Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8502
Noen som vet om oculus.com sender tollfritt? Siden dukker opp på norsk, men prisen i handlevogna er i euro. Finner ikke noe på siden om toll og div avgifter.

Tenkte kjøpe hos Elkjøp, men de har utsatt lagerstatus i over en mnd nå og siste status pr nå er 13.08.2019. Blir så lei av å vente.
Sendinger fra utlandet for under 350,- er avgiftsfri. Overstiger du 350,- blir det tollavgift.

Du kan regne ut hva gebyret blir her: https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Edit: I Europa har Oculus lager i - og blir sendt fra Nederland.

Ser også at komplett har det på lager til en skarve 100-lapp dyrere enn elkjøp dersom du ønsker å bestille innenlands.
Sist endret av Noisediary; 11. juli 2019 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Sendinger fra utlandet for under 350,- er avgiftsfri. Overstiger du 350,- blir det tollavgift.

Du kan regne ut hva gebyret blir her: https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Edit: I Europa har Oculus lager i - og blir sendt fra Nederland.

Ser også at komplett har det på lager til en skarve 100-lapp dyrere enn elkjøp dersom du ønsker å bestille innenlands.
Vis hele sitatet...

Hei, takk for svar. Det er dessverre ingen i Norge som har denne unne enda. Står bekreftet leveringsdato hos Elkjøp og ubekreftet hos Komplett. Derfor jeg tenker å bestille fra utlandet.

Noen utenlandske sider har tollfrie handel, derfor jeg spurte i HI. Vet at det normalt er tollgrense over 350kr.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Hei, takk for svar. Det er dessverre ingen i Norge som har denne unne enda. Står bekreftet leveringsdato hos Elkjøp og ubekreftet hos Komplett. Derfor jeg tenker å bestille fra utlandet.

Noen utenlandske sider har tollfrie handel, derfor jeg spurte i HI. Vet at det normalt er tollgrense over 350kr.
Vis hele sitatet...
Har aldri fått noe tollkrav fra oculus, regner med det fortsatt er bakt inn i prisen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har vi endelig fått den i hus og gleden var stor helt til installasjonen.

Den kommer med to ledninger. USB og Display port. Har en stasjonær pc som fyller alle kriterier og Nvidia grafikk-kort.

Lastet med softwaren for installasjon, men den godkjenner kun usb3 enheten, og ikke DP.
PC skjermen er koblet til via HDMI.

Har prøvd reinstallering av software, oppdatert Windows og alle drivere. Sjekket at ingenting er feil med de.

Men fremdeles ingenting som hjelper. Noen tips på hva som kan være feil?
Har du koblet displayport kabelen til hovedkortet? Rift S må kobles direkte til skjermkortet på baksiden av maskinen.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Har du koblet displayport kabelen til hovedkortet? Rift S må kobles direkte til skjermkortet på baksiden av maskinen.
Vis hele sitatet...
Har koblet Riften til skjermkortet.. men usikker på displaykortkabelen du nevner..må vel inn i kabinettet for å sjekke? Skulle tro jeg hadde gjort det da jeg satte inn alle delene, eller?
Du skal ikke trenge å koble noe mer inni kabinettet om skjermkortet er montert på hovedkortet og får strøm fra strømforsyningen. Om du har koblet DP kabelen til skjermkortet og USB kabelen til hovedkortet så skal det være riktig. Hvis dette ikke virker så har jeg dessverre ingen anelse om hva som er galt.