Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3208
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor på en hybel med en veldig dårlig løsning som gjør at det er uaktuelt for meg å blåse weed røyk direkte ut av vinduet. Må derfor røyke inne i hybelen og blåse røyken ut i rommet og heller lufte i løpet av natta.

Problemet er at jeg har en veldig sensitiv brannalarm som ofte går av ved matlaging. Brannalarmen får også automatisk brannvesenet til å komme direkte til rommet.

Jeg ønsker derfor å dekke til brannalarmen for å unngå dette, men har ikke peiling på hva jeg burde bruke. Fungerer å plassere en plastpose eller kondom rundt alarmen fra å få den til å gå av? Noen tips?
Ta ut batteriet går jo an, men det er en elendig løsning hvis du loker og glemmer å sette det inn igjen.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det fungerer, men du bør være svært konsekvent og nøye med å alltid fjerne posen når du er ferdig. Det er snakk om ditt eget liv.

Forresten så finnes det også noen varslere som oppdager å ha blitt dekket til.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det fungerer, men du bør være svært konsekvent og nøye med å alltid fjerne posen når du er ferdig. Det er snakk om ditt eget liv.

Forresten så finnes det også noen varslere som oppdager å ha blitt dekket til.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje det er sånn varsler som merker å ha blitt dekket til ja. Noen forslag til å røyke inne hvis jeg ikke kan dekke den?
1. Lag en flaskebong.
2. Gå på dass.
3. Trekk

Om du må være stealthy kan du bruke viften, fuktighet fra dusjen og godlukt kjøpt på butikken.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kondom over varsleren og en trepakning med vanlige, seriekoblede brannalarmer til 199,- gjør susen.
Bare en liten tanke, hadde det ikke vært enklere å bare gå utendørs?
Hvis du har kjøkkenvifte eller god viftetrekk på badet kan du røyke inn i den.

Vaktmesteren i forrige blokka jeg bodde i påstod også at brannalarmene der var noe fancy moderne greier som kunne skille på sigaretter (for det var nemlig lov til å røyke inne) og hasj fordi han mente alarmen ville gå av om noen røyka hasj, men jeg puffa tett inne i alle åra jeg bodde der. Dette var også den type brannalarm som førte til automatisk utrykning av brannvesenet og direkte til den boligen som utløste varselet. Har bare tenkt det var skremmeteknikk det vaktmestern sa, men har kommet over folk gjennom åra andre steder som fester en sokk med strikk over alarmen og en pose rundt der igjen.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Hvis du har kjøkkenvifte eller god viftetrekk på badet kan du røyke inn i den.

Vaktmesteren i forrige blokka jeg bodde i påstod også at brannalarmene der var noe fancy moderne greier som kunne skille på sigaretter (for det var nemlig lov til å røyke inne) og hasj fordi han mente alarmen ville gå av om noen røyka hasj, men jeg puffa tett inne i alle åra jeg bodde der. Dette var også den type brannalarm som førte til automatisk utrykning av brannvesenet og direkte til den boligen som utløste varselet. Har bare tenkt det var skremmeteknikk det vaktmestern sa, men har kommet over folk gjennom åra andre steder som fester en sokk med strikk over alarmen og en pose rundt der igjen.
Vis hele sitatet...
Haha
Skille på hasjrøyk og tobakksrøyk. Den var god. Men fungerer det virkelig å dekke varslerne til? Det er vel som regel optiske varslere som er brukt i private hjem, som varsler når sensoren dekkes av røyk eller annet.
Ja, når det arbeides på større bygninger så dekker man over branndetektorene med en plast pose og strikk eller lignende så ikke alarmen skal gå uønsket
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyk under kjøkkenvifta! Om du er så nøye som mulig med å få all røyk under vifta, som er ENKELT, så er det din nye holdeplass!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk under kjøkkenvifta! Om du er så nøye som mulig med å få all røyk under vifta, som er ENKELT, så er det din nye holdeplass!
Vis hele sitatet...
Støtter dette
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobber som elektriker og du skal kunne dekke den til. Pose med teip/strikk rundt, eller kondom.
Aldri hørt om detektorer som merker om den er dekket til. Optisk er det som er mest brukt og de registrerer kun om den får røyk inni seg.
Ikke noe problem å dekke til røykvarslere med en pose. Ville vært forsiktig med å ta ned/ta ut batteriene hvis den er koblet til alarmstasjon/brannvesen. Da vil de gå alarm til de.

Og ja, det er ingen røykvarslere som merker forskjell på røyken. En røykvarsler detekterer bare om det er partikler inne i kammeret. Det kan være alt fra sigaretter, støv, damp, sagspon osv.
Sist endret av dinosauren; 9. september 2021 kl. 22:21.
Oppvaskhanske funker fint. Ble brukt i kollektivet i studietida. Trolig var det litt for nær å kverke en av beboerne etter svidd grandis så anbefaler vel egentlig ikke å dekke til røykvarsleren
Sjeldent det utløser alarm ved bruk av sigarett. Brannalarmer er som regel optiske brannalarmer og reagerer ved kullos som er
sitter en meter under brannvarsleren min, og den reagerer ikke på rulletobakk, men om jeg mekker et halvgram i en spliff så hyler den etter 3 trekk.
Om du har tilgang på betjeningspanelet, så kan du koble ut detektoren i en times tid, også kobles den automatisk in igjen når timen er over.
Personlig fikk jeg alltid noia ift å røyke inne og tanken på at brannvarsleren kunne gå av. Så jeg gikk for en vaporizer.
Bong og håndholdt kullfilter man blåser inn i. Alt annet vil stinke ut av en annen verden med mindre du bruker vaporizer.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Bong og håndholdt kullfilter man blåser inn i. Alt annet vil stinke ut av en annen verden med mindre du bruker vaporizer.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv såkalt "smokebuddy" den er faktisk helt genial man blåser inn i den og så forsvinner røyken 100%. Må bare huske og legge lighteren oppå pipa når jeg ikke trekker av den eller så ryker det jo
Anonym bruker
"Rik Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som i fengsel, gummihanske over røykvarsler funker fett, bare husk og ta den ned før vaktene ser det