Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1265
Hei. Er det forsvarlig bruk å bruke Stesolid (10mg) om dagen i 2 uker, uten å få noe kraftige abstinenser? Som oftest 2 stk 5mg 1 time før leggetid ish
Det er alltid en dårlig ide å selvmedisinere med benzo. Dra til legen, sliter du med søvn får du medisiner. Sliter du med søvn pga angst får du medisiner.
Du vil få søvnproblemer og sannsynligvis abstinenser. Gjør deg selv en tjeneste og trapp ned så sakte som mulig.
Om det er søvnproblemer du ønsker å kurere ville jeg gått for noe helt annet enn benzo. Samtidig vil jeg tilføye at jeg selv hadde behovet for Stesolid/valium, og brukte dette sporadisk over et halvt år nå, og klarte greit å slutte med dette så snart tilværelsen min endret seg. Men nedtrapping er nødvendig.
Psykoselig
Potetplanteren1's Avatar
Trådstarter
46 9
Takker for svar folkens. Da fikk jeg svar på alt om ikke mer Tusen takk
Anonym bruker
"Opptatt Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da funker imovane 7.5 mg rett før legetid inntil 2 uker mye bedre - det er en innsovnings tablett.
Du kan fint ta disse dosene i 2 uker uten å få noen abstinenser. Kan være du opplever litt søvnproblemer når du slutter, men disse gir seg nok etter bare noen dager.

Men selv ville jeg gått til legen og spurt etter noe sovemedisin. Si at du ikke har problemer med å bli trøtt, men at det er innsovningen som er problemet. Gjerne også si at du har problemer med innsovningen pga. bekymringer. Da vil du sannsynligvis få en resept på Zolpidem eller Imovane, noe som er langt mer effektivt å sove på enn Valium. Det er også mindre avhengighetsskapende.
Eventuelt så kan du være så heldig å få noe Apodorm, men det er tvilsomt.
Sist endret av Who?; 6. september 2018 kl. 16:52.
De sier at du kan få abstinens etter 2 uker, og mer.
Psykisk avhengighet kan komme før.

Jeg ville ikke anbefalt det. Ulempen med en del benzo er også at det har så lang halveringstid, så det sitter lenge i kroppen også = større sjanse for abstinenser. Og etter 2 uker i "himmelen" kan det fort friste å fortsette.

Selv har jeg brukt vival av og på (har kun angst i perioder der jeg er veldig syk fysisk) siden 2003, men aldri flere dager sammenhengende og alltid minst mulig dose. Tar alltid 2 mg først, og holder det gir jeg meg. Hvis ikke 2 til, og 2 til. Det er mange år siden jeg sist hadde behov for mer enn det. Anbefaler å kun bruke dette ved de aller sterkeste panikkanfallene som kommer helt ut av kontroll, eller i situasjoner der du er helt nødt å gjennomføre.

Brukte det f. eks. da jeg flydde med voldsom diarè og hadde noia for mangel på dotilgang, da jeg holdt foredrag for 1500 stk osv.