Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5642
Hallo, router lampa lyser rødt på internett.

Tatt strømmen to ganger uten at det hjalp. Er det egentlig noe særlig annet å gjøre?

Kundeservice er stengt.
Jeg prøvde å gå til https://eidsiva.net/kundeservice/driftsmeldinger/
for å se om det lå noe info angående driftsproblemer, men måtte logge inn.
Kommer du dit med telefonen din?
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Ja, ingen kjente feil i mitt område
Har du nett dersom du kobler direkte fra modem til pc/tv?
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Har du nett dersom du kobler direkte fra modem til pc/tv?
Vis hele sitatet...
Litt usikker. Kan det være modemet som henger fast på veggen og blinker?
Han forteller deg at du kan ha nett inn til huset ditt. Men mangle trådløst signal videre.

Og det er egentlig ett bra ett.
Sist endret av vindaloo; 7. februar 2021 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Nei, det virker ikke slik.

Nå kommer det et sideveis bilde:



Hvis dette er modemet, så tror jeg det har vært konstant lys før, men nå blinker disse tre.
Du finner lett ut av det om du har en nettverks kabel.
Koble pc direkte til modemet.
Har samme oppsett/modem som deg, men internett mitt fungerer som bare det.
Sjekket min boks nå : Pærene på sidene venstre (fx/tp/spd) og høyre (fdx/pwr) lyser konstant, mens de to pærene i midten (link/acd) blinker raskt (ala epilepsy blinking).
Lysdiodene for link på fiberen lyser ikke så det er ikke kontakt over fiberen. Kan være gravd over eller skadet på annen måte. Kan også være støv på fiberen i fiberconverteren. Ikke mye du får gjort med det selv, går ut fra at du har tatt strømmen på fiberconverteren.

Eneste du kan gjøre er å kontakte Eidsiva når de åpner. Tips: Ring dem, eller kontakt på chat, de brukee uker på å svare på mail!
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Har samme oppsett/modem som deg, men internett mitt fungerer som bare det.
Sjekket min boks nå : Pærene på sidene venstre (fx/tp/spd) og høyre (fdx/pwr) lyser konstant, mens de to pærene i midten (link/acd) blinker raskt (ala epilepsy blinking).
Vis hele sitatet...
Da er det vel noe feil inn hit da?

Skal teste laptopen etterpå vindaloo. Driver og lager mat, fintfolk spiser sent

Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Lysdiodene for link på fiberen lyser ikke så det er ikke kontakt over fiberen. Kan være gravd over eller skadet på annen måte. Kan også være støv på fiberen i fiberconverteren. Ikke mye du får gjort med det selv, går ut fra at du har tatt strømmen på fiberconverteren.

Eneste du kan gjøre er å kontakte Eidsiva når de åpner. Tips: Ring dem, eller kontakt på chat, de brukee uker på å svare på mail!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har sendt dem Mail før, tror ikke de gidder å lese dem, er slik selv jeg. Må nok ringe.
Sist endret av Taxidriver; 7. februar 2021 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Telefonen din da?
På Wi-Fi eller 4G?
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
4g
Prøv chatten på altibox sine nettsider, så vidt meg bekjent er den bemannet 24/7.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Prøv chatten på altibox sine nettsider, så vidt meg bekjent er den bemannet 24/7.
Vis hele sitatet...
Har ingen tjenester fra dem, har bare internett, ikke TV-signaler. Da tror jeg ikke de gidder å hjelpe til..
Så internettet fungerer, men ikke TV'n? Sa ikke du at det lyste rødt på internett lampa ruteren?

