Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 6535
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt rart innlegg kanskje, men av en eller annen grunn har jeg fått flere poser med kaffebønner av noen spesielle folk. Disse posene med kaffebønner har litt helt rare nå som dere kan se på bildet. Har ikke åpna noen av posene men tenker kanskje de er mugne inni? De går ikke ut før i 2023 og er bare noen mnd siden jeg fikk dem.

Det jeg føler nå er at disse personene harfjort et eller annet med kaffeposene for å forgifte meg eller gjøre meg dårlig?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter


Altså dere ser at det er noe rart med posene nå. (de var helt normale når jeg fikk dem)
Hva er galt med posene? Hvordan har de forandret seg? Har du åpnet og sett/luktet etter mugg?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åpn opp posen, se på kaffen, lukt på kaffen

Lag litt kaffe og ta en veldig liten sipp, vent 30 min å se hvordan du føler deg.

Dette ser ut som en kaffepose som har blitt voldtatt under transport. Og jeg ser heller ikke poenget at en random skal forgifte deg via kaffe? Har du kjøpt dette ulovlig (som er litt morsomt), og det var farlig så hadde vi sikkert sett flere saker på nyhetene med overskrift "Kjøpte smuglet kaffe, døde av forgiftining"
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
^ OT

Jeg kjøpte sprit via fb for noen år siden fra en russer. Drakk sikkert 3dl uten å føle meg spesielt full, men følte meg veldig merkelig og rar? Så ja, du skal være litt forsiktig med å kjøpe produkter fra noen du ikke stoler på over internettet...
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Hva er galt med posene? Hvordan har de forandret seg? Har du åpnet og sett/luktet etter mugg?
Vis hele sitatet...

De er jo helt rare. Lufta er gått ut virker det som. Se på bildet under er de to øverste de jeg fikk og den nederste har jeg kjøpt selv og er like gammel men normal

Det er ikke tilfeldige folk jeg har fått de av, men av noen jeg kjenner.

Føler de har lagt posene i klor eller noe annet farlig for å langsomt forgifte meg med ødelagte kaffebønner
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ikke mastergrad i fysikk, men det er absolutt en logisk forklaring bak dette. Kan du please åpne en pose og ta bildet av "kaffepulveret"?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler de har lagt posene i klor eller noe annet farlig for å langsomt forgifte meg med ødelagte kaffebønner
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal noen du kjenner hatt lyst til å gjøre noe sånt? Er ikke det litt ekstremt?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Psykose? (Igjen?)
Sist endret av nso; 30. november 2021 kl. 17:56.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler de har lagt posene i klor eller noe annet farlig for å langsomt forgifte meg med ødelagte kaffebønner
Vis hele sitatet...
Det høres veldig usannsynlig ut spør du meg. Men jeg kjenner jo ikke konteksten din eller til dine kaffebekjente. Er pakken tett?
Hvis den er 100% tett så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg (noe jeg antar du ikke trenger uansett).
Sist endret av Uten Agenda; 30. november 2021 kl. 18:02.
Sitat av nso Vis innlegg
Psykose? (Igjen?)
Vis hele sitatet...
Ser du hvem som lusker seg bak anonymiten?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ser du hvem som lusker seg bak anonymiten?
Vis hele sitatet...
Tror ikke de har mulighet til å se hvem anonyme brukere er nei, med mindre TS posta uten anonym med uhell og sletta innlegget eller noe sånt. Men det har vært mye psykose her inne i det siste da, og det virker ikke direkte usannsynlig her. Med mindre TS er en russisk avhopper eller noe slikt?
Kanskje produksjonsfeil, og på på billigsalg?
«men av en eller annen grunn har jeg fått flere poser med kaffebønner av noen spesielle folk»

Fått kaffe av spesielle folk? Allerede her skurrer det for meg…
Enten troll eller klassisk paranoid vrangforestilling.
Case closed.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
^ Helt enig. Og jeg poengterer meg gjerne igjen, men hvem i helvete har kapasitet eller fritid til å forgifte dine kaffeposer? Hvem kjøper du kaffe i fra??
Anonym bruker
"Tom Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Psykose er farlige greier
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Tror ikke de har mulighet til å se hvem anonyme brukere er nei, med mindre TS posta uten anonym med uhell og sletta innlegget eller noe sånt. Men det har vært mye psykose her inne i det siste da, og det virker ikke direkte usannsynlig her. Med mindre TS er en russisk avhopper eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
Jo, ganske sikker på at administratorer kan se hvilken bruker det er selvom man er anonym.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ser du hvem som lusker seg bak anonymiten?
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat vanskelig å gjette seg fram til brukernavn, folk forander ikke måten de skriver på eller noen ting.

Ville fått med noen andre til å bli med på åpning av de kaffeposene, så kan de avkrefte eller bekrefte om det er noe humbug på gang
Det ser ut som at de er vakumpakket.

Det er vel en ventil på slike kaffiposer. Kanskje det er noe galt med dette og <insertfysikk> har skjedd?

Kanskje dette er grunne til at du fikk disse kaffiposene, altså en form for produksjonsfeil?

