Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4560
Hei, jeg har akkurat vært og sett Harry Potter og Dødstalismanene (7, del 1). I midten av filmen er det en scene jeg ble ekstremt rørt av. Under har jeg et lite eksempel fra filmen, vis du absolutt ikke vil lese det så kan du bare lese resten av tråden under alt som står i kursiv.

*LITEN SPOILER*
Det er et punkt i filmen det Ronny "ditcher" Harry og Hermine fordi Harry og Ronny har kranglet. Vi får følelsen av at en trio som har holdt sammen i seks bøker/filmer plutselig blir splittet, ikke av noen andre, men av dem selv. Plutselig begynner Harry og Hermine å danse til en ekstremt bra sang som jeg har fått skikkelig sansen for (O Children - Nick Cave and The Bad Seeds). Det at vi ser de to fortsatt greier å holde sammen, og at det endelig kommer noen smil oppe i alt det triste rørte meg veldig, og mange andre også.


Så hva er det rører oss mennesker, og kanskje spesielt oss som bor i Norge? Er ute etter en scene der folk får tårer i øynene og et svakt smil om munnen til slutt.

F.eks. å miste sine nærmeste, men så skal det også skje noe som gjør at vi tror det likevel går litt bra.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Med det samme vi er inne på film: Denne scenen fra Star Wars Ep. VI blir jeg rørt av:

http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/080715/Death-scenes/Star-Wars-Darth-unmask_l.jpg
Jeg vet vertfall at det er slik for menn; (mener å ha sett det på oprah winfrey faktisk)
At i filmscener der en hovedperson har en veldig nær kontakt med faren, blir menn rørt av. Eller, de blir mer følelsesladde da enn i f.eks kyssescener hvor kvinner f.eks gråter.
Tips til slike scener:
Løvenes konge - når mofasa dør
A knight's tale - Siste kampen når faren kommer på stadionen for å se på.
*SPOILER* Når Adam Sandler dør i Click som gammel mann og sønnen kommer løpende.
Avslutningen av Scrubs hvis du har fulgt litt med i den serien.

hmm.. de jeg kom på i farta, skal se om jeg kan huske mer
Sist endret av Doc. Lester; 19. november 2010 kl. 22:53.
Sitat av deFestoVisuals Vis innlegg
Hei, jeg har akkurat vært og sett Harry Potter og Dødstalismanene (7, del 1). I midten av filmen er det en scene jeg ble ekstremt rørt av. Under har jeg et lite eksempel fra filmen, vis du absolutt ikke vil lese det så kan du bare lese resten av tråden under alt som står i kursiv.

*LITEN SPOILER*
Det er et punkt i filmen det Ronny "ditcher" Harry og Hermine fordi Harry og Ronny har kranglet. Vi får følelsen av at en trio som har holdt sammen i seks bøker/filmer plutselig blir splittet, ikke av noen andre, men av dem selv. Plutselig begynner Harry og Hermine å danse til en ekstremt bra sang som jeg har fått skikkelig sansen for (O Children - Nick Cave and The Bad Seeds). Det at vi ser de to fortsatt greier å holde sammen, og at det endelig kommer noen smil oppe i alt det triste rørte meg veldig, og mange andre også.


Så hva er det rører oss mennesker, og kanskje spesielt oss som bor i Norge? Er ute etter en scene der folk får tårer i øynene og et svakt smil om munnen til slutt.

F.eks. å miste sine nærmeste, men så skal det også skje noe som gjør at vi tror det likevel går litt bra.
Vis hele sitatet...

Pissegrein av The lion King og siste episode av McGyver,er dønn seriøs nå,ble helt satt ut.Nesten verst med MacGyver,når han kjører avgårde på sykkelen og Richard Dean Anderson takker for følge,episk!

http://www.youtube.com/watch?v=9cpQ4Jy2A7g
Sist endret av Enesheen; 19. november 2010 kl. 22:52.
*RELATIVT STOR SPOILER ALERT!*
Jeg har også sett HP7 nå, og jeg var på nippet til å gråte når Noldus å i fanget til Harry, og fikk sine siste ord, som var noe alà "I'm so happy when i am together with my friends. You are a good friend.. Harry Potter"
Og så døde han.



