Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1139
Har en liten film samling liggende hjemme hos en kompis, siden jeg befinner meg i Kina og har liten bruk for den da jeg ikke har tenkt meg til Norge med det første.

Han har sagt at han har lyst til å kjøpe den, men jeg er veldig usikker på pris.

Samlingen er på omlag 200 filmer
Inneholder film pakker som
Indiana Jones 1-4
Die Hard 1-4
Rambo 1-4
Disse går vel til en 2-400 kr stk? (har ikke sjekket i det siste)

De fleste andre filmene er kjøpt på billig salg på Rema 1000 osv, men er gode filmer med stjerner som Jim Carrey, Schwarzenegger, Stallone og andre store skuespillere. Har også en del filmer ingen har hørt om, med ingen kjente skuespillere som jeg kjøpte bare fordi de er billige.
Han tilba selv å betale 500 for hele sulamitten, men jeg er skeptisk til det bare pga de pakkene jeg nevnte over.

Hva mener dere jeg kan kreve for samlingen?
Har selv solgt en samling på 350-400stk, og det er nok dessverre ikke mange kronene å få igjen på brukte DVD'er. Min gikk for 1500kr, og da har jeg selv gitt rundt 50 000,- for disse da det meste var "nyheter" da dem er blitt kjøpt. (Nå begynte jeg faktisk å gråte litt når jeg regnet på hvor mye jeg har brukt på hyllepynt )
Om du har tid så får du nok solgt unna det meste for 15-20kr pr film, men blir du tilbudt en tusenlapp så ta den, og kjøp Hong Kong Dollar for den.
Sist endret av FarmerJoe; 15. juni 2012 kl. 10:15.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ville selv solgt den for en tusing/1,5.
Jeg hadde betalt nada. Du må finne noen som ikke laster ned, synes 500 høres helt kurant ut.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
sjekka prisen på de pakkene, sånn kjapt nå. De ligger på 200 minus på cdon.

Sitat av Yayoisking
Jeg hadde betalt nada. Du må finne noen som ikke laster ned, synes 500 høres helt kurant ut.
Vis hele sitatet...
Det som er så fint med hvor han bor, er at nettleverandøren klarer ikke å levere et brukbart bredbånd eller fiber. Så internettet hans suger hardt. Tar dager å laste ned en film på 700Mb/1Gb. Desuten samler han på filmer/dvd
Sist endret av Yutao; 15. juni 2012 kl. 10:18.
Sitat av Yutao Vis innlegg

Samlingen er på omlag 200 filmer
Inneholder film pakker som
Indiana Jones 1-4
Die Hard 1-4
Rambo 1-4
Disse går vel til en 2-400 kr stk? (har ikke sjekket i det siste)
Vis hele sitatet...
400 kroner per stykk kan du ihvertfall se langt etter.
For denne prisen kan man fint kjøpe nye filmpakker som f.eks. Rambo-filmene og likevel ha råd til en pose chips som man kan kose seg med når man ser filmene.
Dessuten er jo filmene dine brukt.

Her har du denne pakken til 459 kroner, på Blu-Ray.

Jeg hadde nok ikke betalt mer enn en 100-lapp for slike filmserier, men nå er det mulig jeg har downs her på dette området siden jeg nylig ga bort to bæreposer med filmer bare for å bli kvitt lorten.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Om du har tid så får du nok solgt unna det meste for 15-20kr pr film, men blir du tilbudt en tusenlapp så ta den, og kjøp Hong Kong Dollar for den.
Vis hele sitatet...
Om jeg så selger de pakkene for f.eks 100 kr stk. (300 for alle)
Det blir 12 filmer mindre utav 200.
Da har jeg 188 filmer igjen. Om jeg så skulle selge de for 10 kr stk, så er det fort 1800 kr bare der.

(Har lite bruk for Hong Kong dollars, siden jeg ikke befinner meg i Hong Kong)
10 kroner filmen og 50 kr pr film pakke burde være kurant kompis pris
Jeg forsøkte å selge ett par hundre DVD-filmer til Gamezone (eller Gamestop eller hva det nå heter) her i byen, da de driver med bruktsalg av film. Mener å huske at de ville gi meg 4 kr pr. DVD, eller 17 kr for en samleboks. Dette gjaldt også de uåpnede filmene jeg hadde. Valgte heller å legge alle filmene på loftet.
Sist endret av caperno; 15. juni 2012 kl. 10:46.
selg filmene pr stk, ellers er det bedre å ha filmene selv!