Ellers tiltredes teori om psykose. Vil du utdype hvem de spesielle folkene er?
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Tror ikke de har mulighet til å se hvem anonyme brukere er nei, med mindre TS posta uten anonym med uhell og sletta innlegget eller noe sånt. Men det har vært mye psykose her inne i det siste da, og det virker ikke direkte usannsynlig her. Med mindre TS er en russisk avhopper eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
Når vi administratorer surfer forumet ser vi brukerne som anonyme, men vi har mulighet for å logge oss inn på modpanel med tilgjengelig verktøy som lar oss se hvem de anonyme brukerne er.

Kan bare snakke for meg selv, men med mindre det er særskilt grunnlag som mistanke om trolling, misbruk eller annen mistenkelig atferd så er dette ikke noe som er veldig interessant å slå opp.

Som reklame sier, dette minner mer mer om en vakuumpakket pose enn noe annet, men jeg kunne ikke kjapt finne eksempel på vakuumpakkede poser fra Friele.
Sist endret av m0b; 30. november 2021 kl. 21:01.
Har du beveget deg fra høyereliggende strøk(fjellet/fly) til lavere liggende? Jeg har opplevd noe lignende i slike tilfeller. Kaffeposene har en enveis ventil som slipper ut gassene som dannes en god stund etter at bønnene er brent slik at ikke posen skal sprekke. Når man er i et område med lavt lufttrykk vil gassen gå ut av posen og når man beveger seg til et område med høyere lufttrykk vil posen se ut som den er vakuumpakket.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forundrer meg ikke om 'all anon posts = visible' for mods i mine øyne, dette er freak.no for faen

Forresten, hvordan gikk det med kaffesmakingen? Er du forgiftet eller er det god stemning?
Ser bare ut som om de har ligget litt for tett inntil en varmekilde, så posene er trekt seg litt sammen/smeltet.
Hvordan har du lagret posene? Jeg kjenner godt merkevaren og de kommer aldri vakuumpakket. Som noen nevnte over kommer de med ventil, dette fordi kaffebønnene avgir gass. Ventilen slipper ut gass for at ikke posen skal eksplodere, som en bonus kan man kjenne lukten av kaffen om man klemmer på posen ��
Jeg kan tenke meg at om de har vært oppbevart kaldt, kan det være årsaken til at de er i nærmest vakuumpakket tilstand. Mal og kok kaffen, kos deg med den! ����
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forundrer meg ikke om 'all anon posts = visible' for mods i mine øyne, dette er freak.no for faen
Vis hele sitatet...
Som jeg sa: for administratorer. Dette inkluderer dog ikke moderatorer (vi har forskjeller på nivåmessig tilgang med forskjelige grupper). Det er, og har aldri vært, en hemmelighet at vi kan finne ut av hvem anonym er. Anonym er, for det som klarer å skrive uten å gjøre seg til kjenne, anonym for andre ordinære brukere.
Sist endret av m0b; 30. november 2021 kl. 22:32.
Ser for meg at de også sitter foran en storskjerm og får opp ipen samt en fin dot på et norgeskart så de holder styr på flokken her inne til en vær tid
Sitat av Sæd Vis innlegg
Ser for meg at de også sitter foran en storskjerm og får opp ipen samt en fin dot på et norgeskart så de holder styr på flokken her inne til en vær tid
Vis hele sitatet...
Det må du gjerne se for deg, men det går mer under kategorien "fiksjon". Vi må følge GDPR og utenom eier av forumet har vi administratorer, crew og moderatorer således svært begrensede muligheter til å søke opp personidentifiserende informasjon. For 10-15 år siden? Ja, det skal du slett ikke se bort i fra. I dag? Næh.
Kaffebønner som ligger i en pose klatrer ikke på magisk vis inn i munnen din.
Er jo bare å kaste det, hvorfor tar du vare på det om du tror det forgifter deg?

Ser mer ut som vakuum er blitt sugd ut, men det skjer jo ikke i ettertid.
Kanskje de er fylt opp med noe annet og reseala dårlig?
Sikkert fraktet med fly. Samme skjer med potetgull posen
Mange kaffebønneposer har en enveisventil i posen og er fylt med beskyttende atmosfære. Hvis man klemmer på posen så vil de fort ende opp seende ut som TS sine
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Kaffebønner som ligger i en pose klatrer ikke på magisk vis inn i munnen din.
Er jo bare å kaste det, hvorfor tar du vare på det om du tror det forgifter deg?

Ser mer ut som vakuum er blitt sugd ut, men det skjer jo ikke i ettertid.
Kanskje de er fylt opp med noe annet og reseala dårlig?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg noen fysiker, men hvordan suger man ut et vakuum?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Nå er ikke jeg noen fysiker, men hvordan suger man ut et vakuum?
Vis hele sitatet...
Bruker en vakum pakke maskin e.l

https://www.elkjop.no/product/hjem-o...c=ds&gclsrc=ds
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da suger du ut et overtrykk. Ikke et vakuum.
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lykke til!