Edit: Den scenen trådstartet nevnte, syntes jeg var klein, og jeg ble flau av å se på. Jeg trodde det skulle væreen klem og litt gråting, men neida. Her skal det danses på den verst tenkelige måten... Salen lo under "dansen".
Sist endret av krJo; 19. november 2010 kl. 23:07.
Jeg ble rørt av filmen "Remember The Titans".

Anbefaler alle å se den.
Soloen i comfortably numb kan ikke forklare det men blir det bare.
Jeg ble utrolig rørt/trist når Clint Eastwood ble plaffa ned av "gangster" Asiatere i filmen "Grand Torino", ettersom jeg har sett ALLE Dirty Harry filmene+ flere random Clint Eastwood filmer, så har jeg alltid hatt et intrykk at "DENNE DUDEN KAN ALDRI DØ! HAN BANKER DRITTEN UT AV ALLE! YES!". Men derimot, i Grand Torino, når han som gammel mann, kommer med shotgunnen og alle får et intrykk av at han skal "ta seg av" Asiaterne, så blir han skutt i filler, da my friends, begynte jeg å grine. Min helt "døde". Utrolig rørende
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Jeg ble utrolig rørt/trist når Clint Eastwood ble plaffa ned av "gangster" Asiatere i filmen "Grand Torino", ettersom jeg har sett ALLE Dirty Harry filmene+ flere random Clint Eastwood filmer, så har jeg alltid hatt et intrykk at "DENNE DUDEN KAN ALDRI DØ! HAN BANKER DRITTEN UT AV ALLE! YES!". Men derimot, i Grand Torino, når han som gammel mann, kommer med shotgunnen og alle får et intrykk av at han skal "ta seg av" Asiaterne, så blir han skutt i filler, da my friends, begynte jeg å grine. Min helt "døde". Utrolig rørende
Vis hele sitatet...
Enig enig,fin scene
Men Lee Van Cleef knuser Clintern any day
Blir rørt av det meste, fra Disney filmer til Gran Torino (knall scene, knall film), fra Ringene Herre (boka) til Henning Mankell's Wallander-serie *SPOILER* siste boka er helt jævlig på slutten, grein som en unge *SPOILER SLUTT* , fra Pink Floyd til Dolly Parton. Av og til nyheter også. Vet ikke hva det er, overutviklet empati?
Poopur tror jeg har et godt poeng med dette at menn ofte blir rørt av følelser som angår fedre. Altså eksemplet har viser til, og noe så banalt som de rørende far og sønn-scenene i Con Air.

Selv sliter jeg med å enten relatere eller leve meg inn i filmer siden jeg veit at det er oppspinn, men noen filmer har jeg også blitt rørt av. Det beste eksemplet på en film som har rørt meg er The Deer Hunter når Nick dør. Det var en rørende scene, ikke fordi han nødvendigvis døde, men fordi hele filmen pekte til dette punktet hele tiden; grusomhetene ved vietnamkrigen. Unge, dumme og uvitende soldater blir sendt ned til Vietnam med lite info annet enn at "det kommer til å bli actionfylt og spennende". Måten USA førte en grusom propaganda som førte til et hav av uskyldige menneskers død er så nydelig vist i Hjortejegeren, og særlig i dette ene øyeblikket i slutten av filmen.

Sitat av Weili Vis innlegg
Blir rørt av det meste, fra Disney filmer til Gran Torino (knall scene, knall film), fra Ringene Herre (boka) til Henning Mankell's Wallander-serie *SPOILER* siste boka er helt jævlig på slutten, grein som en unge *SPOILER SLUTT* , fra Pink Floyd til Dolly Parton. Av og til nyheter også. Vet ikke hva det er, overutviklet empati?
Vis hele sitatet...
Menneskelighet, som det ellers er alt for stor mangel på.
Sist endret av bendiks; 19. november 2010 kl. 23:28.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
*RELATIVT STOR SPOILER ALERT!*
Jeg har også sett HP7 nå, og jeg var på nippet til å gråte når Noldus å i fanget til Harry, og fikk sine siste ord, som var noe alà "I'm so happy when i am together with my friends. You are a good friend.. Harry Potter"
Og så døde han.



Edit: Den scenen trådstartet nevnte, syntes jeg var klein, og jeg ble flau av å se på. Jeg trodde det skulle væreen klem og litt gråting, men neida. Her skal det danses på den verst tenkelige måten... Salen lo under "dansen".
Vis hele sitatet...

