Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5456
Har brukt Etoro til å spekulere smått i Kryto i halvannen måneds tid bare for å få smaken på hvordan de forskjellige coinsene trender i løpet av døgnet, uken, og måneden.

Jeg sitter på små summer i forskjellige coins utenfor Etoro (hvor man ikke faktisk eier kryptoen sin selv, noe som er en dealbreaker. I tillegg til måten de skjuler kurtasjen i forskjellen i pris på kjøp og salg. Jeg kunne fortsatt, men lar vær)

Jeg føler meg nå klar til å gjøre meg klar til å kjøpe kryptovaluta på større skala og muligens daytrade.

Jeg lurer følgelig på hva dere drevne, rutinerte kryptospekulanter bruker av kryptobørser når dere handler. Noen tips?

Har noen erfaring med Miraiex? Eventuelt noen børser som virker like sikre med lavere kurtasje?

Hva synes dere om Bisq?
Hva synes dere om Coinbase?

Jeg ønsker selvsagt noe som er så trygt som mulig, slik at jeg kan unngå noe slik: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/...jefen/73681874

"En av Tyrkias største Krypto-børser, Thodex, stengte plutselig ned tidligere denne uka.

Brukerne kan ikke ta ut pengene sine fra børsen, og flere frykter nå at den 27 år gamle assisterende direktøren, Faruk Fatih Özer, har stukket av med milliarder. Nå har minst 400 000 brukere opprettet sak mot han. Det skriver det tyrkiske nyhetsbyrået Anadolu.

Direktøren flyktet fra landet på onsdag, og overvåkingsbilder fra flyplassen i Istanbul viser at han ble sjekket i passkontrollen kort tid før han forsvant ut til terminalen.

62 personer har allerede blitt anholdt i saken, men det har totalt blitt utstedt arrestordre på 78 personer. Det estimeres at det kan ha blitt tapt over 2 milliarder dollar, som tilsvarer nesten 16,6 milliarder norske kroner.
"
Sist endret av krystallkongen; 5. mai 2021 kl. 20:03.
Kan anbefale binance eller bybit. Begge er enkle og bruke. Miraiex kan det ta lang tid før du setter inn penger til de faktisk er inn. 4-5 dager. Både bybit å binance går på ca 1-10min om du bruker kort, men da er det høyere gebyr også. Miraiex er jo norsk å grei om man skal holde, men ved trading så er binance elelr bybit god.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg ønsker selvsagt noe som er så trygt som mulig, slik at jeg kan unngå noe slik: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/...jefen/73681874

"En av Tyrkias største Krypto-børser, Thodex, stengte plutselig ned tidligere denne uka.

Brukerne kan ikke ta ut pengene sine fra børsen, og flere frykter nå at den 27 år gamle assisterende direktøren, Faruk Fatih Özer, har stukket av med milliarder. Nå har minst 400 000 brukere opprettet sak mot han. Det skriver det tyrkiske nyhetsbyrået Anadolu.

Direktøren flyktet fra landet på onsdag, og overvåkingsbilder fra flyplassen i Istanbul viser at han ble sjekket i passkontrollen kort tid før han forsvant ut til terminalen.

62 personer har allerede blitt anholdt i saken, men det har totalt blitt utstedt arrestordre på 78 personer. Det estimeres at det kan ha blitt tapt over 2 milliarder dollar, som tilsvarer nesten 16,6 milliarder norske kroner.
"
Vis hele sitatet...

Dette er jeg også litt redd for, frister litt å gå over til cold storage for å være ærlig
Om man har verdier som begynner å bli betydelig er det absolutt å foretrekke.
Det tar ikke 4-5 dager og overføre, tar 1 til 2 dager.

personlig liker jeg miraiex, er enkelt og greit synes jeg.
Sitat av perulv291 Vis innlegg
Dette er jeg også litt redd for, frister litt å gå over til cold storage for å være ærlig
Vis hele sitatet...
Cold storage er i mine øyne obligatorisk om jeg skal ha nevneverdige verdier i krypto!
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Det tar ikke 4-5 dager og overføre, tar 1 til 2 dager.

personlig liker jeg miraiex, er enkelt og greit synes jeg.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på, jeg satt inn en tirsdag og fikk det inn torsdag uka etter.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det kommer an på, jeg satt inn en tirsdag og fikk det inn torsdag uka etter.
Vis hele sitatet...
Hvilken bank? Har DNB. Tar som regel 2 dager hos meg
Sitat av oslo93 Vis innlegg
Hvilken bank? Har DNB. Tar som regel 2 dager hos meg
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke si, da det er lett å skjønne hvor jeg er fra eller er bosatt.
Det tok 1 dag den første gangen. Det virker som om det må godkjennes manuelt. Da jeg fikk det den torsdan hadde jeg etterlyst innskuddet 1 gang fra før.
Pga det gikk jeg glipp av dippen.