Edit: Hvis du mener at du har bredbånd, men ikke TV fra altibox, så skal den chatten fortsatt hjelpe deg. Altibox er primært bredbånd.
Sist endret av Ekvivokk; 7. februar 2021 kl. 21:18.
Har du problemer med internett, så kontakter du din internettleverandør..
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Har du problemer med internett, så kontakter du din internettleverandør..
Vis hele sitatet...
Han skriver jo i beskrivelsen at kundeservice er stengt
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Jeg har fibernett fra Eidsiva, da man i fjor sommer fikk Altibox som tvløsning så takket jeg nei. Bruker ikke konvensjonelle TV-kanaler allikevel.

Jeg har kun internett fra Eidsiva. Deres kundeservice er fra 10-14 på lørdag og søndag.

Trodde jeg hadde nevnt det oppi her, men det skrev jeg kanskje ikke.

Jeg prøver Altibox, men ettersom jeg ikke har noe kundeforhold til dem så tviler jeg på at de kan hjelpe.

Nei faen, jeg kan da ikke kontakte Telenor sin kundeservice hvis jeg har telia abonnement?!
Sist endret av Taxidriver; 7. februar 2021 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sånn det funker med fiber fra Altibox, er at som regel så er det strømtilbyderen i området som også tilbyr fiber, men det er via Altibox. Når du åpner chatten der, så spør de om postnummer så kundesupport veit hvor det er snakk om.

Prøv å kontakte dem på chat, det verste som kan skje er at de sier "sorry, dette er ikke vårt område".

Hilsen fibermontør, som har brukt altibox sin chat for å kontakte Viken fiber kunder, og antar det funker på samme måte med Eidsiva.
Sist endret av Ekvivokk; 7. februar 2021 kl. 21:41.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Sånn det funker med fiber fra Altibox, er at som regel så er det strømtilbyderen i området som også tilbyr fiber, men det er via Altibox. Når du åpner chatten der, så spør de om postnummer så kundesupport veit hvor det er snakk om.

Prøv å kontakte dem på chat, det verste som kan skje er at de sier "sorry, dette er ikke vårt område".

Hilsen fibermontør, som har brukt altibox sin chat for å kontakte Viken fiber kunder, og antar det funker på samme måte med Eidsiva.
Vis hele sitatet...
Det funket ikke. Her kommer nok et sideveis bilde:



Jøss, det kom riktig vei
Sist endret av Taxidriver; 7. februar 2021 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jøss, det kom riktig vei
Vis hele sitatet...
Nei
Det er du som står på hodet
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Må nok bare vente til kundeservice åpner i morgen.

Det går sikkert å dele nett fra mobilen på et vis?!
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Må nok bare vente til kundeservice åpner i morgen.

Det går sikkert å dele nett fra mobilen på et vis?!
Vis hele sitatet...
Står rett under mobil data på innstillinger så skal du få delt nett sånn du overlever kvelden
Har du ubegrenset eller mye data i abonnementet ditt så er jo ikke det noe stress.
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Så lenge jeg er på ice pluss så har jeg fette mye nette.

Sitat av Metylfenidat Vis innlegg
Står rett under mobil data på innstillinger så skal du få delt nett sånn du overlever kvelden
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet egentlig det. Skal nok overleve åkke som..

Kan man trekke opp i do selv om man ikke har internett? Og må man koke vannet fra krana?

Det er litt uvant

En liten oppdatering herfra, det var strømforsyningen til den grå boksen på bildet oppi her som var problemet. Reiste og hentet ny så nå er vi online igjen.

Litt morsomt, fleipa litt med vann og slikt.. nå er vannet stengt i området til kl 1600
Sist endret av Taxidriver; 8. februar 2021 kl. 13:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Så lenge jeg er på ice pluss så har jeg fette mye nette.


En liten oppdatering herfra, det var strømforsyningen til den grå boksen på bildet oppi her som var problemet. Reiste og hentet ny så nå er vi online igjen.

Litt morsomt, fleipa litt med vann og slikt.. nå er vannet stengt i området til kl 1600
Vis hele sitatet...
Hahahaha bra det ordna seg iallfall blir det vann om ikke lenge igjen også