Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1499
IRC entusiast
dach's Avatar
Huset er sameie og ingen A og B..

Det jeg prøver å si er: Noen som han forteller hva dette måtte koste? Og er den andre parten pliktig til å betale halvparter?

Jeg er lei av den evige diskusjon om regninger og betaling.
Sist endret av dach; 27. september 2012 kl. 20:32.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Snakk med kommunen din om "Splitting av vegadresse"
IRC entusiast
dach's Avatar
Trådstarter
Takk, men de har stengt nå.
Sitat av dach Vis innlegg
Takk, men de har stengt nå.
Vis hele sitatet...
Snakk med kommunen din om "Splitting av vegadresse" imorgen.
IRC entusiast
dach's Avatar
Trådstarter
Morsomt. Skjønner jo også at jeg må prate med kommunen. Men tenkte en eller annen på forumet her kunne noe om det.
Sitat av dach Vis innlegg
Morsomt. Skjønner jo også at jeg må prate med kommunen. Men tenkte en eller annen på forumet her kunne noe om det.
Vis hele sitatet...
Du får nok bare beskjed om å ringe kommunen din og høre med dem..
Burde uansett ikke være noe allverdens stress.

Skulle kommunen virkelig nekte dere å gjøre det så er det ikke verre enn å smekke en A og en B opp på huset og postkassene og videre bare endre adressen hos dem dere får regninger ifra.
skriv a og b på postkassa, bynn å skriv adressen din som nr a eller b, e mitt tips
▼ ... over en uke senere ... ▼
IRC entusiast
dach's Avatar
Trådstarter
Greia er at jeg bor i et sameie, hvor jeg eier 43% av huset.

Jeg gidder rett å slett ikke den urettferdige fordelingen av regningene vi må dele på. Så jeg skal være en pikk og ønske å opprette A/B for å få separerte regninger. Har enda ikke vært i kommunen:P
Hva sa kommunen?

Vil ikke dette bare doble endel av utgiftene deres? Kommunale avgifter, strømregning osv?
da betaler du 43% av utgiftene på huset,
er jo ikke akkurat vanskelig matte
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
da betaler du 43% av utgiftene på huset,
er jo ikke akkurat vanskelig matte
Vis hele sitatet...
Men om han står for 25% av utgiftene da?
Sitat av Sinken Vis innlegg
Men om han står for 25% av utgiftene da?
Vis hele sitatet...
du kan ikke stå for 25% av utgifter på et hus når du eier 43%...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
du kan ikke stå for 25% av utgifter på et hus når du eier 43%...
Vis hele sitatet...
Det kan man vel helt fint. Kommer jo an på antall personer som bor i hver enkelt del, hvor mye de er hjemme, hvor mye vann de bruker, hva slags oppvarmingsrutiner de har +++
IRC entusiast
dach's Avatar
Trådstarter
Jeg er en mann, de er en familie på 4. Alt deles 50/50 (unntatt hus forsikring som deles 43/57) . De mener dette er riktig, men jeg er ikke enig, det er jo rett og slett ikke rettferdig. Er mye frem å tilbake, de gidder ikke en gang. Så jeg tenker, er de så vanskelige skal jeg og være det med å endre det til A og B. Gidder ikke ha noe kontakt med slike folk. Da mister de gevinsten med å snylte av meg. Rett skal være rett. Regnet ut at om jeg bestiller egne søppeldunker koster det omtrentlig det samme som jeg må betale for å dele med de andre nå på grunn av antall tømminger og størrelse på grå dunk. Dette er heller noe de "ikke" forstår.
Sitat av dach Vis innlegg
Jeg er en mann, de er en familie på 4. Alt deles 50/50 (unntatt hus forsikring som deles 43/57) . De mener dette er riktig, men jeg er ikke enig, det er jo rett og slett ikke rettferdig. Er mye frem å tilbake, de gidder ikke en gang. Så jeg tenker, er de så vanskelige skal jeg og være det med å endre det til A og B. Gidder ikke ha noe kontakt med slike folk. Da mister de gevinsten med å snylte av meg. Rett skal være rett. Regnet ut at om jeg bestiller egne søppeldunker koster det omtrentlig det samme som jeg må betale for å dele med de andre nå på grunn av antall tømminger og størrelse på grå dunk. Dette er heller noe de "ikke" forstår.
Vis hele sitatet...
sikkert veldig morro og dele den strømmregningen..
IRC entusiast
dach's Avatar
Trådstarter
Glemte å si, strømmen er ikke på deling. Er søppel, vann o.l.