Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1895
Jeg gleder ræva av meg til den kommer (bare 3 dager igjen nå), så jeg tengte jeg måtte opprette en thred siden det er det eneste jeg klarer og tenke på for tiden...

Er det mange som kommer til å kjøpe cube'en? Hvilke spill kommer dere til og kjøpe? Tror dere den kommer til og bli bedre enn Xbox og PS2?

Jeg kommer vertfall til og kjøpe en GameCube, ekstra kontroller, Dave Mirra BMX 2 og WaveRace Blue Storm (må kjøpe den får at jeg skal få låv av dama til og kjøpe gamecube i det hele tatt, siden det er det eneste spillet hun liker)

Scha
Jeg tror GC blir mest populært bland småunger, egentlig. Jeg har selv ps2, er fornøyd med det. Og hvis jeg i fremtiden skal kjøpe ny console blir det xbox.

Spill til GC er jeg ikke så veldig sikker på, men har hvertfall sett litt om de (selvfølgelige) zelda og mario/luigi-spillene. THPS3 skal også komme, det er verdt penga ville jeg si. Det er hvertfall kult til ps2, og da burde det være bedre til GC.
Better than thou.
Hypp på en sjæl, men kjøper heller en PS2 først hvertfall. Jobber i fulltid så jeg er ikke rik sånn som Scha.
Virker som den er mest for familyn ja, og Xbox'en slår den etter hva jeg har lest i ytelse. Når MS i tillegg har satt ned prisene bra mye hadde jeg nok heller gått for den +at jeg er mer hypp på spilla du får til den. Det eneste som veier imot Xbox'en er at det er MS

Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen av delene, jeg har ikke tid til å bruke det uansett.
Naboen får seg garantert Gamecube, han er dedikert Nintendo fan. Remaken av Resident Evil ser helt fantastisk ut, men tror ikke det slippes i Norge før til sommeren. Jeg testa forresten Lugis Mansion i høst, dritkjedelig spill, men grafikken var helt rå.
X box har de mest jævligste spakene jeg har prøvd i mitt liv.
Dritt heslige...
Scha's Avatar
Trådstarter
Jeg tror ikke det har no og si at CPU'en til x-box er raskere en GameCube sin. Nintendo har altid vært konge når det gjelder å utvikle API'er til systemene sine så det er enkelt og utvikle for dem. X-Box har en windows API.. Urk.. Den er ikke i nærheten så egnet til og lage spill som Nintendo sin, eller, d.v.s. at det ligger så mye annen drit i den at den blir treigere en Nintendo sin. Du har jo fortsatt Direct X men er nøtt til å drasse på masse andre biblioteker du ikke trenger.. Det er fordelen til Nintendo

Scha
X-Box får Morrowind og Operation Flashpoint + at den har HALO. Vinneren er altså X-Box
Xbox er for klossete...
Syntes Playstation 2 er mye bedre, spessielt kontrollen, har ikke prøvd GameCube, men har store forventninger
Opprinnelig postet av Scha

Er det mange som kommer til å kjøpe cube'en?
Vis hele sitatet...
bare småunger


Tror dere den kommer til og bli bedre enn Xbox og PS2?
Vis hele sitatet...
la oss se på the hard facts her..

CPU
Xbox - 733 MHz
PS2 - 294.912 MHz
Gamecube - 485 MHz IBM RISC

GPU
Xbox - 233Mhz custom-designed chip, developed by Microsoft and nVidia
PS2 - 147.456MHz
Gamecube - 162 MHz Custom ATI Chip "Flipper"

RAM
Xbox - 64MB
PS2 - 32MB
Gamecube - 43MB

Memory Bandwidth
Xbox - 6.4GB/sec
PS2 - 3.2 GB/sec
Gamecube - 3.2GB/sec

Polygon Performance
Xbox - 116.5 M/sec
PS2 - 66 M/sec
Gamecube - 6-12 M/sec

Simultaneous Textures
Xbox - 4
PS2 - 1
Gamecube - 8

Storage Medium
Xbox - 2-5x DVD, Hard disk 8GB, 8MB Memory card
PS2 - 4x DVD, 8MB Memory card
Gamecube - Propriety 1.5GB disc, Digicard - ½ Megabyte

