og få tilgang til dyrkeloggene, her kan hvem som helst komme inn og se [/quote]


Hvorfor har du valgt og ikke bruke norcan? Er der selv og synes det er helt greit?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det mulig få skrudd på anonymitet der også?
Vis hele sitatet...
Nei, det er helt uaktuelt.

Det er et generelt forum for alt gror, ikke de tingene som er ulovlige. Vil du dyrke tomater og vinranker er det plassen å poste det. Forskjellen er altså at vi også tillater vekster som ellers er bannlyst. Men vi tillater ikke kjøp og salg, fisking etter ulovlige substanser, dealere og alt det der. Det er nok styr som det er å holde rusforumet rent for denslags, og vi ønsker helt enkelt ikke å ha mer av det enda en plass.

Vi har altså helt bevisst plassert dyrkeforumet i kategorien DIY og ikke i de øvrige rusforumene. Det kommer ikke på tale å forpeste det med shitposting og gnål fra anon.
Sist endret av Myoxocephalus; 24. april 2020 kl. 14:21.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hvorfor har du valgt og ikke bruke norcan? Er der selv og synes det er helt greit?
Vis hele sitatet...
er meg som har valgt det, ble nok noe kluss med siteringen der så det ser ut til at lizardwizard skrev det.

grunnen er egentlig bare en dårlig magefølelse basert på ting jeg har lest og hørt opp gjennom, ikkeno fakta jeg kan vise til.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nei, det er helt uaktuelt.

Det er et generelt forum for alt gror, ikke de tingene som er ulovlige. Vil du dyrke tomater og vinranker er det plassen å poste det. Forskjellen er altså at vi også tillater vekster som ellers er bannlyst. Men vi tillater ikke kjøp og salg, fisking etter ulovlige substanser, dealere og alt det der. Det er nok styr som det er å holde rusforumet rent for denslags, og vi ønsker helt enkelt ikke å ha mer av det enda en plass.

Vi har altså helt bevisst plassert dyrkeforumet i kategorien DIY og ikke i de øvrige rusforumene. Det kommer ikke på tale å forpeste det med shitposting og gnål fra anon.
Vis hele sitatet...
fair enough, ble litt hyped så anon shitposters var ikke akk i tankene xD
Sist endret av Munted Artist; 24. april 2020 kl. 14:32.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kunne vi vært litt kravstore å spurt om flytting av "dyrketrådene" dit også?
Vis hele sitatet...
Som Dodecha har svart jobber vi med saken. Dersom du vet om noen vi har oversett, så er det bare å bruke rapporteringsfunksjonen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Deres ønske har har blitt innvilget. Dyrking, en ny underkategori i DIY forumet er opprettet.
Vis hele sitatet...

YES!
Flotte saker dette liker jeg!
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Som Dodecha har svart jobber vi med saken. Dersom du vet om noen vi har oversett, så er det bare å bruke rapporteringsfunksjonen.
Vis hele sitatet...
håper jeg ikke havna i no spam-filter nå.. xD
Sist endret av Veggen; 24. april 2020 kl. 19:45. Grunn: Feil-klikk
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
håper jeg ikke havna i no spam-filter nå.. xD
Vis hele sitatet...
Til en annen gang, det er tilstrekkelig og bedre om du bare rapporterer tråden (Trådstart) og ferdig med det.
Sist endret av Veggen; 24. april 2020 kl. 19:48.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Til en annen gang, det er tilstrekkelig og bedre om du bare rapporterer tråden (Trådstart) og ferdig med det.
Vis hele sitatet...
gjorde vel det, men uten copy-paste teksten da el..?
Jeg fikk over 30 rapporterte innlegg fra deg, så om du kun rapporterte førstepost, må du ha trykket mamge ganger eller noe. Jeg gadd rett å slett ikke å sjekke alle rapportene fra deg, da jeg var opptatt med andre ting, tok bare en rask opptelling.

Ser nå at det er forskjellige tråder du har rapportert, men var som sagt midt oppe i noe og sjekket bare et par rapporter kjapt og så samme grunn og at det var rapportert fra samme bruker og gjorde en feilslutning om at det var samme tråd, da rapportene kom så tett at jeg ble nødt til å sette telefonen på lydløs.
Uansett, vi setter pris på all hjelpen vi får, det ble bare litt overveldende et lite øyeblikk.
Sist endret av Veggen; 25. april 2020 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.