Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 10087
Hei. Jeg hadde en stikk kontakt som var koblet til lysbryter å lagt utenpå vegg gjennom så og si hele stua. Jeg fjernet denne og står igjen med 3 ledninger som kommer ut av veggen. Jeg skal kun koble på lysbryteren igjen, men gikk litt fort i svingene så jeg vet ikke hvilkene 2 kabler som skal på lysbryteren og hva den siste er? Jeg er ingen elektriker, men trodde dette skulle kun være å fjerne kontakten med kunn 2 ledninger. Men jeg sitter nå med 3.http://https://www.diskusjon.no/topi...%B8rsm%C3%A5l/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ring elektriker. Når du ikkje er i stand til å finne ut av det sjølv har du heller ikkje forutsetninger for å koble det på trygt vis.
Siden du har så lite peil på noe som er så enkelt. Så støtter jeg vidarlo. Bare det og ikke stramme ting som det skal kan lett resultere i en hus Brann. Har du lyst til og brenne inne for og spare noen kr?
Trådstarter
17 5
Jeg er klar over dette. Og forventet dette svaret. Men er ikke så veldig vansklig å koble på en lysbryter. Ble bare usikker på hva jeg gjør med den tredje. Håper på noen bedre svar enn dette. Takk

https://www.diskusjon.no/topic/19064...mment-26020082
Sist endret av Pdawg123; 13. juli 2021 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Joda, men tingen er at det er fullstendig opplagt korleis det må ha vore kobla, men når du ikkje er i stand til å sjå det så har du ikkje begrepsapparatet som må til for å kunne omgåast elektrisitet på trygt vis. 240V er farleg. Det kan drepe, og det kan starte branner.