Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1615
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kjøpt min første bong og tenkte å kjøpe litt grønt. Har bare røyka jays og brunt før, så kunne trengt litt veiledning.

Jeg visste ikke at man måtte kjøpe piperiste, så det har jeg ikke. Noe annet jeg kan bruke? Aluminiumsfolie med litt hull i feks? Må finne ut hvilken størrelse jeg trenger til rista før jeg får bestilt.

Jeg har også kjøpt en grinder. Er det bare å hive oppi ønsket mengde og grinde det opp, også legge det oppi bongen? Tenkte å ikke blande det med tobakk, røyker ikke.

Noen andre gode råd for en freshman? Setter pris på alt.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjøpt min første bong og tenkte å kjøpe litt grønt. Har bare røyka jays og brunt før, så kunne trengt litt veiledning.

Jeg visste ikke at man måtte kjøpe piperiste, så det har jeg ikke. Noe annet jeg kan bruke? Aluminiumsfolie med litt hull i feks? Må finne ut hvilken størrelse jeg trenger til rista før jeg får bestilt.

Jeg har også kjøpt en grinder. Er det bare å hive oppi ønsket mengde og grinde det opp, også legge det oppi bongen? Tenkte å ikke blande det med tobakk, røyker ikke.

Noen andre gode råd for en freshman? Setter pris på alt.
Vis hele sitatet...
Kutt av en rund form av en metallboks/brusboks liten nok til å få nedi den greien, stikk mange små hul med en kniv.

Det er bare å hive oppi ja.
Sist endret av hasjkake; 29. oktober 2021 kl. 22:16.
Ja du kan bruke aluminiumsfolie du poker hull i som rist inntil du får kjøpt noe bedre Kos deg
Dra ut rista som sitter i krana på vasken din(kjøkken eller bad, spiller ingen rolle). Akkurat der vannet kommer ut fra krana, der finnes det en rist som er perfekt til formålet
Aluminium er dårlig for hjernen
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
Aluminium er dårlig for hjernen
Vis hele sitatet...
Brusbokser er jo tykkere= mindre skadelig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjøpt min første bong og tenkte å kjøpe litt grønt. Har bare røyka jays og brunt før, så kunne trengt litt veiledning.

Jeg visste ikke at man måtte kjøpe piperiste, så det har jeg ikke. Noe annet jeg kan bruke? Aluminiumsfolie med litt hull i feks? Må finne ut hvilken størrelse jeg trenger til rista før jeg får bestilt.

Jeg har også kjøpt en grinder. Er det bare å hive oppi ønsket mengde og grinde det opp, også legge det oppi bongen? Tenkte å ikke blande det med tobakk, røyker ikke.

Noen andre gode råd for en freshman? Setter pris på alt.
Vis hele sitatet...
Ta en piperenser og brenn den! Så skraper du bort restene, og tvinner den i en spiral! Voila
småstein, men ikke så små at de går nedi røret eller tetter åpningen. evt, har du passe tørr grønt og litt trening så burde du kunne uten noe slags filter stappe den tett med bare grønt og ta hele saken på et trekk. Så blir det igjen litt aske som du legger neste trekk på. Spørs litt hva slags bowl du har


er det en slik bowl så burde den funke uten rist. Legg litt tobakk i bunn evt.
Sist endret av Bothrops; 30. oktober 2021 kl. 03:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har kjøpt min første bong og tenkte å kjøpe litt grønt. Har bare røyka jays og brunt før, så kunne trengt litt veiledning.

Jeg visste ikke at man måtte kjøpe piperiste, så det har jeg ikke. Noe annet jeg kan bruke? Aluminiumsfolie med litt hull i feks? Må finne ut hvilken størrelse jeg trenger til rista før jeg får bestilt.

Jeg har også kjøpt en grinder. Er det bare å hive oppi ønsket mengde og grinde det opp, også legge det oppi bongen? Tenkte å ikke blande det med tobakk, røyker ikke.

Noen andre gode råd for en freshman? Setter pris på alt.
Vis hele sitatet...
Din første bong? mener du da chillum? vannpipe? hjemmelagd pipe?

"Bånntobakk" er jo en fin nødløsning da
Ikke hør på de som bruker tobakk i bongen, halsen din vil takke deg. Røyk rent, absolutt det beste.

Alu folie funker midlertidig, men rist er enklere og bedre. Fåes i større mengder via ebay eller lignende. I verste fall er de enkle å klippe til hvis du har en rar størrelse på bowlen.

Er det som er fint med grinder. Bare å kjøre på som du har skrevet.

Rens ofte!
Bunntobakk slår helt klart småstein i bunnen hvertfall... du får jevnt trekk.. men ikke røyk så mye så du brenner bunntobakken... Men det ypperste er jo såklart stålrister som du får kjøpt på blant annet Shangri-La på jernbanetorget.
Sist endret av Paranoid83; 30. oktober 2021 kl. 23:28.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De har steinplugger i 10 pakning på Shady.no som er ganske kurante
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Paranoid83 Vis innlegg
Bunntobakk slår helt klart småstein i bunnen hvertfall... du får jevnt trekk.. men ikke røyk så mye så du brenner bunntobakken... Men det ypperste er jo såklart stålrister som du får kjøpt på blant annet Shangri-La på jernbanetorget.
Vis hele sitatet...
Småstein kan jo funke fint det. Tobakken vil jo bli sugd ned og havne nedi bongvannet om du ikke har noe som helst som blokkerer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Småstein kan jo funke fint det. Tobakken vil jo bli sugd ned og havne nedi bongvannet om du ikke har noe som helst som blokkerer
Vis hele sitatet...
Joda, sant det... Tobakk funker fint til chillum hvertfall..Må "bake" en akkurat passe luftig klump med tobakk som man trykker nedi. Så legger du mekket oppå der igjen... Mener da jeg har brukt det på de fleste type brønner man får til vannpiper o.l

Men den brønnen på vannpipa på bildet trenger man ikke tobakk.. Den har så liten luftgjennomgang uansett
Sist endret av Paranoid83; 31. oktober 2021 kl. 00:23.
Sitat av Sukkerpapir Vis innlegg
Aluminium er dårlig for hjernen
Vis hele sitatet...
En myte med ikke så mye hold i.