Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3447
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyket weed og hasj i mange år, men har aldri prøvd å lage meg en bong..
Jeg husker vi prøvde det for en 15 år siden, hvor en kompis lagde 2 hull i en 0,5L flaske og lagde en grop med aluminiumsfolie i det ene hullet, også choken på det andre hullet.
Men det var jo før vi fikk disse tynne flaskene.

Hvordan gjør folk det i dag? Jeg er også en smule redd for å røyke aluminium. Det virker som det smelter ganske så lett med en vanlig lighter og bekymrer meg for å puste inn røyken som kommer fra det.

Takk for alle tips og råd
Funker greit med alu. Brukt det av og på i 15 år.

Evt en pipenøkkel.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg å mine kompiser bruker å lage en revhale.
Du tar en 1,5 liter brusflaske og kutter av halve flaske så du bare har toppen igjen. Så tar du en fryseposer å teiper den til flaksen. Så tar du posen inn i flaksen å lager en skål.
Så når du skal røyk så fyra du på skåla å trekk du posen ut i en passe tempo så når heile posen e ute så inhaler du.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kutt opp en boks av aluminium, si en øl boks. Lag ett kremmerhus, putt i en halv liter flaske. Choke på siden, gjerne noe høyere enn loomet
0.5l brusflaske.
Lag ett hull ca.4-5cm fra bunnen og stikk inn en maispipe. Tett rundt med plastelina eller lignende.
Lag ett hull til 3-4cm fra toppen.
Fyll på vann til rett over det nederste hullet.
Hold fingeren over det øverste hullet og sug røyken inn i flasken gjennom vannet. Slipp opp.
Inhale.
Repeat.
Går helt fint å lage en tørrbong slik som du gjorde før med dagens brusflasker.

Det er også veldig rett frem å lage en vannvogn med disse flaskene, en tom penn, en bruskork/div. til gruve og mye tape.

Ligger mange guides på Reddit og YouTube
Kjøp deg en glassbong, smaker mye bedre
Om aluminiumen smelter ved bruk av vanlig lighter så kan det ikke være aluminum.
Det eller så har du en superlighter..
Husk også på at vi steker mat i aluminium veldig, veldig ofte her i verden.
Så det er ikke farlig å få i seg som gamle myter skal ha det til.

En flaskebong funker fett, men smaker jævlig og er tørt for halsen.
Ville heller ha kjøpt en glassbong, pipe, one hitter, tchobb (eller hva det heter, de koniske greiene med hull man gjerne bruker med avis)

Men..

Finn en flaske, 1.5L eller 0.5L (helst så hard plastikk som mulig) og legg den ned.
1. Brenn ett hull til brønnen ganske så langt ned på flasken
2. Brenn ett mindre hull lenger opp på halsen (choke)
3. Lag en brønn av aluminium og dytt nedi det hullet nederst på flasken, bruk en nål til å lage hull som i en rist.
Bonus. Er den ikke helt tett, bruk teip til å feste alt av kanter på aluminiumspapiret.
Brønnen bytter du bare ut etter hvert med ny aluminum når den gir etter.
Fyll med ønsket røykemateriale og fyr løs.
Du kan fortsatt lage flaskebong av de vanlige brusflaskene som selges i dag (ikke de tynneste iste og energidrikk flaskene).

Aluminium smelter ikke. Du skal holde lighteren nær mekket bare et par sekunder. Hvis du bruker samme aluminiumsbit hver gang du fyrer så kan det bli litt sota etterhvert bare og da er det bare å ta ny aluminiumsbit.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal du bruke alufolie så er grilltypen tykkere og bedre. Pleier alltid å brenne av sånne brønner med noen tørrtrekk før bruk, mest for å sjekke at ingen plast smelter. Rist er så enkelt som å forsiktig krølle en ball av folie som passer oppi. Med en penn og litt teip får du en nice enkvelds-vannbong.
Gode gamle maiser'n. Ble kjøpt maisere på 7/11 butikken her så ofte før. Så en gang jeg skulle innom for å kjøpe ny maiser så sa karn bak kassa " er det maiser festival i byen her eller?". Haha
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg å mine kompiser bruker å lage en revhale.
Du tar en 1,5 liter brusflaske og kutter av halve flaske så du bare har toppen igjen. Så tar du en fryseposer å teiper den til flaksen. Så tar du posen inn i flaksen å lager en skål.
Så når du skal røyk så fyra du på skåla å trekk du posen ut i en passe tempo så når heile posen e ute så inhaler du.
Vis hele sitatet...
super bong du beskriver. Når vi lagde den pleide vi å tape ca 5 cm innover på fryseposen, tvinne den og derav navnet revehale.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Om aluminiumen smelter ved bruk av vanlig lighter så kan det ikke være aluminum.
Det eller så har du en superlighter..
Husk også på at vi steker mat i aluminium veldig, veldig ofte her i verden.
Så det er ikke farlig å få i seg som gamle myter skal ha det til.

En flaskebong funker fett, men smaker jævlig og er tørt for halsen.
Ville heller ha kjøpt en glassbong, pipe, one hitter, tchobb (eller hva det heter, de koniske greiene med hull man gjerne bruker med avis)

Men..

Finn en flaske, 1.5L eller 0.5L (helst så hard plastikk som mulig) og legg den ned.
1. Brenn ett hull til brønnen ganske så langt ned på flasken
2. Brenn ett mindre hull lenger opp på halsen (choke)
3. Lag en brønn av aluminium og dytt nedi det hullet nederst på flasken, bruk en nål til å lage hull som i en rist.
Bonus. Er den ikke helt tett, bruk teip til å feste alt av kanter på aluminiumspapiret.
Brønnen bytter du bare ut etter hvert med ny aluminum når den gir etter.
Fyll med ønsket røykemateriale og fyr løs.
Vis hele sitatet...
Du må jo ha choken helt i bunn av flasken. Under brønnen.
En choke på flaskehalsen gir jo ikke gjennomtrekk i flaska, og du kommer til å trekke mer luft enn røyk.