I/O
Xbox - Game controller x4, Ethernet (10/100)
PS2 - Game controller x2, USB, 1394, PCMCIA
Gamecube - Game contoller x4, High-speed serial port x2, High-speed parallel port

Audio Channels
Xbox - 256
PS2 - 48
Gamecube - 64

3D Audio Support in Hardware
Xbox - Yes (64 3D channels)
PS2 - No
Gamecube - Yes

Broadband enabled
Xbox - Yes
PS2 - Separate Adapter Required
Gamecube - Separate Adapter Required

DVD Movie playback
Xbox - Remote control accessory required
PS2 - Yes
Gamecube - No

Maximum resolution
Xbox - 1920x1080
PS2 - 640X480
Gamecube - N/A

Prisen er +/- 2000.- for alle konsollene.

Opprinnelig postet av viggo
X box har de mest jævligste spakene jeg har prøvd i mitt liv.
Dritt heslige...
Vis hele sitatet...
gamecube sine syns jeg er værre.. men det er bare å venne seg til det

Opprinnelig postet av Skulleye
X-Box får Morrowind og Operation Flashpoint + at den har HALO. Vinneren er altså X-Box
Vis hele sitatet...
Xbox
Lanserte spill:
Halo
Tony Hawk's Pro Skater 3 (Exclusive Xbox level and secret character!)
Dead or Alive 3
Jet Set Radio Future
SSX Tricky
Project Gotham Racing
Amped: Freestyle Snowboarding
Silent Hill 2: Restless Dreams

Spill som kommer:
Elder Scrolls III: Morrowind
Grand Theft Auto III
Colin McRae Rally 3
Midtown Madness 3
Baldur's Gate: Dark Alliance
Soul Calibur 2
Quantum Redshift

PS2
Lanserte Spill:
Gran Turismo 3 A-spec
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Tony Hawk's Pro Skater 3
Grand Theft Auto III
Final Fantasy X
Deus Ex: The Conspiracy
Baldur's Gate: Dark Alliance

Spill som kommer:
WipEout Fusion
Britney's Dance Beat
Onimusha 2: Samurai's Destiny
Hitman 2: Silent Assassin
Tekken 4
Tribes: Aerial Assault
Final Fantasy XI

Gamecube
Lanserte spill:
Super Smash Bros. Melee
Tony Hawk's Pro Skater 3
Dave Mirra Freestyle BMX 2
Resident Evil

Spill som kommer:
Resident Evil 0
Dave Mirra Freestyle BMX 3
Banjo-Kazooie 3
Knockout Kings 2002
Mario Kart for GameCube
Legend of Zelda GameCube
Perfect Dark 2
Resident Evil 4
Tony Hawk's Pro Skater 4
1080° Snowboarding 2
original reprint
xaff's Avatar
Phun-Q: Du har glemt mange spill på PS2 listen. Jeg går ut i fra at det er bare PAL som er med på den listen? Det er vel en over to hundre spill til PS2 + de til PSX, som du fremdeles kan spille på en PS2.

Og spakene, Playstation spaken er og forblir best. Har ikke prøvd xBox sin, men jeg har prøvd GC sin. Sier bare: Æsj. Jeg har i tillegg hatt dårlige erfaringer med N64 spakene, slet sikkert ut seks stykk på et år.

