Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1369
Hei. Vi er fire personer som har blitt syke etter en middag vi spiste i går kveld. Middagen tilberedte vi selv, det var en kylling curry, det er mulig vi ikke stekte kyllingen bra nok.

Første jeg følte var en kvalme som vedvarte gjennom natten. Jeg våknet opp på natten av diaré i bokseren. Har nå spydd flere ganger, men føler meg OK i skrivende stund.
Er også kald selvom jeg ligger under 2 dyner.

Har vært sengelagt i rundt 15 timer nå.

Ut av de 4 som spiste måltidet ble 3 syke, mens hun ene merket ingenting, hun er kinesisk som er på besøk her om det har noe å si.


Jeg er usikker på om jeg bør bekymre meg for ecoli.
Sist endret av ronny23; 20. februar 2018 kl. 19:02.
Det er også en mulighet for at dere har fått omgangssyken, altså helt urelatert til maten. Har du feber også?
Ta turen til legevakta dersom du er veldig bekymret.
Kanskje maten var for spicy? Har du tatt tempen? Vil anbefale i det minste å ringe legevakten. Matforgiftning KAN være dødlig.
Takk for svar folkens, jeg har feber også, så håper på influensa
Omgangssyke/influensa eller matforgiftning... første alternativ høres mer sannsynlig ut. Ingen av oss her er helsepersonell, men om noen av oss var, så kunne man råde til rikelig drikke (gjerne farris blandet med juice for både salter og litt næring) paracetamol mot feber etter dosering pakningsvedlegg. Hvis noen dere er i risikogrupper (andre kroniske sykdommer/veldig ung/gammel etc) eller blir svært medtatt med vedvarende høy feber, dehydrering eller langvarig sykdomsforløp, kontakt lege for videre rådføring. Terskelen for innleggelse ved slike symptomer er uansett høy, da både influensa og gastroenteritt (omgangssyke) skyldes patogener som sprer seg som ild i tørt gress, pasientene må isoleres, og det er lite medikamentell behandling som er aktuell annet enn væske og symptomlindring v f.eks febernedsettende, noe de fleste klarer ivareta utenfor sykehus. De fleste tilfeller av omgangssyke er selvbegrensende, det går over, men shit må ut :P og det er i få tilfeller aktuelt med typ antibiotikabehandling.
Sist endret av Mastermark; 21. februar 2018 kl. 01:52.