Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7337
Hei. Har nå prøvd å installere Big Sur, Catalina og high sierra (skadet fil?)
Har macbook air (2013?) og prøver å oppdatere OS men sliter litt. Skriver inn apple id og passord samt verifiseringskode, men når det er gjort bare står den... hva gjør jeg?
Hilsen Win-nerd
Prøvd med en patcher?

Feks Catalina patcher?
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Prøvd med en patcher?

Feks Catalina patcher?
Vis hele sitatet...
Gjorde det og nå står jeg med en mac uten noe os. Faen. Jeg fikk catalina installer til å installere på ssd, men det står at det ikke er noe OS på den. Hva gjør jeg nå, fuck...

Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Prøvd med en patcher?

Feks Catalina patcher?
Vis hele sitatet...
Faen as... når jeg installerer catalina på ssd’en så kommer det eneste opp som bootable disk: usb-sticken med os’et på...



Nå sitter jeg med en mac uten noe OS, ahhhhh... headache
Sist endret av Politietsuger; 31. desember 2020 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er ikke alle kombinasjoner fra gammelt til nytt som lar seg gjøre direkte. Mulig du må innom Maverick å oppgradere derfra. Googl it.

Og kansje bare til high sierra først.
Sist endret av Dough; 31. desember 2020 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det er ikke alle kombinasjoner fra gammelt til nytt som lar seg gjøre direkte. Mulig du må innom Maverick å oppgradere derfra. Googl it.

Og kansje bare til high sierra først.
Vis hele sitatet...
Maverick lå den jo inne med (10.9.5) Skrev feil. Macen min har modellnavn: a1466 altså early 2014. Står at den skal være kompitabel med big sur, og ble anbefalt å bare ta clean install av BigSur på den av en applenørd

Hmm ja okay



Fikk mountet BigSur til usb’en hvertfall men det står nå: «Macen trenger en firmwareoppdatering for å installere på dette volumet. Velg et volum med mac os extended (journalført) istedet.

Faen ass. Den lå inne med 10.9.5, hvilket os er skuddsikkert at går på denna macbook air’en da?
Sist endret av Politietsuger; 31. desember 2020 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg foretok en clean install av Big Sur på min A1466 (mid-2013) for bare en uke siden. Det gikk helt fint her, så modellen skal være kompatibel, i alle fall. Hvis det er filsystemet den klager på, har du prøvd å endre filsystem på disken i Diskverktøy? Eventuelt, hvis den maser etter firmwareoppdateringer, så går det vel an å installere oppdaterte versjoner om du booter i Recovery-modus, eller hva det nå heter?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg foretok en clean install av Big Sur på min A1466 (mid-2013) for bare en uke siden. Det gikk helt fint her, så modellen skal være kompatibel, i alle fall. Hvis det er filsystemet den klager på, har du prøvd å endre filsystem på disken i Diskverktøy? Eventuelt, hvis den maser etter firmwareoppdateringer, så går det vel an å installere oppdaterte versjoner om du booter i Recovery-modus, eller hva det nå heter?
Vis hele sitatet...
Takk for hjelp! Startet den i recoverymodus, tok en clean install av mavericks og nå installerer jeg big sur gjennom app store!