Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3622
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Har vært ferdig hos psykiater i 6 mnd nå.

Takler ikke nåværende ADHD medisin,

Er det slik at det er fastlege jeg kontakter nå for og få bytte eller må jeg tilbake til dps?
Virker som leger og psykiatere er veldig striks på amfetamin på resept. De vil nok prøve deg på forskjellige doser over lengre tid, før et annet preparat vurderes. Slik er det hos ei venninne iallfall. Mener hun bare går gjennom legen, etter å ha vært utredet hos bup/psykiater.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Virker som leger og psykiatere er veldig striks på amfetamin på resept. De vil nok prøve deg på forskjellige doser over lengre tid, før et annet preparat vurderes. Slik er det hos ei venninne iallfall. Mener hun bare går gjennom legen, etter å ha vært utredet hos bup/psykiater.
Vis hele sitatet...
Var på ritalin, så på aduvanz men tilbake til ritalin.

Ønsker å prøve attentin grunnet jeg har et ønske om å bruke ved behov og ikke depot.
Sist endret av Ekstasey; 15. mars 2021 kl. 22:21.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var på ritalin, så på aduvanz men tilbake til ritalin.

Ønsker å prøve attentin grunnet jeg har et ønske om å bruke ved behov og ikke depot.
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Var på ritalin, så på aduvanz men tilbake til ritalin.

Ønsker å prøve attentin grunnet jeg har et ønske om å bruke ved behov og ikke depot.
Vis hele sitatet...
Altså IR i stedet for ER da. Hele meningen med medisiner hos en med ADHD er vel å få "stabilitet i hverdagen", tenker jeg da.. Så da er kanskje ER best, slik at du får jevn dosering utover.
Du kan jo selvsagt knuse tablettene/kulene så det blir IR, så måle opp og innta oralt, men dette høres jo tussig ut, om du bruker dette som medisin.
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Var på ritalin, så på aduvanz men tilbake til ritalin.

Ønsker å prøve attentin grunnet jeg har et ønske om å bruke ved behov og ikke depot.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke lar seg gjøre under normale omstendigheter. Det er ikke sånn man medisinerer mot adhd, meg bekjent.

Som andre nevner her, er eet veldig strengt. Fastlege kan normalt sett ikke endre medisintype. Du vil nok måtte tilbake til andrerunde først, prøve flere doser pg så kanskje attentin om du har en mer kredibel grunn enn at du ikke vil ta medisinene fast
Fastlegen kan ikke gi deg attentin, det får du bare via psykiater, nevrolog eller spes i rusmedisin og de må søke til Helfo for å få refusjon, ellers må du betale over 1000,- pr pakke. Som Tøffetom påpeker skal det brukes regelmessig. Om du bare vil bruke det av og til funker jo ritalin eller aduvanz greit det og, men varer lengre og er litt værre å ruse seg på. Er hovedmotivasjonen din egentlig rus?