Det er Miraeix som er treg med å kreditere virker det som. Spurte hvorfor det tok sånn tid og dette svarte de

Hei!
Bankinnskudd gjennomført direkte hos oss med betalingsløsning fra Neonomics vil vanligvis krediteres innen 1 virkedag på dagtid (hverdager). Innskudd sendt på kveldstid, i helger og på helligdager, vil vanligvis krediteres morgenen påfølgende virkedag.
Innskudd av norske kroner med bankoverføring blir vanligvis kreditert i løpet av 1 - 2 virkedager, avhengig av når vi mottar nødvendig informasjon om transaksjonen fra banken.
I noen tilfeller vil bankinnskudd ha lengre behandlingstid enn normalt. Dette kan skyldes flere årsaker. Det vanligste er at vi venter på utfyllende informasjon om transaksjonen fra banken, noe vi mottar påfølgende virkedag.

Vi krediterer hver eneste dag og hele dagen, du vil motta ditt innskudd så fort vi mottar pengene og nødvendig informasjon fra bankene.
Vi har ingen garanti når det gjelder behandlingstid av bankinnskudd, men vi gjør vårt ytterste for å kreditere innskudd så raskt som mulig.
Sist endret av NokErNok; 5. mai 2021 kl. 22:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil dere si det er realistisk at det kan skje noe lignende det som skjedde med den tyrkiske kryptobørsen der sjefen stakk av med penga?

Hva er noen tiltak Miraiex har tatt for å vise kunder/brukere og vise dem at dette er et sted man trygt kan putte penga sine?

Samarbeid med Vipps/BankID?

"Approved" av Finanstilsynet?
Sist endret av krystallkongen; 6. mai 2021 kl. 00:06.
Uten at jeg vet noe sikkert, men regler for sånt nedi Tyrkia kontra Norge er nok litt forskjellige tror jeg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Uten at jeg vet noe sikkert, men regler for sånt nedi Tyrkia kontra Norge er nok litt forskjellige tror jeg.
Vis hele sitatet...
Du, det tror jeg på Og håper på...

Jeg bare spør, fordi jeg håper det er individer her som har satt seg litt mer inn i kryptoverden enn det jeg har og som kan gi noen svar basert på kunnskap.

Ingen har lyst til å putte penger et usikret sted, regner jeg med.
Sist endret av krystallkongen; 6. mai 2021 kl. 00:14.
Liker Binance. Sender til offline wallet.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Uten at jeg vet noe sikkert, men regler for sånt nedi Tyrkia kontra Norge er nok litt forskjellige tror jeg.
Vis hele sitatet...
Hvilke regler er det som stopper en kriminell?

Du kan bli svindlet like hardt her i landet som i Tyrkia og det er jo Kryptovalutaens natur som gjør det mulig, og ikke minst veldig enkelt.

Om noen overfører 1 milliard kroner fra equinor sin bankkonto så kan politiet fryse midlene i de bankene pengene blir overført til.

Det fungerer dårlig med Kryptovaluta, så dersom bedriften ikke har noen håndfaste verdier (gull, cash etc) så blir det umulig å få tilbake verdiene dine om du skulle bli svindlet.

Det var aldri meningen at det skulle finnes svære børser for Kryptovaluta.

Jeg ville uansett vært mer bekymret for hacker angrep utenfra enn at selve vekslingsstedet skal svindle deg. Bankvesenet og alle som jobber mot dem har veldig strenge sikkerhetsregler som ikke nødvendigvis gjelder for kryptovekslere og du kan banne på at det sitter folk akkurat i dette øyeblikk som forsøker å knekke koden.
Miraiex kan være litt treigt på innskudd som folk over nevner. Har opplevd at jeg satte inn på fredag og fikk ikke før Tirsdag. Så har de ganske lite utvalg på krypto, mener de har Eth, btc, ltc, dai og xrp? Hvis du skal daytrade ville jeg nok heller gått for binance eller coinbase da de har mye større utvalg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Vil dere si det er realistisk at det kan skje noe lignende det som skjedde med den tyrkiske kryptobørsen der sjefen stakk av med penga?

Hva er noen tiltak Miraiex har tatt for å vise kunder/brukere og vise dem at dette er et sted man trygt kan putte penga sine?

Samarbeid med Vipps/BankID?

"Approved" av Finanstilsynet?
Vis hele sitatet...
Miraiex er registrert og regulert under finanstilsynet som vekslingtjeneste av elektronisk valuta på lik linje med flere andre norske aktører.

Dem har innlogging via vipps og verifisering via bankid.

Om du er redd for sikkerheten til aktørene der ute ville jeg definitivt brukt en norsk aktør istedenfor en ukjent utenlandsk aktør som binance e.l
Sist endret av svaart; 6. mai 2021 kl. 15:23. Grunn: Tilføyelse
Pr "nå":
Prisen på BTC kjøp MiraiEx: 484929,-
Prisen på BTC selg MiraiEx 472897,-

Er derfor jeg ikke lenger fyller på mer hos MiraiEx. Hos andre jeg har brukt i ettertid er kjøp/selg prisen den samme (binance/kucoin)