PC/PlayStation2 løsningen er best.
tok med de anbefalte spillene.
hvorfor i all verden skulle jeg legge ut en komplett liste over alle de gode og dårlige spillene som finnes til hver konsoll, da?
Skal til Tyskland 17. mai, får nok kjøpt meg en kube da
Scha's Avatar
Trådstarter
PhunQ: det kommer mange flere spill en det til GameCube.. Check you god damn sources.. (kommer vertfall 15 tror jeg)

Scha
Opprinnelig postet av Scha
PhunQ: det kommer mange flere spill en det til GameCube.. Check you god damn sources.. (kommer vertfall 15 tror jeg)

Scha
Vis hele sitatet...
som jeg sa; "tok med de anbefalte spillene.
hvorfor i all verden skulle jeg legge ut en komplett liste over alle de gode og dårlige spillene som finnes til hver konsoll, da?"
Opprinnelig postet av Xaff
Og spakene, Playstation spaken er og forblir best. Har ikke prøvd xBox sin, men jeg har prøvd GC sin. Sier bare: Æsj. Jeg har i tillegg hatt dårlige erfaringer med N64 spakene, slet sikkert ut seks stykk på et år.

PC/PlayStation2 løsningen er best.
Vis hele sitatet...
jeg prøvde xbox sin kontroller, den er så utrolig teit at det ække mulig, helt umulig og styre..
Prøvde den på utdanningsmessen som var i år, kansje de har forbedra kontrolleren sin siden det?
prosessorhastighet trenger ikke ha noe å si. Noe som er bevist gang på gang. For eksempel er en Mac-cpu kjappere/like kjapp som en x86-cpu, selv om MHz er bare halvparten.

Tror gamecube kommer til å klare seg bra. Nintendo har også hatt mange brae spill til sine tidligere konsoller, så jeg regner med at GC også kommer til å få mange brae spill.
GameCube har Mario og zelda bare det gjør vel det verdt å kjøpe gc. Hadde tenkt å kjøpe den før x-box satt ned prisen, så nå vet jeg ikke helt hva jeg ska velge.
Better than thou.
X-Box kontroll for stor?

http://www.penny-arcade.com/view.php3?date=2001-08-29
http://www.penny-arcade.com/view.php...01-11-28&res=l
http://www.penny-arcade.com/view.php...02-03-25&res=l

Vel, uansett, PS2 får FF X, XI og XII. Hva faen har de andre å stille opp med da? Vurderer though å skaffe meg en av hver. Blir jo såpass billige allikevel. Kjip at man skal ha seg bil og skal på sydentur til sommern liksom.
Scha's Avatar
Trådstarter
Batman Vengeance
Bloody Roar : Primal Fury
Burnout
Crazy Taxi
Dave Mirra Freestyle BMX 2
Donald Duck - Goin' Quackers
ESPN Winter Sports
Extreme G3
FIFA Soccer 2002
Gauntlet Dark Legacy
ISS2
Luigi's Mansion
NHL Hitz
Sonic Adventure 2 Battle
Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II
Tarzan Untamed
Tetris World Puzzle
Tony Hawk's Pro Skater 3
Universal Studios Park
Wave Race: Blue Storm


Dette er spillene som er ute for GameCube... Om du ser på hvilke type spill det er så er dem nokk ikke så barnevennlig som nintendo vill ha det til.Med Dave Mirra 2, THPS 3 og Burnout som spill som allerede er released, så kommer ikke jeg til og ha noe problem med og kjøpe meg GameCube.

Carlo: Når det gjelder Final Fantasy, så se på de linkene...
http://www.nintendo.no/gamecube/artikler/ninsquare.htm
http://www.penny-arcade.com/view2002-03-11rl.html

Scha
Better than thou.
Ja, så den PA serien der. Men uansett, PS2 får FF X, XI og XII, kunne ikke gitt mindre faen om Cube'n får FFU. Neida, skal vel ha den etterhvert også.
FF spillene kommer til GameCube også Carlo
Sjekk denne artikkelen: http://cube.ign.com/articles/355/355167p1.html
Better than thou.
Akkuratt det Scha sa.
Nintendo har jo væt konge på haugen i konsoll-verden før, så de vet nok hva de driver med. Vil tro at Nintendo kan gi ganske massiv konkurranse mot PS2 og Xbox.
Så lenge spillene er gode, så er ikke nødvendigvis grafikken det viktigste, selv om jeg vil tro at GC vil kunne gi meget god 3d-ytelse.