Alufolien kan du få til å sitte fast ved å klargjøre den, brenn et hull og stapp folien nedi.
Er du rask nok vil den smelte fast. Så slipper du teip.

[/url]
Sist endret av SkammeligNykter; 9. september 2021 kl. 22:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
super bong du beskriver. Når vi lagde den pleide vi å tape ca 5 cm innover på fryseposen, tvinne den og derav navnet revehale.
Vis hele sitatet...
Jepp vi brukt å gjør det før funka som bare faen
Hjemmemekket flaskebong fungerer helt OK, men det smaker dritt i forhold til en vanlig joint eller en ordentlig bong. Med ordentlig bong, så mener jeg en laget av glass. Du kan lage egne glass eller metallbonger, men det er en dyr prosess.

Anbefaler deg heller å lage en gravity bong. Da kapper du av bunnen på en stor flaske (1.5l er minste størrelse jeg ville brukt.) og lager en bowl på flasketuten, fyller bowlen og senker den i en bøtte med vann (eller en annen dyp nok vannkilde) så vannet når så langt opp som mulig.

Man tar så å holder lighter flammen over bowlen, og løfter flaska sakte. Vannet som blir dratt ut av flaska vil tvinge luft og flammen på lighteren gjennom bowlen. Når du løfter fører man lighteren over bowlen så alt materialet blir forbrent. Rett før du løfter bunnen av flaska over vannflaten stopper du, tar av bowlen og setter leppene godt plantet imens man fører flaska nedover så all røyken blir tvunget ned i lungene så fort som mulig. Man lar røyken bare bli dytta inn eller puster inn sakte stort sett. Man kan også puste inn og løfte vannet opp i flaska, men det er tungt for lungene og anbefales ikke. Ikke løft bunnen av flaska over vannflaten, vannet holder det fanget inne i flasken
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Er ikke dette egentlig ganske farlig? Liksom du trekker varme på nærmere 2000 grader og varmer opp aluminiums folie som ligger direkte på plastikk som du trekker inn i lungene? Nå er vel farene rundt oppvarming av aluminiums folie diskuterbart, men å inhalere plastikk, som jeg er helt sikker på at skjer når man trekker så mye varme gjennom tynn plastikk, så tror jeg dette er farlig.

Liksom en potet blir jo gjennomstekt selvom du har pakket den inn i folie, så er det ikke rimelig å annta at plastikken blir utsatt for samme varme når et likt lag dekker plastikk, og en direkte flamme fra lighter er nok ekstremt mye varmere en feks en komfyr
Sist endret av Absurd; 11. september 2021 kl. 02:48.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Er ikke dette egentlig ganske farlig? Liksom du trekker varme på nærmere 2000 grader og varmer opp aluminiums folie som ligger direkte på plastikk som du trekker inn i lungene? Nå er vel farene rundt oppvarming av aluminiums folie diskuterbart, men å inhalere plastikk, som jeg er helt sikker på at skjer når man trekker så mye varme gjennom tynn plastikk, så tror jeg dette er farlig.

Liksom en potet blir jo gjennomstekt selvom du har pakket den inn i folie, så er det ikke rimelig å annta at plastikken blir utsatt for samme varme når et likt lag dekker plastikk, og en direkte flamme fra lighter er nok ekstremt mye varmere en feks en komfyr
Vis hele sitatet...
Har personlig aldri hatt noen problemer. Vannet kjøler, så det blir ingen utvikling av avgasser.
Hvis aluminium i så små mengder var så farlig så kan jeg aldri tenke meg at vi hadde fått lov til å kjøpe det på butikken markedsført som noe man bruker med mat. Sånt pleier å være idiotsikkert.
Men jeg ække no kjemiker, kun professor i logikk fra universitetet for vitenskap
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis aluminium i så små mengder var så farlig så kan jeg aldri tenke meg at vi hadde fått lov til å kjøpe det på butikken markedsført som noe man bruker med mat. Sånt pleier å være idiotsikkert.
Men jeg ække no kjemiker, kun professor i logikk fra universitetet for vitenskap
Vis hele sitatet...
Nå tenkte jeg ikke på aluminiumet, men heller plastikken du varmer opp og trekker inn.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
0.5l brusflaske.
Lag ett hull ca.4-5cm fra bunnen og stikk inn en maispipe. Tett rundt med plastelina eller lignende.
Lag ett hull til 3-4cm fra toppen.
Fyll på vann til rett over det nederste hullet.
Hold fingeren over det øverste hullet og sug røyken inn i flasken gjennom vannet. Slipp opp.
Inhale.
Repeat.
Vis hele sitatet...
Dette er så nærme dere kommer en vannpipe uten å kjøpe en.
Hvorfor maser dere om alt mulig annet tull?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finn en gammel fryser, eller kjøleskap se bak under ser "motoren" er. Der er det et koberrør som. Er veldig tynt men går bredt ut i ca 10cm før det blir tynt igjen, inni den tykke delen er det et kulelager fylt med kuler, og perfekt til rist i en bonde om du kutter denne i 2 med f,eks reking eller metalsaks. Brenn så hull i en 0,5l flaske og press denne ned i hullet, lag så et hull til shok. Og kle kabelen med alufolie. Er en super bonde du kan ha i mange år..