Jeg er enig i Noldus scenen. Er også enig i at dansescenen var klein, og dansen var fæl. Men av en eller annen grunn så rørte det meg veldig, at de to forsatt greide å more seg, og se noen smil oppe i alt det triste som hadde skjedd. Man satt liksom igjen litt rørt, men samtidig som man føle at man kan smile av det.

Det er det jeg mest er ute etter å høre litt om. En scene der noen f.eks. dør, men at det fortsatt på en måte er bra. Eller at det sønnen dør, så ser man f.eks. at faren tar selvmord for å kunne komme tilbake til sønnen. Man smiler ikke fordi det er morsomt, men man smiler fordi det er så "fint". Vet ikke, vanskelig å forklare.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Jeg vet vertfall at det er slik for menn; (mener å ha sett det på oprah winfrey faktisk)
At i filmscener der en hovedperson har en veldig nær kontakt med faren, blir menn rørt av. Eller, de blir mer følelsesladde da enn i f.eks kyssescener hvor kvinner f.eks gråter.
Tips til slike scener:
Løvenes konge - når mofasa dør
A knight's tale - Siste kampen når faren kommer på stadionen for å se på.
*SPOILER* Når Adam Sandler dør i Click som gammel mann og sønnen kommer løpende.
Avslutningen av Scrubs hvis du har fulgt litt med i den serien.

hmm.. de jeg kom på i farta, skal se om jeg kan huske mer
Vis hele sitatet...
Jeg kjente hvertfall jeg ble trist når jeg så "click", hvor sønnen haddde et veldig dårlig forhold til faren.. og faren ville være mer med han..
Jeg blir veldig rørt av folk som vinner ting. Når Rybak vant grand prix. Når Kurt Nilsen vant World idol. Når MO går videre i X-faktor. Når spørtsutøvere vinner stevner, tar verdensrekorder ect.

Jeg har inntrykk av at mange blir litt smårørt av slike ting. Vil gjerne høre. Er det andre som røres av slikt?
Jeg er litt enig med deg Lilje, men det er kun når det er folk som ikke er så kjente vinner. Når man liksom kommer fra intet og stikker av med seieren. Noe alle eksemplene dine over gjør/gjorde/har gjort.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Menneskelighet, som det ellers er alt for stor mangel på.
Vis hele sitatet...
Heh, det skal jeg ta som et kompliment! Takk! Ble ikke rørt, men fikk nu opp et skakt smil. Det sies ofte at jenter er flinkere til å utvikle empati, men som jente synes jeg at det er skikkelig lusent å tenke på, av en eller annen grunn .... setter penga mine på at det ikke er sant, hvertfall etter å ha lest denne tråden.

Lilje: Enig, blir også rørt av folk som vinner eller får forandret livene sine til det positive. GP sang i Truddelattanlei: 'hakke storsinn nok, til å unne deg no' godt'. Akkurat det, og ikke minst skadefryd, er to ting som ofte kommer fram når noe godt/vondt skjer med noen andre. Jeg skjønner meg ikke på det ...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av bendiks Vis innlegg
Menneskelighet, som det ellers er alt for stor mangel på.
Vis hele sitatet...
Stemmer ihvertfall for meg
Felte et par tårer i slutten av Seven Pounds :'/
Kan folk fortelle litt om hva som skjer i disse filmene som dere refererer til. Trenger ikke noe dyp forklaring, bare; moren til hovedrollen dør. Noe som er trist fordi hovedrollen har kreft og kan/kunne dø når som helst.
Star Wars Episode III. Når Anakin blir sånn slem
Johnny Cash - 'Hurt"

http://www.youtube.com/watch?v=o22eIJDtKho
Sist endret av Tothep; 20. november 2010 kl. 00:25.
Jeg griner som en hest når jeg ser slutten av The Last Song, veit ikke hvorfor. Bare trist når han faren dør : (

Og i Cinderella Man, når han kommer inn i lokalet til de "rike" og tigger etter penger, er så fakkings trist. Hele stemninga med den scena er.. trist
Når Boromir dør i Ringenes Herre.
Denne scenen fra Fresh Prince of Bel-Air rørte littegranne...
Sitat av 1c3t34 Vis innlegg
Star Wars Episode III. Når Anakin blir sånn slem
Vis hele sitatet...
Det er en av de bedre Star Wars scenene. Jeg rett og slett elsker når Anakin Skywalker blir Darth Vader. Vader er den mest episke film/bok karakteren gjennom tidene. Han er uten tvil den mest kjente film karakteren i historien. Jeg synes det er synd han dør.
Jeg synes Eva Cassidy sin cover på ''somewhere over the rainbow'' er veldig rørende.. Jeg tror det er en blanding av historien hennes og måten hun framfører den på med veldig mye følelser! Spessielt rundt 3.30 i sangen, da er det iallefall ikke et tørt øye hjemme hos meg


http://www.youtube.com/watch?v=Ce-5O...eature=related
Sist endret av sintkar; 20. november 2010 kl. 01:38.
Ikke at jeg er noen storgriner akkurat, men det er få filmer som virkelig får tårene mine til å dryppe som i/under/etter The Butterfly Effect. Sluttscenen er virkelig rørende for mitt vedkommende.

Snakker selfølgelig om denne slutten på filmen (Spoiler alert til en viss grad :P);
http://www.youtube.com/watch?v=PGRHPUstzt8

Nei, nå skal jeg jaggu se filmen.
Sist endret av Dibsent; 20. november 2010 kl. 01:39.
Slutten på The notebook
Sist endret av mo3; 20. november 2010 kl. 02:20.
Braveheart siste sene "freeeeeedom";p
Ringenes Herre bøkene og filmene mange rørende sener.
Synes også click var rørende på slutten.
Ellers er jeg enig med Lilje, når underdogs gjør det bra i idrett og vinner.
Følger veldig godt med på mma, og blir veldig rørt når en fighter jeg har fulgt med på lenge gjør det bra. Når du vet hvor hardt han har trent, hvilke skader han har hatt (som kanskje hadde vært karriereavsluttende for andre), får juling som et vanlig menneske hadde død av og likevel vinner.
The Shawskank Redemption
Slutten på "La Vie En Rose" gjorde inntrykk, fikk frysninger på ryggen.
Sitat av Loppe Vis innlegg
Det er en av de bedre Star Wars scenene. Jeg rett og slett elsker når Anakin Skywalker blir Darth Vader. Vader er den mest episke film/bok karakteren gjennom tidene. Han er uten tvil den mest kjente film karakteren i historien. Jeg synes det er synd han dør.
Vis hele sitatet...
Enig med deg der Men jeg synes fortsatt det er trist, etter å ha fått et forhold til han gjennom filmene..
Jeg gråt flere ganger når jeg så Max Manus. Spesielt i den scenen hvor han ligger alene i stua, etter de "vant" krigen. Da, begynte jeg å grine!
Slutten på Braveheart og The untouchables når Sean Connory blir skutt.
Shawshank har blitt nevnt, men den var trist også..og slutten på Six Feet Under nå vi ser hvordan alle dør...trist!
Hele "Grave of the fireflies" ( http://www.imdb.com/title/tt0095327/ ) rører meg noe vanvittig.

Enkelte scener i "Forrest Gump" gir meg klump i halsen og tårer i øynene. http://www.imdb.com/title/tt0109830/

"Gladiatoren"! Et mesterverk. Alt ved den er perfekt. Det er også en av de mest gripende, og til tider rørende, filmene jeg noensinne har sett. http://www.imdb.com/title/tt0172495/

Det er så mye musikk som rører meg at det blir for mye å liste opp. Veldig mange dikt og bøker også.
Noen som har noen kortfilmer som rører? Som denne: http://filter.start.no/humor/6125
Enig med trådstarter, den scenen er definitivt den beste scenen gjennom hele Harry Potter serien!
In the Name of the Father. Helt utrolig hvor rørende den filmen var. Det forholdet far og sønn har i begynnelsen, og hvordan det utvikles, ubeskrivelig. Ellers støtter jeg både Butterfly Effect og Click.
Den siste episoden av "Den store reisen" på Nrk. Ukjente mennesker i avsidesliggende land og stammesamfunn åpner gledelig hjerte og husrom til totalt ukjente mennesker fra Norge og skaper gode relasjoner uavhengig av alder, rase og kultur.
Vart ganske rørt når jeg så 8 Mile og når den lille jenta skriker og griner mens hun ser på at Eminem får bank.
Execution scenen i The green mile.
http://www.youtube.com/watch?v=JYZIWH9Apfc
Sist endret av Aaatcho; 21. november 2010 kl. 00:32.
Var på kanten med SPOILER: IKKE LES VIDERE HOPP NED! Noldus hadde sine siste ord..
Men jeg gråt faktisk av Prison Break På scenen hvor broren skal henrettes på sesong 1. Når de sitter ved bordet før han skal inn. Kan kanskje ha noe med at jeg har mistet min egen bror, jeg vet ikke. Men jeg er enig i at når det er bror til bror -> far til sønn konflikter, så rører det meg fortere.
Sist endret av Bruskork1; 21. november 2010 kl. 00:37.
Når en person gjør noe skikkelig fint, gjerne uoppfordret, for et annet menneske - uten å forvente noe materialistisk tilbake.

Altfor lite av slikt i dag..
Sist endret av Exmagician; 21. november 2010 kl. 00:38.
Animen Naruto - Han blir mobba hele oppveksten, fordi han har et monster inni seg som drepte mange. Rører meg så sykt at han aldri gir opp, er alltid en glad gutt, og sist men ikke minst - han bryr seg om alle. Hvertfall de siste episodene som har kommet, at han endelig blir belønna og satt pris på for det han gjør - må nesten si det kom en liten tåre da ja.

++ mange andre serier og filmer, men naruto er en av de sjeldne som når meg.
Sist endret av eskil2k; 21. november 2010 kl. 00:51.
*LITT SPOILER FOR THE WALKING DEAD OG THE BIG C* Blir ikke så ofte rørt av filmer/tv-serier, men ble nettopp det av to forskellige tv-serie episoder.

1) scenen i episode tre av the walking dead hvor hovedpersonen gjenforenes med kona og spesielt sønnen. veldig rørende scene hvor man ser at moren snakker med sønnen og sier at faren er død og at han ikke vil komme tilbake, og så plutselig er han der og hverken han eller konen eller sønnen skjønner/tror på hva de ser.

2) En av de siste scenene i episode 13 av the big c, hvor sønnen som ikke har tatt over seg/fornekter at moren kommer til å dø av kreft, finner en hemmelig garasje/lagrinssted som moren har fyllt med alle gavene sønnen skal få til jul og bursdag gjennom resten av livet hans, etter at hun er død.
Gråt av:

The Notebook
Benjamin Button
Slumdog Millionaire
SPOILER:

Når M. Scofield tar sitt eget liv i siste episode i siste sesong av Prison Brake for å redde Dr. T og deres barn.
---
Jeg så en, ja man kan vel kalle det en "barne film" her om dagen: Bridge to Terabithia, og levde meg skikkelig inn i den. Jenta som har hovedrollen er en helt underbar och härlig liten jente med et stort hjerte. Når scenen kommer der man plutselig får vite at hun er död, begynnte jeg å gråte skikkelig. Det kom helt uventet!
--
Husker ikke nöyaktig hvilken scene, men i filmen Sweet November kom det et liten tåre da man plutselig fikk hvite at den kvinnelige hovedrollen har uhelbredelig kreft.
--
Seven pounds er jo også en skikkelig god, og rörendes film (ingen spesiell scene, generellt hele filmen, man kansje mest rörende helt i slutten i badekaret).
Sist endret av axelaxel; 21. november 2010 kl. 02:08.
Marley & Me! film med Owen Wilson, Jennifer Aniston og en bikkje :P

SPOILER: når hunden dør der, da sitter du med en klump i halsen! Det værste er at du skjønner det sånn rundt de 45 siste minuttene og det gjør det bare værre!
Sist endret av Snurrebassen; 21. november 2010 kl. 02:13.
Sitat av axelaxel Vis innlegg
SPOILER:
[COLOR="White"]
Når M. Scofield tar sitt eget liv i siste episode i siste sesong av Prison Brake for å redde Dr. T og deres barn[/COLOR].
Skjult for å ikke spoile.
Vis hele sitatet...
Faen! Jeg som holdt på å se serien! Leste for fort. Late som jeg ikke så det da.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Faen! Jeg som holdt på å se serien! Leste for fort. Late som jeg ikke så det da.
Vis hele sitatet...
He he sorry ass! Serien er verdt å se uansett om man vet dette eller ikke, og du vet jo ikke på noen måte hvordan det skjer og hvorfor :-)